måndag 23 april 2012

Försvann..

Jaha, där försvann den.. Helgen alltså.. I ett rasande tempo var mina två lediga dagar över.. Och nu har min 6 dagars arbetsvecka startat.. Just nu när du läser detta så jobbar jag (tidsinställt inlägg), jobbar måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag denna vecka, inte den bästa och roligaste schemaveckan kan jag ju erkänna, men bättre en sådan vecka så man kan få lite mer ledighet de andra veckorna, ja om jag inte får hoppa in och jobba övertid vilket jag gjort allt för mycket ett tag nu..
I lördags förmiddag så var jag och Patrick i Kyrkhult för att kolla in när starten gick på vårens Mopedrally som Tulseboda bikers anordnar 2 gånger per år.. De kör en runda på några mil, har lite tipsrunda och fika.. Denna gången var de 78 mopeder som startade och jag tror inte det var lika många som gick i mål, brukar alltid vara någon moppe som inte orkar hela rundan..
Efter starten var vi uppe i Folkets Hus där det var vårmarknad med bl.a loppis, men jag hittade inget så vi for hem för att fixa inför kvällen då vi hade grillgäster.. Vi hade ju faktiskt ett härligt väder i lördags så det var perfekt att grilla.. Och trevligt hade vi =)
Igår gjorde jag inte många knop, satt mest med datorn och gjorde lite redigering av bilder.. Latmasken slog till med full kraft, jag som skulle ha målat klart i hallen uppe i helgen, jag har inte ens tittat åt penslar och färg.. Så nu måste jag göra det i veckan..

I lördags och igår så testade jag nya objektivet och ÅHHHHHHH VAD JAG ÄR NÖJD!!!!! Vilken skärpa det blir i bilderna, ja inte i alla bilder men det är mer mitt fel än objektivets.. Tog bl.a bilder på min dotter (som jag inte får lägga ut för henne =( ) och de blev fantastiskt bra i både färg och skärpa och det bådar gott inför student-, bal- och bröllopsfotograferingarna jag skall göra i sommar.. Nu är det enbart mig det hänger på, kan inte klaga varken på kamera eller objektiv..

Ha nu en fin start på nya veckan..

Kram Mia

6 kommentarer:

Anonym sa...

SÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg och följer nu.

Om du vill delta i min tävling så kan du kika in hos mig, den är i mitt förra lantliga inlägg:)
jag önskar dig en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis

Fiffiga Systrar sa...

Låter som en riktigt jobbig vecka! Vi skickar lite styrkekramar till dig och vips ska du se så är du ledig igen! kram emelie och elin

Lilla Brödhult sa...

Grattis till ditt nya objektiv!! Du tar helt underbara bilder,,,
Mopedrallyt brukar åka förbi här men i år var jag inte hemma annars är det ganska kul att se alla rariteterna,,
Ha det så gott kram Helene

Patricia sa...

Kul med det där Moppe-rallyt .. hi hi. Jag fick en ibjudan idag till "Tutt-rally" .. en MC-tur där pengar går till Bröstcancerfonden, den ska jag åka på och den är inte förrän i Juli så om jag har tur kanske jag har mitt körkort till dess .. ett mål i alla fall .. =)

Åh va kul med nya objektivet .. hoppas det blir mååånga fina bilder sen .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Källeboda lantliv sa...

Mopedrallyt missade jag i år med .. Hi hi .. Verkar kul att se .. Lycka till med dina bilder nu .. Kan förstå att du är nöjd med ditt nya objektiv .. Ha en bra start på din vecka .. Kram jeanette

Patricia sa...

Tack så mycket! .. =)

Jodå jag har slutat med kläderna men har ju en massa kläder kvar som jag rea´r ut och vill bli av med.
Underkläderna lägger jag ingen energi på utan säljer när någon vill ha något men har inte så många visningar, lägger mitt krut på healingen för det är roligast och ger mig mest. Att hjälpa andra känns så jäkla gött .. =)

Jo du, tänka sig att kärringen ska ta MC-kort på ålderns höst .. ha ha

Kram kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade