onsdag 18 april 2012

LCHF

Igår tog jag beslutet att starta med LCHF och det skulle jag göra på måndag.. Men så såg jag mig i spegeln på jobbet och tog ett nytt beslut.. I MORGON!!!! DÅ startar jag med denna diet och jag skall göra mitt yttersta för att följa den trots frestelserna som står i en påse på jobbet..
När jag var inne på Willys igår så köpte jag denna boken från MåBra:
I den fanns det lite bra recept.. Och så har jag kollat runt lite på nätet och hittat en del bra bloggar med tips och recept i.. Bl.a dessa bloggar hittade jag:

Och säkert finns det massor mer av sidor och bloggar och ni får gärna tipsa eller berätta om något gott LCHF-recept =) Jag behöver massor av tips..
På lördag skall vi ha gäster och jag har sådan tur att de som kommer går också på LCHF-diet, ja iaf den kvinnliga delen =)

Ha en fin fortsatt kväll och en bra torsdag..

Kram Mia

17 kommentarer:

A Cup Of Emilia sa...

Tack Maria :) :) Lycka till med dieten. Den ska vara mycket effektiv. Många på mitt arbete har gått ner massor :) Men jag förstår att det är svårt att hålla sig borta från alla frestelser. Kramar Emilia

Maritha sa...

Ja det gäller att komma igång när man väl bestämt sig :o))

Om du Googlar på LCHF så finns det mycket och det finns en blogg http://airamsmat.webblogg.se/ Hon har skrivit böcker tillsammans med dr. Annica Dahlqvist, doktorn som fick sparken pga att hon gav LCHF råd till sina diabetes patienter.

Lycka till Maria nu pappar vi varandra :o))

Kram Maritha

Vita Falkens Lantliv sa...

Lycka till gumman, det klarar du elegant:)

kram Susanne

Nina sa...

Oj, vad spännande :)
Lycka till en massa nu!
Kram Nina!

Källeboda lantliv sa...

Ah! Du bantartjej .. Ska du göra ett nytt försök .. Jag önskar dig lycka till ! Man måste trivas med sig själv såklart .. Men du är fin .. Kram jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lycka till nu med den nya dieten! En jobbarkompis gick ner massor med LCHF.

Jag provar med mitt eget tänk när det gäller kosten, men det är svårt med sötsug och speciellt efter snacks, har inte hittat något bra alternativ=/

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Uttan sa...

Ja den vikten Den vikten... Fy vad det är jobbigt.
Förstår att Du liksom Jag har lätt för att gå upp i vikt bara av att titta på en kaka eller godis.

Önskar Dej Lycka Till! Jag skulle också behöva men orkar inte just nu...
Nu tycker jag att Du är fin som Du är men man vill ju vara nöjd med sig själv det är inte roligt när det "putar" här å där.

Tack för goa kommentarer om Min tatuering. Jag har en ny tid i Maj.

Ha det Gott min Vän.

Kram ♥

Tidsmästarinnan sa...

Hallå Mia!
Spännande, heja heja! Ska bli kul att höra hur du tycker att det går.
Kram på dig!
Susanne

nettan sa...

Lchf är rätt ok men jag skanade frukt. och du du är fin som du är .. du kanske skulle gå och prata med diskt ssk om ditt socker beroende istället ... kram på dig

Monika sa...

Först måste jag bara säga Tack Söta Du för den gulliga kommentaren.

Sen måste jag säga att Du är hur bra som helst precis som du är. Var inte för hård med dej själv utan "tryck på G I L L A-knappen" :o)

Med eller utan sockerberoende är du ändå TOPPEN!

Lycka till med allt!

Kram
Monika

Annelie L sa...

Lycka till vännen !!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi var några på jobbet som provade dieten ett tag, jag gick ner i vikt men hade svårt och hitta på maträtter. Ska bli kul och följa detta, jag tror du fixar det galant. Heja Mia
Kramar
AnnaMaria

Marina sa...

Hej Maria. Tack för ditt stöd. ;-)
Följer med spänning din blogg. Jag ska ju oxå börja med LCHF bara jag har gjort mina prover.
Lycka till ;-)¨Jag tror att du fixar detta. :-)
Kram

Vit dröm sa...

Det kommer gå toppen, jag har kört sedan augusti. Gick ner 10 kilo på mindre än 3 månader. Nu har jag stått stilla på vågen men mår så mycket bättre!!
Under etiketten LCHF på min blogg hittar du fler recept om du vill kika.
Lycka till!
Kram Anna

mo sa...

Hej där, jamen det passar kanske dig jättebra, för sötsuget ska ju försvinna efter ett par (iofs. jobbiga) dagar. Maken kör det rejset nu, sen ett par månader o har gått ner 5 kg, han är dock inte stenhård, utan äter lite kolhydrater på helgerna. Jag har gjort en vanilla chrunchy som han äter till frukost med fet yoghurt till...Jag själv avskyr smör, grädde o feta korvar osv så för mig går den dieten bort...Men har lyckats gå ner lite över 8 kg genom att bara vara stenhård med godsaker, o riktigt extra långa promenader osv...känns skönt. Lycka till, kramar

A Cup Of Emilia sa...

Vilken bra idé att göra en mobil :) Det ska jag absolut fundera på :) Kramar Emilia

petra sa...

Jag äter själv ingen diet men jag är en trogen läsare hos Åse på 56kilo.se. Hon har gått utbildning om lchf och hjälper andra med det. Det finns massvis med goda recept och tips på hennes sida.
Kram och lycka till

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade