fredag 13 april 2012

Batteriladdning pågår..

Så var det FREDAG!!!!! Och jag har ledig helg och kan ni bara gissa hur skönt det är... Jag skall se till att få en lugn och batteriladdande helg.. Det enda planerade är att vi skall till min lilla mormor i morgon.. Hon fyller 91 år idag men vi tar dit i morgon då vi har lite mer tid och alla kan följa med.. Ringde henne nyss och gratulerade, jag blir så glad efter jag pratat med henne hon ger energi och en tro om ett långt liv.. Hon har nog banne mig bättre minne än mig med, vill man veta när någon vi båda känner fyller år eller ett annat datum som hon kan tänkas varit med så vet hon..
Jag har börjat måla i vår "korridor" uppe med, utanför tjejernas rum.. Skall bli samma vita färg som hallen har.. Helst hade jag ju velat sätta nya gipsskivor, nya lister och golv- och dörrfoder.. Det måste det bli sen men just nu får det räcka med målade väggar.. Fast oj vad taket var gult såg jag ju nu när väggarna blev vita.. Vi hade ju tänkt att lägga annat tak så småningom men jag tror att det får bli att måla det så länge, är ju inte jättemycket tak så det går inte så mycket färg.. Men fy vad jag tycker det är tråkigt att måla väggar, eller måla överhuvudtaget, därför det tagit så lång tid att starta.. Men nu har jag iaf börjat och jag har tänkt att snart vara klar med.. Skall ju sedan upp med tavellister så jag får upp min fotovägg..
Måste med tacka för alla fina kommentarer jag fick på förra inlägget.. Det var ju bara tankar av mig och jag har inget emot att man kanske bara läser min blogg då man tror jag mår dåligt.. Tanken var att det syns tydligt vad folk är intresserade av och alla är vi ju olika =)
Sen att jag inte har så där jättemånga läsare är säkert för att jag skriver vardagliga saker och har inte direkt en röd tråd som tex inredning, mode osv.. Min blogg innehåller en blandning och för det mesta om hur mina dagar rullar på.. Jag älskar att läsa sådana bloggar själv, om hur andra har det och jag älskar och följer både inredningsbloggar, fotografbloggar och livsödenbloggar.. Och jag är av den sorten som oftast lämnar en kommentar för själv gillar jag att få kommentarer och få veta vilka som läser min blogg, men det är inget jag kräver men jag tycker det är kul om du rattar en rad i kommentarsfältet..

Nä nu får jag sluta skriva och ta tag i dagen..
Ha en njutningsbar fredag..



Kram Mia

11 kommentarer:

Bella sa...

Håller med, måla är trååååkigt. Ta bild sen, vill se hur fint du gjort =) kram

Annelie L sa...

Det är väl det som är det värsta med att måla, man ser hur allt runt omkring också behöver fixas....att måla tak är nog bland det värsta tycker jag. Annars tycker jag det är helt ok att måla faktiskt, men hur det blir, ja det är väl en annan sak ;)
Njut nu ordentligt av din ledighet vännen.
Kram Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt skön helg! Tack för tipset om kameran, ska be att gubben kollar detta. Problemet är att den inte vill zooma :(

Kram Susanne

Helena sa...

Jag läser din blogg.
Men lämnar aldrig kommentarer....

Evelina sa...

Det ska bli spännande att se slutresultatet på målandet.. :)
Go fredagskväll på dig!
Kram Evelina

Vintage House sa...

Hej
så härligt med fredag och helg...
min mormor fyller oxå år tyvärr har hon inte minnet kvar blivit dement...
du får visa hur hallen blir...
önskar dig en skön och mysig helg
kram
sandra

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia!
Är du tokig, måla som är så kul!
:-)
Fast startsträckan kan jag verkligen hålla med om... oj oj den kan vara lång.
Det låter toppen med en fotovägg, en stor ska du ha som tar så coola bilder.
Kram på dig min vän!
Ha en riktigt fin batteriladdarhelg!

Birgitta sa...

Det är mest förarbetet som är trist, men det är ju så viktigt för resultatet. Jag tittar på mitt arbetsrum och vet att jag borde ta ett tag där, men än så länge har det inte blivit av. Får försöka att bli inspirerad av dig!
Hoppas batteriladdaren är på och att den ger energi av högsta kvalitet!
Ha en fin helg!
Kram Birgitta

Viola sa...

Hoppas det blev en njutningsbar fredag och likaså lördagen, vi har haft ett underbart vårväder idag, lapat sol när det varit lugnt i butiken :) ha en fortsatt skön helg, kram

Nyanser av vitt sa...

Snyggt med lite vitt. Hoppas att du får en fin ledig helg.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt med en så pigg mormor, såg foto på henne här under: kanske gillar du. Håller med om att måla är lite töligt, men man känner sig väldigt nöjd när det är klart.
Kramar
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade