fredag 20 april 2012

Glad nörd!!!

Jag är medlem på en sida som heter fotosidan.se där man bl.a kan lägga ut bilder och läsa (och skriva egna vilket jag inte gör där) fotobloggar och en massa matnyttigt för både amatörfotografer och lite mer proffsiga.. De har också en köp och sälj sida och där lade jag in en köpesannons.. Jag ville köpa ett objektiv, Canon EF 24-104 f/4.. Jag fick flera napp men tyckte att de låg lite dyrt även om de var bra mycket billigare än ett nytt som ligger på 9000-10000:-.. Men så i början av veckan så mailade en kille mig om att han hade ett  objektiv med motljusskydd och en väska till för ett bra pris och intresse uppstod.. Jag prutade lite och så kom vi överrens.. och idag, för en timme sedan var jag på Maxi och hämtade ut det.. LYCKA!!!
I morgon skall jag absolut ut och plåta och testa det..


Ikväll är jag placerad i soffan och försöker hålla mig ifrån köket där det sitter 6 karlar varav en är min sambo.. Han är med i en whiskeyklubb och de träffas med jämna mellanrum för whiskeyprovning och en sådan kväll är det ikväll..


Att äta efter LCHF har gått bra även idag, gå gärna in på min nya blogg som handlar om min LCHF-resa, Mias nystart med LCHF..


Ha en fortsatt fin fredag..


Kram Mia

10 kommentarer:

Nina sa...

Men vad skoj, grattis till objektivet :) Var det ett sånt du nästan fick tag på förut?

Lycka till med både foto och diet!
Kram Nina!

Monika sa...

Vad härligt att du fick tag på objektivet du sökte.

Självklart måste jag titta in i din nya blogg.

Ha en trevlig helg!

Kram
Monika

Viola sa...

Vilken lycka med ett sådant objektiv, ha en fin helg med mkt foto :) kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fotografering är en konst som man skulle veta mer lite mer om, fast den enkla vägen som att någon visar mig personligen;)
Ha fin helg!
Kram Anette

A House With A View sa...

Ja men guuuud vad avis jag blir, gah... vill också ha!!!!!

Kraaaaaaaaaaaam aka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vad roligt med ett nytt objektiv!!! Ska bli spännande att få se bilder som är fotade med det=)

Önskar dig en fin söndag!
Kram,
Regina

A Cup Of Emilia sa...

Vad kul med nytt objektiv. Jag har också ett sådant och är mycket nöjd :) Kramar Emilia

Källeboda lantliv sa...

Hej .. Kul möte sist .. Hi hi .. Tur att du fick din fiber grej till slut ..och att den ger lite nytta .. Kan förstå att du håller dig undan killkväll .. Och har lite egen tid .. Det behövs .. Ja du köper kamera detaljer och jag mina odd Molly .. Tur att alla har sin grej ..lycka till med bantningen nu .. Håller tummarna får kilo neråt .. ( fast att vågen visade så mycket som du sa .. Det måste vara fel ?) kram jeanette

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Ohhhjaaa, han var mycket nöjd med showen :O)

Vad skoj att du fått tag i objektiv, grattis :O) Då får vi se ännu fler fina photon här nu :O)

Kram Milla

Tidsmästarinnan sa...

tjohooo vad kul, då blir det bildvisning snart hoppas jag :-)
kram, hoppas du får en fin början på veckan!
Susanne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade