fredag 22 maj 2009

Marknad och jobb!!

Då har jag hamnat på jobbet igen.. Och ja, jag har ett lugnt jobb, alldeles för lugnt ibland men jag trivs ändå.. Jag är personlig assistent till en gravt utv.störd tjej som bor i egen lägenhet och jag jobbar alltså ständig natt hos henne.. Nu i början av kvällen brukar jag sitta vid datorn en stund så att jag är så tyst som möjligt nu innan hon somnat riktigt.. Sen om nån timme tar jag hand om de sysslor som skall göras som att torka golv, förbereda frukost, vika tvätt osv..

Idag sov jag ganska bra men vaknade tidigt.. Sov bara till 13.40, lite drygt 4,5 timmar och det kan ju vara lite lite.. Men jag sov iaf bra de timmarna..
Här i byn är det ju marknad nu i dagarna tre och jag älskar marknader.. Så jag har gått och strosat lite nu ikväll där nere, tittat på folk och tittat i stånd.. Men jag har inte köpt ngt..
Nu ikväll så var vi nere i underhållningstältet och åt och fick underhållning av Finjabackens, de är lite av ett mini Wallmans.. Duktiga är de..
Kl 21.40 fick jag lämna mina vänner och ta cykeln till jobbet.. Tråkigt att lämna för det hade varit roligt att fått stanna kvar och ha lite kul men det går väl fler tåg.. Och på ett sätt så tycker jag det är ok att jobba denna helgen.. Min sambo, Patrick, är med i Lions som ordnar marknaden och han håller ju till där nere hela helgen så vi hade ju inte träffats mer om jag inte jobbat, så det känns ändå bra..
I morron blir det en runda till på marknaden när jag har vaknat.. Jag och Patrick har bestämt att vi skall äta där nere och gå en runda tillsammans, men sen drar jag nog hem och slappar lite innan det är dax att jobba igen..
I morron är det lite mer stånd komna där nere med och det vill jag ju se vad de har att erbjuda..


Nu önskar jag er alla en bra natt och en härlig lördag.. vi ses i morron :-)

Kramar
Mia

2 kommentarer:

Fredrik Jacobsson sa...

*ler* jodå visst lär vi synas nere på marknaden idag också, blev ju ett snabbt hej igår, blev 4 timmar igår och med en liten snabb kille som ska överallt så går tiden :) ha det godis i din del av världen :)

nettan sa...

låter som om vi haft lugna nätter båda.. skönt. tyvärr har jag ingen tillgång till dator på natten ännu... lovad i snart 1 år... men men
jobbar med missbrukare i eget boende... köp inte för många karameller på markanden :-) kram
N

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade