torsdag 19 april 2012

Förlossning!!

Ja idag har jag varit med och förlöst.. Men nä inte ett barn, vilket jag gärna hade varit med om (att stå vid sidan om alltså) utan jag har förlöst en ny blogg..
Jag har ju idag startat med att följa LCHF och det är just en blogg om mitt jagande av att inte bli så sötsugen och jaga bort kilon som sitter så "ickevackert" på min mage.. Den kommer att innehålla en massa recept och så min väg mot ett bättre mående... Välkommen in till Mias nystart med LCHF!!!
Så nu hoppas jag att jag är på rätt spår och att det funkar.. Dagen idag har gått kanonbra.. Lite småhungrig skall jag väl ärligt säga att jag är men inte så att det är jobbigt.. Blir säkert bättre med tiden med då jag lärt mig hur och när jag skall äta..
Lite strul på jobbet igen så igår fick jag jobba dubbelt (8.30-21) och i morgon skulle jag vara ledig men får gå in och jobba några timmar, men bara 3,5 timmar sen har jag helg..
Patrick skall ha sin whiskeyklubb hemma i morgon kväll så jag skall baka lite till dem när jag kommer hem.. Vi skall åka och köpa kött med på ett hemcharkeri till lördag då vi skall ha gäster..



Ha nu en fin kväll och en bra fredag..


Kram Mia

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så trevligt med en ny blogg! Det ska bli spännande att läsa om din nya diet där. Jag tycker alltid det är bättre att lyssna på någon som provar på/praktiserar, som i det här fallet en diet, för då kan man få förstahandsråd och -tips om sådant som funkar, det som funkar mindre bra o.s.v.

Lycka till nu!! Och ha en trevlig fredag också!
Kram,
Regina

agneta sa...

Lycka till med din nya blogg....och ditt nya liv vad gäller maten! Även här är det "nystart", men inte med någon speciell kost.

Kram Agneta

Maritha sa...

Så synd att du får strula och jobba över men när lönen kommer brukar man bli glad :o))

Glömde skriva det i din nya blogg man får ge det ca. 3 veckor och utvärdera, har jag läst!

Ha en skön ledig helg <3
Kram Maritha

Susanne sa...

Lycka till Mia med LCHF kosten! Ska hålla ett öga på vad som händer hos dej.

Ha nu en riktigt skön helg!
Kram/ Susanne

Nyanser av vitt sa...

Skönt att förlossningen gick bra....Lycka till med LCHF. Har en kompis som äter så och hon har gått ner i vikt även om det tog lite tid att "ställa in kroppen".
Ha en underbar helg Mia
Kram Agneta

Annelie L sa...

Lycka till med nya bloggen och det nya livet! Du verkar såmtaggad så det kommer alldeles säkert gå som en dans.
Kram Annelie

LOPPISLIV sa...

Trevligt med en ny blogg, måste gå in och kika. LCHF kost äter maken här hemma om vardagarna, han är en riktig sockerjunkie :-)) På söndag ska jag ut på slingan och springa, nu är det dags att få lite kondition igen...det lär vara tungt för jag har inte motionerat på ett år nu....skrämmande :-))hihii wish me luck!!!

Ha nu en trevlig fredag och helg!! Kraaam Paula

Fotograf Laila Villebeck sa...

Hej! Nu har jag frågestund på min blogg! Välkommen in och ställ en fråga eller fler :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade