söndag 17 maj 2009

Vilken härlig kväll!!

Ja vilken härlig kväll vi har haft.. Först och främst ett underbart väder hela dagen och så då smyckesvisning/försäljning med livemusik till det nu på kvällen..
Dagen började kanske däremot inte så bra eftersom jag inte kunde sova efter en natts jobb utan har varit vaken hela dagen, eller ja ca 1,5 timmes sömn, men det får ju gå.. Jobbar ju nu i natt med men det skall nog gå att hålla sig vaken..
Ja ikväll då så har jag haft en tjej hemma som visat sina egenhändigt gjorda smycken.. Vi var 16 köpglada tjejer som ville ha en massa smycken..

Åsa som har gjort smyckena visade och fick mycket sålt..

Ute på vår altan stod dessa tre glada grabbar och spelade för oss.. Peter (längst ut till hö) känner jag sedan innan och han är tillsammans med Åsa.. Peter var den som föreslog att de kunde spela samtidigt som smyckesvisningen och givetvis tackade jag ja direkt.. Superbra spelar de och det var uppskattat från alla..

Alla köpte smycken eller beställde, hon gör budskapssmycken bl.a och då kan man välja precis vad man vill att det skall stå på dem och hon fixar det.. Jag köpte armbandet jag visat innan med Stolt Mamma.. Köpte oxå ett halsband med två tags på där det stod life på det ena och så ett hjärta på det andra, de hängde i ett läderband.. Köpte oxå två morsdagshalsband där jag satte en ring i det till min mamma som det stod mormor farmor på, hon är ju båda dela och så hängde jag dit lite andra berlocker, det blev superfint.. Till sambons mamma gjorde jag ett liknande men i ringen stod det stolt farmor istället.. Kan plåta dem och visa i morron :-) Jag beställde oxå en nyckelring med en platta där mina båda barns namn skall stå (Johannes & Amanda).. Min dotter köpte halsband och armband hon med.. Hon köpte ett armband som är likadant som mitt fast det stod vänskap i det, det skall hon ge en kompis som fyllt år..

Nu skall jag se till att jobba lite här efter en härlig dag.. Jag är mycket nöjd och jag hoppas och tror att de som var hos mig oxå är det..

God natt på er alla..

Kram

Mia

2 kommentarer:

Pia sa...

Verkar som Du haft en härlig dag! Synd att vi bor så långt ifrån varandra... hade gärna varit på Din smyckevisning, det är en av mina stora laster...

Ha en rogivande natt och sköt om Dig och världen!
Kram

MO sa...

Hej, hej, tack för igår, det var trevligt o visst gör hon superfina smycken (o till bra pris, det är ju ofta avgörande, tycker jag)....
Haha, ja om man inte frågar får man inget veta (ang frågvishet....). Har haft min blogg i över två år nu o från början var jag väldigt mån om att den skulle vara anonym så jag berättade inget för någon på säkert över ett halvår...o fortfarande är jag inget jag talar om, men kul att du hittade till mig....

Tack för fikat med, goda kakor såklart o som den gottegris jag är så är det svårt att motstå ;)

Nähä, nu ska jag väcka mellankillen, han har sovmorgon (fast om han sover är en annan sak, vi har en kille här som bilar upp golvet i badrummet just nu..stoooor renovering gäller därinne).

Ha en fin dag
/Maria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade