fredag 15 maj 2009

Soliga fredag!!

Ja då sitter man här igen och det är fredag.. Vart tar veckorna vägen??
Fast idag är ju inte jag lika glad för att det är fredag som de flesta andra är som skall vara lediga ett par dagar.. Jag går på mitt pass i kväll och sedan jobbar jag tre nätter a' 10,31 timmar.. Jag hoppas att denna helg går snabbt.. Nästa helg när de flesta är lediga lite längre ja vad gör jag då? Jo jag jobbar även den helgen.. Var åttonde vecka jobbar jag två helger på raken och var åttonde är jag ledig två på raken annars jobbar jag varannan helg.. Ngt man får stå ut med när man har det jobb jag har.. Trivs kanon med jobbet i sig men var tredje helg hade ju varit önskvärt..


Men fram till kl 22.00 i kväll är jag ju iaf ledig och den ledigheten tänkte jag fylla med lite tvätthängning, städning, promenad och firande av min bror som fyllde år förra veckan, men då kunde de inte fira för deras stora son blev sjuk.. Men idag skall det bli av och vi är bjudna på grillat, skall bli gott..
Svårt att veta vad man skall köpa men det blev en present även denna gång, detta blev det:




Han gillar ju öl och gärna lite udda sorter, så sambon min plockade ihop lite olika när vi var på systemet.. Sen hittade vi den fina zinkbaljan som det står BEER på och tyckte den passade perfekt och så en blomma som får piffa till det lite.. Tror detta passar honom perfekt..

Jag är ju av den sorten som behöver gå ner lite i vikt och har så oxå gjort, 10 kg hittills men där verkar det vara stopp.. Jag har ca 8 kg kvar och de sitter så segt så segt och jag har tappat lite av motivationen.. På fredagar har jag vägdag och dagens vägning var ju inte så kul, 4 hg upp.. Kan ju tyckas att det inte är så mycket men det är ju inte uppåt jag skall vandra utan det är ju nedåt, så nu får jag börja ta mig i kragen igen men det är inte så lätt när motivationen inte är där fullt ut, men jag skall satsa på att hålla vikten iaf och helst ner men mer upp skall jag banne mig inte gå.. Så idag får det bli en låååååååång prommis i solen innan jag skall fira bror min..

Skall nu hänga tvätt ute i solen och sedan tar jag nog min promenad..

Ha det gott alla och sköt om er..

Kram
Mia

2 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va tråkigt att jobba helg, och så ofta med... Jag jobbar bara en helg i månaden o tycker det är pest =)

Det blir en bra present tror jag, vi brukar med köpa såna presenter ... alltid uppskattat.

Ja du den eviga kampen med vikten, den är inte kul. Och så har jag en karl som kan äta hur mycket som helst av vad som helst o kämpa för att inte gå ner i vikt...det finns inge rättvisa.. =)

Ha en så bra helg du kan nu!
Kram Patricia

Pia sa...

Vilken härlig present Du köpt till honom.. blir säkert väldigt uppskattad. Det är roligt att köpa personliga presenter med lite finess.

Min syster fyller år idag och till henne jag jag köpt ett underbart halsband som det står sister på... väldigt passande.

Ha en härlig helg trots arbete.. Du får ta vara på stunderna dessemellan.

Kram Pia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade