måndag 16 april 2012

Konstant trötthet!!

Jag har haft en härlig och skön helg med 91-års kalas hos min lilla mormor, grillning hos min bror med familj och målning av "korridoren".. Ett aber bara, det är min sömn.. De nätter jag sover hela natten är lätträknade, somnar bra men så vaknar jag och har svårt att somna om.. Och detta gör ju att jag är dundertrött på dagarna.. Hoppas det snart rättar till sig, fast det har jag ingen förhoppning om eftersom jag varit så här från och till i flera år..
I lördags när vi var och gratulerade min mormor på hennes 91-års dag så tog jag, Amanda, min mamma och min svägerska en runda på stan (Karlshamn), vi gick inom 34:an där jag fann denna vispen jag visar idag.. Jag har ju såklart sett sådana handvispar innan men jag har inte sett med denna sortens handtag innan, verkar vara en riktigt gammal modell.. Hela 20:- fick jag ge för den.. Nu ligger den i vårt skåp i köket som prydnad.. På 34:an hade de lite möbler som jag hade kunnat tänkt mig, men man skall ju ha plats med och det finns det inte just nu här hemma..
I lördags kväll var vi hos min bror och grillade i det fina vädret.. Härligt vårväder hade vi och då smakar ju det grillade extra gott..
Igår var jag på turné i kommunen.. Jag skall sätta ihop ett bildspel som skall visas på lördag då Tonsättarna (lokal kör) och The Gubbs (lokalt band) skall ha konsert i Olofströms Folkets Hus.. Temat är "Vår plats på jorden", så jag har satt ihop lite bilder som är tagna på olika ställen i vår vackra kommun.. Hoppas jag bara får till det nu och att någon vet hur man gör bildspel av bilderna..

Nu skall jag strax bege mig mot jobbet, 12.45-21 blir arbetsdagen idag..
Ha nu en fin vårdag..
 

Kram Mia

9 kommentarer:

A Cup Of Emilia sa...

Då har du haft fullt upp i helgen :) Jättefin visp! Kramar Emilia

Malin - Ebbas änglar sa...

Din stackare som har såna problem med sömnen =(
Är väl kanske dina obekväma arbetstider som spökar till det. Hur som helst måste det vara påfrestande. Jag är lyckligt lottad som har god sömn. Sover i regel 7-8 timmar/ natt!!

Hoppas du får en fin vecka Mia - med mycket SÖMN!!!!!
=)

Kram på dig!
/Malin

Åsa sa...

Snygg visp!!

Låter inget vidare med sömnen, hoppas det blir bättre. Har varit lika själv.

Kram Åsa

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Anette sa...

Halloj Mia
Va härligt att ha sin mormor kvar;)
Tänker på min mysmormor ;)
Vilken häftig visp du fyndat för de va väl fynd en 20a hi hi
Bildspelet fixar du galant ska du se.
Ha en fin kväll.
Kramen Anette

Karin sa...

Snygga bilder på vispen!! Just nu är jag också inne i en period då jag vaknar på natten och har svårt att somna. Jobbigt sedan att komma upp på morgonen!

Källeboda lantliv sa...

Jag gillar din visp .. Charmig! Va kul att få chansen att ta foton .. Du kommer sakta framåt med din hobby .. Kul ! Lycka till ! Tråkigt att du har problem att sova .. Tyvärr inga tips .. Jag slocknar när jag lagt huvudet på kudden .. Tack ! För dina snälla kommentarer om min blogg .. Visst väljer man själv eller hur .. Fast lite ledsen blir man ändå inombords när man får höra negativa saker .. Ja ja . Jag skriver vidare som vanligt .. Kram jeanette

Vit dröm sa...

Låter som en fullspäckad och rolig helg! Fin visp du hittat också!
Ha en fin tisdag!
Kram Anna

Birgitta sa...

Låter som du reser lite mot den beryktade väggen! Ta det lugnt när du kan och andas!
När jag gör bildspel lägger jag in bilderna i PowerPoint och programerar tidlängden mellan bytena där. I min nya dator kan man sätta igång bildspel och det blir lite "rörliga" bilder, men jag har inte använt det till att visa på andra ställen, så jag vet inte om det går.
Ha det gott min vän!
Birgitta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade