söndag 24 maj 2009

Underbara dofter!!

Har ni känt hur det doftar ute?? Har ni tagit er tiden att dra in de ljuvliga dofterna som finns runt oss vid denna tiden på året?? Det är helt underbart.. Idag har jag gått en låååång promenad och fullkomligt njutit av alla dofter och alla blommor som tex syren..
Jag promenerade ner till Holjemarknad idag med och åt Thai Mat.. Jag övervägde Langos som jag älskar men tänkte efter före för en gångs skull och tog ett lättare alternativ även om det jag åt inte är det mest hälsosamma men ändå bättre än Langos..
Nere på marknaden skulle jag kolla om jag vunnit på mina anklotter.. Lions säljer lotter vart år och jag köpte två styck.. Sen släpper de i 2000 plastankor med nummer på i Holjeån som flyter fram till en fålla där de 10 första blir de nummer som vunnit.. Högsta vinst är 10 000 kr.. Tyvärr vann jag inte i år heller, men men, nästa år kanske det är min tur ;-)
Hemma sen har jag mest suttit på altanen och njutit av det härliga vädret.. Min bror och hans familj kom cyklandes så jag bjöd dem på kaffe och Snoddas, jag tog ingen kaka *mallig*.. Jag drack bara en mugg te..


Nu sitter jag ju på jobbet igen, sista natten av fyra så jag ser verkligen fram emot att få gå hem i morron bitti.. Jag brukar ju promenera till jobbet när jag jobbar sista natten och så gjorde jag även ikväll.. Jag har alltid en ljudbok inladdad i mobilen så det lyssnar jag på när jag går.. Det är super att ha det i öronen.. Just nu är det Sjöjungfrun av Camilla Läckberg.. Jag gillar hennes böcker och även denna är bra..

Ha en bra natt nu alla och dröm fina drömmar..

Kram
Mia

3 kommentarer:

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Mia! Tack snälla du!! Skicka mig ett mail så tar vi det den vägen!!!
Kram Malin ^^,

fredrik jacobsson sa...

*ler* du börjar bli duktig med att få till din kosthållning som du vill ha det :) bättre o ta de minst farliga av två maträtter :) nu kan du vara en förebild igen med att kämpa på gå på :)

Patricia sa...

Ja jag håller med, nu är det en underbar tid med alla blommor och dofter... =)

Vilken osis att du inte van stor-kovan...

Nja försäljningen gick inget vidare i går men jag fick in flera visnings-bokningar till hösten ... alltid något.. =)

Visst var det fint vårt Gottebord..mest frukt, men även lite chips och ostbollar, men sen mineralvatten och lite cider.

Nu ska jag gå ut o lägga mig i solen med min värkande kropp..usch idag är det inte roligt men men.

Ha en underbar dag, nu är du väl ledig ett par dagar?

kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade