söndag 8 april 2012

Snart helg...

Snart är det min tur att vara lite påskledig.. Eller påsken den är ju näst intill över när det är min tur att vara ledig.. Men iaf så går jag av mitt tredje och sista nattpass i morgon bitti kl 8.45 och så är jag ledig fram till onsdag kväll 20.45.. Om det skall bli skönt?? Gissa om, skall njuta trots att jag sett att det inte skall bli så bra väder, men jag hoppas att jag kommer att ta mig i kragen och börja måla i hallen uppe så jag blir klar någon gång.. Att jag är seg i starten är bara förnamnet..

Igår och idag har jag ju sovit halva dagarna så det har inte hänt mycket.. Igår var jag superslö och trött och var inte utanför dörrarna.. Idag har jag varit lite bättre då jag och Patrick gick ut på en 45 minuters promenad när jag vaknat.. Dammsugit och tvättat har jag minsann med gjort.. Duktiga jag ;)

Just nu är det drygt en timme kvar innan jag skall bege mig mot jobbet där jag skall tillbringa 12 timmar, men sen har jag ju lite ledigt.. Det är inte jättekul att jobba sådana här helger men jag jobbar hellre natt om jag skall jobba då jag får lite tid med familjen på eftermiddagar kvällar.. Jobbar jag helg annars så jobbar jag ju 12,5 timmar både lördag och söndag och hinner bara hem och säga hej och god natt..

Nähä, nu skall jag ha lite te och en liten klick glass innan jag ta cykeln till jobbet.. Ha en fin kväll och en härlig sista dag på påsken i morgon..



Kram Mia

6 kommentarer:

Bella sa...

Bilden med vide är helt underbar!

Marie sa...

Vackra bilder!

Hoppas du får en härlig ledighet!

Kram Marie

Källeboda lantliv sa...

Vackra bilder ! Någon måste ju jobba även när det är helg .. Ni är fantastiska inom sjukvården .. Men visst kan det vara skönt att vara ledig en annan dag! Kram jeanette

Lilla Brödhult sa...

Åh så skönt för dig att du snart får lite lediga dagar,,, ja förstå att du hellre jobba natten för dagpassen på helgerna är bara jobb och sova,,,
Så fina bilder!!
Ha det så gott kram Helene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken slump, klockan är nu 08:48 pip! Så nu är du ledig, och jag tror inte det är så kallt idag, du kan få fina dagar.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin eftermiddag!
Kram/Lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade