fredag 23 december 2011

Lille-Julafton

Dan före dan är det ju idag.. Och jag jobbar så klart ikväll.. Men Patrick hann och griljera skinkan så jag kan få med till jobbet, så det får bli skinkmackor ikväll.. Gott!!
Vårt vykortshjärta är nu fyllt med alla julkort vi fått av alla våra fina vänner.. När man fått julkort brukar man komma på att man glömt någon och så var det ju givetvis i år med, så ett nyårskort får det bli med, ni vet ett sådant typiskt ja-visst-ja-jag-glömde-dig-kort.. Men det är lätt att missa när man har många att skicka till..
Gusten hälsar God Jul och likaså Sassi men hon är ingen linslus så hon skickar bara en hälsning via Gustens kort..


Nu skall jag jobba till klockan 21 och sedan hem för att umgås en timme med sambon innan sängen kallar.. Jobbar ju hela dagen i morgon med och likaså på juldagen.. Tycker det är okej att jobba men skulle ju hellre vilja vara ledig och fira jul med familjen, så lite tråkigt är det allt.. Men det finns de som har det värre, de som inte har någon familj att fira jul med, de stackars barnen som lever med missbruk i vardagen som det ofta blir värre för på julen osv.. Hade det hjälpt någon av dem att jag jobbar så jobbar jag gladeligen.. Hoppas de iaf kan få en hyfsad jul..
En STOR JULKRAM till er alla från Mig...

Ps.. Klickar ni på bilderna så visas de i något större format.. Ds..

17 kommentarer:

Vit dröm sa...

Hej Maria! Hoppas du får en bra jul trots jobb!
Kram på dig!

Små steg till ett enklare liv sa...

En stor julkram till Dig med!
Ps.gott med skinkmackor!!! ;)
*piah*

Patricia sa...

Visst är man helst ledig när det är jul, men jag tyckte det var rätt mysigt att jobba julafton både när jag jobbade inom vården och när jag hade butik, det är en annan stämning och känsla då .. =)

Nuförtiden har jag fördelen att alltid vara ledig alla helger o röda dagar, det är rätt skönt i alla fall .. =)

Ha en goer kväll på jobbet och en skön julafton!

Kram Patricia

Godastunder-tokigaidéer sa...

Härligt med alla kort man får, förstår inte dom som har valt att gå över till SMS eller mail.

Ha en härlig god jul
Kram anna

Lilla Brödhult sa...

Önskar dig en riktig god jul trots arbete..
Kram Helene

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt fin jul. Njut av de stunder du får med familjen och du är en glädje för dem som du möter i ditt arbete!

GOD JUL!
Varma kramar,
Regina

LOPPISLIV sa...

GOD JUL till dig Mia! Kraaaam Paula

Anna sa...

GOD JUL, kram Anna

Hoppas de går bra och jobba så du också får jul snart!

Källeboda lantliv sa...

julkramar till dig ! jeanette.kallebodalantliv

Skogslyckan sa...

Ville titta in och önska en riktigt god jul till dig och dina kära.
Kram Pia

Malin - Ebbas änglar sa...

En STOR JULKRAM till dig Mia!
Önskar dig o de dina en underbar dag.

Pierre sa...

En riktigt god jul på dig och familjen! Kram!

Annelie sa...

God Jul önskas tillbaks trots din jobbarhelg..// Hälsningar Annelie & Göran.

Gårdsromantik sa...

(⁀‵⁀,) ✫✫✫
.`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫GOD JUL!

Önskar Maud

<
Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Uttan sa...

God Jul Mia!

Visst det blir jul även om man jobbar.

♥ Kram ♥

SoCal Helene sa...

God Jul Mia!! Hoppas att du får en OK Jul trots att det är jobbar-helg för dig....
♥ Helene

Ingrid sa...

Underbar bild på dig i julkulan. God fortsättning på julhelgen.

~Ingrid

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade