onsdag 7 december 2011

Fikabjudning...

Igår avslutade jag dagen med att baka en chokladcheesecake och idag startade jag dagen med att baka Snoddas, eller kärleksmums kallar nog de flesta ev er dem.. Och jag själv eller nån annan i familjen skulle inte få smaka..
 Elakt?? Ja det kanske min familj tycker men jag tror inte min fd brukare och mina fd arbetskamrater tycker det.. Jag har ju som sagt slutat hos den fina brukaren som jag har varit hos i 12 år.. Tyckte jag var färdig där och fortsatte mot en annan brukare.. Kan tyckas att det låter som ett likadant jobb men det är helt olikt det jag hade..
Iaf så hade min förra arbetsplats möte idag så jag bad om att få stå för fikan.. Cheescaken fick de till fika.. Min fd brukare fick en present, godis och snoddas.. Jag gav även min brukares familj en present och snoddas och så fick personalen en chokladkartong att mumsa på.. Själv fick jag den fina blomman med ljusen ni ser här uppe.. Tack alla ni mina fd jobbarkompisar, vi träffas säkert igen =)
Andra skinkan för i år har griljerats idag med.. Behöver jag säga att jag älskar julskinka?? Det är så smarrigt med stark senap på..
Två tomtar har med fått komma fram.. Brukar ju inte ta fram dem förrän julveckan men jag tog dessa i farten när jag var uppe på vinden.. Jag köpte dessa på Ge-Kås i Ullared, tycker de är fina..


I natt är det jobb som gäller, natt 1 av 2 innan ledig helg..


Ha nu en fortsatt fin kväll, natt och en bra torsdag..


Kram Mia


8 kommentarer:

Nina sa...

Oj, vad mycket gott du har bakat :) Då blev det ett kalasande för alla på din förra arbetsplats..

Må toppenbäst!
Kram Nina!

Lilla Brödhult sa...

Oj vad du har bakat och legat i, vilket fint avslut på ditt gamla jobb, ja visst bör man gå vidare, 12 år är väldigt länge med en och samma brukare,,, fin blomma du fick:)
Ha det så gott på jobbet i natt kram Helene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bli bjuden på fika på jobbet är poppis, och så gott du hade bakat. Sånt uppskattas. Fina tomtar har du också, har smugit fram några nissar här också.
Kramar
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Blev sugen på både skinka och choklad cheesecake när jag tittade in här...inte bra så sent på kvällen..ler.
Kram Pia

Annika N sa...

Jag gillar med julskinka med stark senap på...Mumsfilibaba :-)Fast jag har inte gjort någon än, utan vi har köpt sån som är färdig skivad.

Ha en fin helg !!! Kramiz Annika

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Chokladcheesecake låter ljuvligt gott!

Ombyte förnöjer :O)
Lycka till på nya jobbet!

Helgkramar Milla

A Cup Of Emilia sa...

Vad gott det låter :) och tomtarna är jättefina! ha en fin fredagskväl! Kramar Emilia

Vit som snö sa...

Nuu blev jag sugen på nygriljerad julskinka oxå... såå gott!
Och bakat flitigt har du gjort hör jag :-) Önskar dej lycka till på nya jobbet!!
Ha en fin helg!
Kram Cilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade