fredag 27 april 2012

Jobbehelg!!

Sitter här i soffan och har nyss ätit upp min frukost.. Borde resa rumpan ur soffan och ta tag i städningen.. Jag har redan städat toan uppe och var gång jag städar den så tänker jag hur i hela friden kan den bli så smutsig på bara några dagar?? Jag städar just badrummet flera gånger i veckan och den är ta mig tusan lika smutsig var gång.. Hur kommer det dit?? Ja ja, det är ju rent i några timmar iaf =)
När jag skrivit detta inlägg... DÅ... skall jag resa mig upp och städa av här hemma.. Om några timmar är det dags att ta mig till jobbet för att tillbringa några timmar där och så jobbar jag ju från morgon till kväll både lördag och söndag, så städningen får bli idag.. Nu tänker säkert några att Patrick kan väl städa, eller ungdomarna här hemma.. Visst, självklart men jag gör det.. Patrick har staplat ved hela förra helgen och nu i veckan och barnen städar ju iaf sina rum så 4 av rummen här hemma rör jag inte.. Sen kan jag med tycka att de kan ta tex badrummet då det är mest de som tillbringar tid där.. Men mitt och Patricks fel som är för snälla, eller dumma kanske..
Tittar ut och ser att solen håller på att försöka tränga sig igenom molnen, hoppas den klarar det.. Lite sol hade ju inte skadat.. Jag skall ju iof jobba men vi är ju ute på promenad var dag så jag får ju vara ute en stund och då hade ju solen inte skadat =)
Men med solen ser jag en annan sak med.. Jisses vilka skitiga fönster vi har.. det får jag minsann ta tag i nästa vecka..
NU!!!! mina vänner skall jag se om rumpan går att lossa från soffan, skall leta upp en dammtrasa och dansa cha-cha med den, sen blir det en tango med snabeldraken och avslutar med en winervals med svabben.. Undra hur många poäng Tony Irving skulle gett mig? ;)


Ha en fin fredag alla härliga läsare..


Kram Mia


8 kommentarer:

Nina sa...

Du skulle säkert få en 10:a för danserna, men dina danspartners... Nja ;) Hoppas det går bra med städningen hursomhelst. Och jobbhelgen. Sen får vi hoppas att vädergubbarna sa sanningen på vår tv igår, för då skulle det bli sol nästa vecka :) Då är du väl ledig lite?!!
Må gott!
Kram Nina!

Vardagens guldkorn sa...

Hoppas det gick bra med städningen och att du får en lugn jobbarhelg och soliga promenader =0)
Kram Linda

Tidsmästarinnan sa...

Hihi, jag tror du får toppenpoäng!
Kram
Susanne

A House With A View sa...

Ja här är fler som är för "snäll" och städar själv!! Känner igen mig i det!!! Härligt dock att få det lite städat hemma, mitt hem håller på att damma igen, måste fixa det pronto!!!

Önskar dig en riktigt fin helgl!

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

Viola sa...

Jag är lite galen..tillhör undantagen tro jag..älskar att städa :) ha en fin helg trots jobb, kram

A Cup Of Emilia sa...

Haha jag känner verkligen igen mig. Jag borde med städa. Jag ska bara skriva denna kommentaren till dig :) Jag undrar var min dammtrasa är någonstans? :) Ha en fin lördag! Kramar Emilia

jeannette sa...

Du är rolig du.. Full pott tror jag att du fått ;) Hoppas städningen gick bra och att du nu får en skön helg kramar

Annelie L sa...

Absolut, 10 av 10 möjliga poäng, något annat är otänkbart.
Jag tror Tony skulle falla för din charm och det vackra leende ;)
Kram finaste// Annelie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade