tisdag 10 april 2012

Och regnet det öser ner!!!

Men vet ni vad, det gör mig inte så mycket.. Visst hade det varit trevligt med lite sol och blå himmel på min lediga dag men jag har det lika bra inne och kan njuta av ledigheten.. Skall ge mig ut på en promenad senare så då hoppas jag ju att det håller uppe men annars så tar jag nog ingen skada av lite regn..
Jag startade min lediga dag med ett besök hos frisören för att fixa till mitt huvud lite.. Blev bra i vanlig ordning, hon är duktig, Beba..
Fortsatte sedan mot Maxi för att handla så vi kunde fylla på skafferi, kyl och frys.. Och där på Maxi hittade jag den fina tvålpumpen och handdukarna.. Jag såg dem redan förra veckan och så på en annan blogg.. Idag kunde jag inte låta bli.. Tänk om jag kunnat skicka Patrick att handla istället så hade det blivit billigare, han köper ju endast det som står på listan, det gör ju sällan jag utan det kommer hem lite annat smått och gott med..
I vilket fall så har handdukarna och tvålpumpen fått flytta in på vår lilla toalett på nedervåningen..
Just den toan behöver en upplyftning av lite nytt golv och målade väggar och tak.. Och så golvlister som den heller inte fått men det kan ju vänta till vi har lagt klinkers en dag där inne.. Det är ju så litet så det kostar ju inte många kronor att klinka det golvet..
 Idag på fb så hade en vän där skrivit en status om att hon skulle hålla upp med sötsaker i 9 dagar, jag tänkte jag skulle följa henne i det genom att själv pausa i sötsaksfrosseriet.. För frosseri har det varit ett tag och det ger ju inte det bästa resultatet på vågen, så nu skall jag banne mig göra ett rejält försök med att ta mig i kragen.. Vågen siffror vandrar ju sakta men säkert uppåt här och den trenden måste och vill jag ändra på nu.. Häng gärna på, ju fler vi är ju svårare är det att fuska =)


Ha nu en fin dag trots regn och nästan höstväder..


Kram Mia

9 kommentarer:

Annika N sa...

Fin tvålpump och handdukar. Alltid kul att få lite nytt i huset. Jag tycker iaf inte om att det är så mörkt idag ute, men man kan ju hoppas på ändring.

Lycka till med godis stoppet & Ha en fin vecka !!! Kram Annika

Bella sa...

En sån hade jag med velat ha =) skitsöt ju =)))

Regnar i malmö med... fast idag gillar jag det .


kram

mo sa...

Åh jag som var på Maxi i förmiddags...hm missade den fina tvålpumpen o de fina handdukarna (blev ju iofs billigare så...men ändå ;)
Ja promenaden i morse gick i regnets tecken, men som du säger, det går bra det med..rätt kläder så.
Ja sötsuget är ett helsike att bli av med...fast jag har gått ner 7 kg, fick lite panik efter Långberget..huga, så jag tog ett ordentligt tag, o det hjälpte tydligen...vill gå ner några kilo till sen är jag redo för beach 2012 haha...(jo så redo man kan bli)
Kram på dig o lycka till med godisstoppet

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Så skönt att bli fin i håret! Pumpen var skitsnygg och fräscha handdukar till det:)

Kram Susanne

Anette sa...

Halloj Mia
Jättefin pump du hittat och handukarna va ju lika fina dom,härlig färg:)
Hoppas du slapp regn under din promenad.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Små steg till ett enklare liv sa...

Hej! Jag tänkte haka på det här med godispausen...behöver en sporre o här kom den.Thanks! Håll tummarna nu...nio dar var det,va?! Nice shopping!!! kram *piah*

Jenny sa...

Hej Maria,
Vilken fin tvålpump o handdukar, sånt missar jag alltid på Maxi:)

Vad skönt det låter med frissabesök, det måste jag boka, ser ut som ett troll i håret;)

Lycka till med sötsaksuppehållet!

Kraam Jenny

Annelie L sa...

Härligt med lite nytt hemma, det är de små detaljerna som gör det....Jag hänger som sagt på det där med att låta bli sötsaker, även om det kommer att vara skit jobbigt nu när jag bara går hemma, men det SKA gå, så är det bara.
Önskar dig lycka till Mia !!
Kramar om <3

Källeboda lantliv sa...

Ja ibland är det svårt att låta bli .. Bättre att låta männen handla .. De följer ju listan .. Hi hi ..söt tvålpump .. Piffar säkert upp .. Ja jag borde med följa trenden no sugar .. Men oj vad svårt ..försöker träna så ofta jAg kan .. Kram jeanette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade