måndag 26 december 2011

Nu jäklar!!!!

Annandagen idag och så även måndag.. Måndag är den dag i veckan som de flesta startar sina dieter och många avslutar den framåt kvällen eller håller i den iaf fram till onsdagen samma vecka.. Jag har startat idag.... Igen... Och jag skall minsann hålla i den längre än till onsdag..
Ställde mig på vågen i morse för att se sanningen i vitögat och jo då jag hade ju så klart ökat i vikt.. Sedan i fredags morse har jag ökat 3,3 kg.. Härligt!!! NOT!!! Och innan dess hade jag ju ökat nåt kilo.. Så nu plötsligt har jag 10 kg att gå ner.. Och för att gå ner det startade jag idag med att räkna pro-points igen.. Jag och Patrick har varit ute och gått 1 timme och till middag åt vi sallad, jag med räkor i..
Eftersom jag gått upp över 3 kg på 3 dygn så borde jag kunna gå ner det på en vecka.. Eller hur?? Jag skall iaf göra ett gott försök att ha gått ner det fram till söndag morgon då det nya året startar.. Jag skall åtminstone kämpa ner så mycket det bara går och kämpa vidare på nya året.. Det kommer ju en Beach 2012 ;-)

Har varit ledig idag och är det i morgon med.. Skönt!! Var inom och kikade på några reor idag och det enda jag hittade var ett par långa raggisar i vitt, blått och rött på Kapp Ahl, så det blev en billig mellandagsrea..

Har precis kollat på Jägaren 2 som jag fick av Johannes i julklapp.. Om den var bra?? Ja så in i h-vete bra, bättre än första och då tycker jag att den är skitbra..

Nu snart sängen och förbereda mig för en lång sovmorgon =)

Ha en fin natt och en bra tisdag..

Kram Mia

8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ja jag håller tummarna!!! Kram

Inspiration i vitt sa...

en stor julkram vill jag ge till dig/Ingela.

Nina sa...

Det sägs att det tar lika lång tid att samla på sig kilon som att bli av med dom, men jag vet inte vem som har hittat på det? Jag funkar precis som du där. Så fort man tappar fokus smäller det till, och inte tusan går det lika fort att bli av med dom :S

Lycka till nu! Du fixar det!

Kram Nina!

lisaevelina sa...

Så konstigt med dess dieter och måndagar. uh så tråkigt det är! Vi får kämpa på!:)

Annelie L sa...

Jag tänker ändra på den trenden, jag tänker inte börja på en måndag, det kanske kommer att gå bättre då, det kan vara värt att chansa i allafall.

Jag såg Jägarna 2 under julhelgen och den var super bra. Stormare spelade helt suveränt, och de andra också naturligtvis, ja jädrar vilken bra film det var.

Jag önskar dig Lycka till och hoppas det går bra för dig. Själv börjar jag i morgon, onsdag tycker jag låter som en bra dag att börja på.
Kram Annelie

Hem och Lycka sa...

Usch, jag vågar inte ens ställa mig på vågen.. Ska fortsätta mitt jagande på kilona men det får bli efter nyår ;-)

kram Mia

Hanna sa...

Lycka till!
Ha en fin fortsättning!
Kram
Hanna

Skogslyckan sa...

Tittade på Jägarna 2 igår, och visst var den bra. Jag är rund men trivs bra med det...ler. God fortsättning och lycks till med viktnedgången.
Kram Pia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade