måndag 9 april 2012

Helg!!

Jahapp.. NU har jag med helg.. Synd bara att inte alla här hemma har det, i morgon börjar ju jobb och skola igen för de flesta av dem.. Men men, jag skall nog kunna njuta ändå av min ledighet, det är jag helt övertygad om.. Skall njuta hos frissan i morgon, det blir en bra start på den dagen..
Jag gick ju av mitt nattpass i morse kl. 8.45, cyklade hem, fixade till mig lite sedan åkte jag och Patrick till Älmhult för att besöka Kamprads imperium, där startade vi med frukost, en god sådan..
Vår anledning till att åka till IKEA var att köpa en bäddmadrass till Emelies "nya" säng.. Vi köpte den säng som Johannes haft hos sin pappa, han bor ju inte där något, det är en 120 cm bred säng så lite större än den hon haft innan, men det fanns ingen bäddmadrass till den.. Vad som mer handlades var det som man måste handla för att man skall kunna säga att man varit på IKEA, nämligen ljus, inte så många men några blev det.. Köpte oxå nya vardagsglas och assietter, 5:-/styck av detta gillas..
Körde inom mina föräldrar på hemvägen för att där klippa min pappa.. Hade med en Gerbera som jag köpte på IKEA och en fin kruka jag hittade där, en glad mor blev det av detta.. 4 prinsessbakelser köpte vi med och jag lyckades hålla mig ifrån dem, nu får det räcka med sötsaker, det har det blivit alldeles för mycket av och inte bara i påsk utan en längre tid.. Måste få bukt med det på något sätt..
Nu är jag trött som en get eftersom jag inte sovit något efter nattjobbet, så nu blir det soffan fram till sovdags som nog blir hyfsat tidigt för min del.. 
Måste ju titta på En stark resa med Morgan och Ola-Conny.. Såg ni det förra veckan?? Det var det roligaste jag sett på länge.. Bättre än vilken komediserie som helst.. De är två virrpannor utan dess like och snurrar till språket så jag tjuter av skratt.. Jag är dålig på engelska men de tar priset.. Men jag är fantastiskt imponerad över att de trots sina okunskaper ändå försöker och de klarar ju oftast ut det, eloge till dem..


Bilderna idag är på Pelle som vet precis hur man bäst njuter..


Ha en fin kväll..


Kram Mia

3 kommentarer:

Bella sa...

Blir det programmet här med ikväll + 30 grader.... Hade med velat gå till frissan, känns som att det bara hänger oc inte blir ngn ordning på det. kram och njut av ledigheten. /BELLA

Källeboda lantliv sa...

Energiska du .. Du hinner alltid med massor .. Behövde du inte sova ? Utan kör direkt till Ikea .. Hm! Visst är det mycket som slinker ner där ..så skönt att gå till frissan .. Egen tid och mental träning ...njut ! Kram Jeanette

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fin tisdag!
Kram/Lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade