torsdag 1 december 2011

Positivitet!!!

Just nu är jag fylld av energi och positivitet.. 
Jag har nu ikväll varit på en fantastisk föreläsning, en föreläsning som alla borde gå på.. Känner med dem som tycker att det är jobbigt att gå iväg på kvällen efter jobb för att gå på föreläsning.. Hur ofta händer det?? Och ni missade verkligen något..
Jag har alltså varit på föreläsning med Tina Thörner.. Hon pratade mycket om sitt spännande liv.. Hon pratade om drivkraften att kunna, att inte slås ner när man får reda på av andra att man inte kan.. Skippa jante och tro på dig själv.. Våga låta det gå fel, man misslyckas inte utan man lär sig något nytt.. Älska dig själv, gör du inte det så kan du inte sprida kärlek till andra..
Vilken kvinna!!! När jag gick därifrån så var jag så fylld av energi och positivitet.. Det hon sa ikväll skall jag absolut tänka på och försöka leva efter så mycket jag bara kan..
Köpte hennes bok och fick ju så klart autograf och en kram.. I boken skrev hon: " Rallyenergier till världens bästa Mia, Tina Thörner"
Härligt när kommunen ordnar sådana här föreläsningar, synd bara att många inte går när det ordnas något bra.. De flesta tycker det är jobbigt att gå efter en jobbdag men hallå!! Hur ofta händer det och vill man inte lära sig ngt nytt?? Likadant med en informationsträff för assistenter som jag varit på idag, det var frivilligt men de ville att alla skulle gå.. Alla i min arbetsgrupp gick men i flera andra så vill man inte.. Men sedan klaga på att det aldrig ordnas något det går himla bra.. Jag förstår inte hur man tänker.. Ta vara på det som ni kan få i utbildning och kunna utveckla er själva.. Jag tar alla chanser jag får och jag mår bra av det och jag kommer alltid hem med ngt nytt jag lärt mig..
Kan berätta med att nu är alla friska här hemma.. Amanda fick magsjukan som sista person och har varit hemma igår och idag, men i morgon blir det skola igen..


Ha nu en fin natt och en härlig fredag..


Kram Mia

6 kommentarer:

Nina sa...

Ååh, vad roligt! Jag förstår att du fick energi av den härliga tjejen :)

Skönt att ni är friska igen..
Kram Nina!

Källeboda lantliv sa...

å! Ja jag missade det ..har inte riktigt koll nu när jag är hemma å är sjukskriven ..synd ! älskar att få kickar av föreläsare ..klart man ska utveckla sig själv ...förstår att du känner dig upprymd ...jag brukar säga att ja man gör som man vill ...alla har kanske inte behovet av att utveckla sig ..de är nöjda ...men visst behöver man det ..om du gör som du alltid gjort så får du också samma resultat ..våga förändra dig så kan livet bli annorlunda och t.o.m bättre ..kram du energiska tjej ,,jeanette.kallebodalantliv

Bella sa...

Underbart när man kan fylla på med ny energi! Roligt att de satsar på er! Skönt att ni börjar bli piggare där hemma, här är mina sjuka ännu och tassar runt i sina pyjamas. Kram bella

Patricia sa...

Jag har alltid gillat Tina, hon är för skön, och jag hade mer än gärna gått på en sån föreläsning.

Jag känner igen det där från tidigare jobb, att inte vilja offra av sin fritid för att gå på sånt som har med jobbet att göra o.s.v. .. så tråkig inställning.. =(

Skönt att sjukstugan är över hos er .. =)

Ha nu en skön helg!
Kram Patricia

Nyanser av vitt sa...

Visst är det fantastiskt med såna föreläsningar. Skönt att ni alla är friska igen. Ha en fin helg
Kram Agneta

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Skönt att ni alla mår bra igen :O)

Har hört så mycket om Tinas föreläsningar. Hoppas jag får möjlighet gå någon gång...

Kram på dig! /Milla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade