fredag 16 december 2011

Rökt knäck..

Ischoklad har blivit gjort idag men knäcken jag hade på spisen fick kastas ut och jag fick skära mig genom röken i köket.. Ja jag brände den alltså.. Shit vad snabbt det gick i slutet.. Men jag ger mig på det i morgon igen och då skall jag inte ta ett steg utanför köket..
Idag för jag till Kyrkhult för att besöka Elins butik, ja Elin som har den otroligt fina bloggen Fröken Knopp, gå in där om ni inte varit där innan.. De håller på att renovera ett hus och jag hade kunnat flytta in till dem vilken dag som helst, så jäkla snyggt.. Och i butiken är det inte sämre, jag vill ha allt men fick ju hejda mig.. Men lite kom med hem, bl.a denna skylt, gillar ju skyltar och denna är ju lite kul..
Och idag kom ett glädjande besked, som jag faktiskt misstänkte innan.. Min finaste kompis, Anna, har förlovat sig =) Hennes kille friade under en Def Leppard konsert de var på i London.. Och självklart sa hon JA.. Jag är så glad för hennes skull, det är hon värd..
Och så här ser de lyckliga tu ut.. Visst är de fina tillsammans ;)
Om de nu inte far iväg för att gifta sig så hoppas jag på att få gå på bröllop nästa år.. Och eftersom de är två hårdrocksälskande personer så tror jag att det blir ett tufft och rockigt bröllop.. Tobbe spelar i ett band som heter The Itch så garanterat blir det mycket hårdrock då..


Nähä.. Nu skall jag kolla lite till på tv innan det är dags att dra sig mot bädden..


Kram på er..

Mia

9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken otur med knäcken=( Sedan flera år tillbaka gör jag bara knäck i micron, 8 min klart! Jag besökte också en mysig butik idag och det finns så mycket fint nu runt jul. En löpare fick följa med hem.

Kan tänka mig att det blir ett häftigt bröllop, det ser ju lovande ut på bilden;-)

Ha en fin adventshelg!
Kram,
Regina

Hoffmans Design sa...

Du bränner knäcken och min man grytlappar tur att inte hela huset brann ner. Ha en kanon helg Kram Hoffmansdesign

Lilla Brödhult sa...

Ja då får vi hoppas att du lyckas med knäcken imorgon! Håller med dig det går så fort i slutet så det är lätt hänt,,, Var roligt att Anna har förlovat sig då får vi hålla tummarna att du få gå på ett rockigt bröllop nästa år:)
Ha det så gott kram Helene

Nyanser av vitt sa...

Vi ska göra knäck i helgen så det är bäst att passa sig då. Kanske ska följa Reginas råd - att använda micron. Fin skylt. Jag älskar såna skyltar och har ju massor av dem i min lilla nätbutik och i våra hem :O)
Kramis och ha en fin helg.
PS Hoppas du mår lite bättre nu DS

Bella sa...

Vilken otur med knäcken!

Hanna sa...

Ha en fin fjärde advent
Kram
HAnna

Vit dröm sa...

Hoppas det går bättre med knäcken idag! Ha en härlig fjärde advent!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket häftigt foto på dina kompisar. Hoppas du har orökt knäcke nu, det är så gott med hembakat. Lilla vovven föddes med en kal fläck utan päls på huvudet, dom har sytt ihop där.
Ha en fin julvecka
Kramar
AnnaMaria

Annika N sa...

Häftig bild på blivande bröllopsparet, hoppas du får vara med på deras bröllop :-)

Kram !!! Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade