fredag 6 april 2012

20 år som mamma!!!

Lååååååångfredagen har det varit hela långa dagen idag.. Trött som en hel flock med gnuer har jag varit efter myyyyyycket vaket i natt.. Jag kan ju som sagt inte sova så bra när barnen är ute och roar sig och så var det även denna natt.. Johannes kom hem 01.30.. 02.25 kollar jag mobilen och har då fått ett sms av Amanda att hon inte sover hemma.. Så då skulle ju jag kunna somna då jag vet vart barnen är.. Trodde jag ja... Kl. 02.40 hör jag Johannes ta på sig jackan och sticka ut *suck*.. Kl 03.30 ca kom han tillbaka och kl 04.20 kollade jag på klockan sista gången.. Skitbra med sömn fick jag ju med tanke på att jag jobbar i natt.. NOT!!! Ja ja, bara att ta till tändstickorna för att hålla ögonen öppna i natt..
Det är ju inte bara långfredag idag utan det finns en annan stor, mycket större händelse i mitt liv.. Just idag för 20 år sedan blev jag mamma för första gången till en 3930 g tung och 51 cm lång liten gosse.. Johannes blev hans namn, ja faktiskt det enda namnet han har förutom efternamnet, vi tyckte inte man behövde mer och så tycker jag än idag, vad tusan skall man med mer än ett namn till?? Fattar inte, för man använder ju inte de andra ändå.. Så mina barn har enbart ett förnamn och det räcker mycket bra med det..
Vi har inte firat honom idag mer än att han fått presenter av mig och så har jag bakat hans favoritkaka, Snoddas, ja de flesta kallar den ju kärleksmums..
GRATTIS JOHANNES på din 20 ÅRS DAG!!!!!! <3
Kalas hade vi för Johannes förra helgen eftersom jag jobbar hela påsken..
Påskmiddag har vi hunnit med att bli bjudna på, och det är ju alltid uppskattat.. Vi har varit hos Patricks föräldrar där det fanns påskbuffé framdukat.. Så smarrigt det var.. Tack för den goda maten A-C och J!!!
Blommorna jag visar var det blomarr som de fick av oss..
En matbild får avsluta dagens inlägg och så önskar jag er alla en fortsatt fin påskhelg med god mat och trevligt sällskap..

11 kommentarer:

Bella sa...

Glad påsk:) / bella

Ett Vitare Hem sa...

Skuttar in och önskar dig en riktigt fin påskafton!!
Kram/Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här är det nog snart dags att börja med påskmaten...bilden från påskbuffén gör att det vattnas i munnen=)

Önskar dig en fin påskhelg!
Kram,
Regina

Anna sa...

Själv jobbar jag också hela påsken! så snart tar jag kvasten dit :)
GLAD PÅSK!
Kram

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Ja, tänk vad tiden går fort! Själv har jag varit mamma i drygt 18 år, vart tar tiden vägen? =)
Det där med ett namn... jag har klarat mig utmärkt med endast ett förnamn men jag var den enda i hela skolan! =) När alla andra rabblade sina två, tre och kanske t o m fyra namn var mitt snabbt avklarat! ;)

Kraaaaam ♥

Nyanser av vitt sa...

Puuuh vad jobbigt. Hoppas tändstickorna hjälpte. Grattis till din stora son.
Kram Agneta

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Tack tack :O)
Ja, man tycker att det är jobbigt med treårstrots och nioårstrots men jösses vågar inte tänka på när mina små börjar vara ute om kvällarna..

God fortsättning på påskhelgen!
Kramis Milla

Viola sa...

Det är tufft med dom där vaknätterna....hoppas du har en skön påsk med de dina, kram

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Tittar in för att önska dig en mysig påskdag.
Kram Agneta

Mamma Z sa...

Det låter som att ha småbarn igen det där..fast nattvak för stora barn :-) Ja allt har sin tid..

Glad påsk!!

Kramen

Britt sa...

Ja, så är det att vara tonårsförälder. Man trodde att vaknätterna var över, men de börjar om igen...;-)

Ha en fortsatt härlig påskhelg.

Kram Britt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade