måndag 2 april 2012

Konst!!


 En natts jobb avklarat, två kvar innan två nätters ledighet.. Men nu var nattpassen välkomna, känns som jag behöver en liten paus från vanliga jobbartider..
 I fredags när jag var hos min mormor så mötte min kusin upp.. Hennes pappa, min morbror finns inte längre hos oss men hans konst lever vidare.. Han var alltså konstnär även om han själv inte ville kalla sig det.. Vi i släkten har blivit tillfrågade om vi ville ha någon tavla som minne och det ville jag.. Så jag var och valde ut två tavlor, dessa blev det som du ser här över och här under.. Gillar dessa två och helst den undre som jag gillar den härliga gröna färgen på.. Tack snälla för att jag fick välja..
Och mer konst blev det idag..
 Denna bild här uppe finns bland mina album på min FB-sida, Photo by Maria.. Den föreställer en liten bit av sjön Halen som ligger strax nedanför vårt hus..
En dag så lade en av mina fb-vänner, Birgitta, ut denna bild som hon målat:
 Och till bilden skrev hon: "En spegelblank sjö i issmältningstider, någonstans i Sverige. Någon vet?!"
Jag tyckte ju att jag kände igen det och letade bland mina bilder och fann då bilden som var förlaga.. Hon är så otroligt duktig med penseln och har målat av en del foton som mina vänner har plåtat.. Så otroligt kul att få denna vackra bild.. Inramad är den nu och skall hitta sin plats här hemma.. Tänkte köra ut originalbilden med och ha bredvid..


Snart är det dags för mig att ta cykeln ner till jobbet där jag skall tillbringa 12 timmar innan jag får cykla hem igen för att sova en sväng..


Önskar er alla en fin kväll och en bra tisdag..


Kram Mia

4 kommentarer:

Josefine sa...

Hej, trevlig blogg! Och så glad jag blev av att se Jocke på bild i din header! ;) Dom är fööör bra ju! :)

Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se , där är det dessutom 10% rabatt just nu :) Kika in där och hitta din favorit inför sommaren! :) GLAD PÅSK!

Jenny sa...

Vilka fina tavlor du fick välja efter din morbror!

Ha en bra tisdag!

Kraam Jenny

Annelie L sa...

Vilken härlig konst vecka det blev,
tre nya tavlor att förgylla ditt hem med, det är inte var vecka det händer minsann....
Hoppas du får ett bra nattpass och får sova gott när du kommer hem.
Kram Annelie

Källeboda lantliv sa...

Så kul att du fick välja tavlor .. Då betyder de ju lite extra för dig ! Ja jag har tagit in blommorna nu .. För kallt för att överleva kanske .. Suck ! Hoppas du får en bra jobba kväll ..kram jeanette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade