lördag 16 maj 2009

En kreativ dag..

Ja faktiskt kom det lite kreativt ur mig idag.. Vi har pratat om att sätta en text på altanväggen nu när min käre sambo har målat den vit och vi tyckte att just ordet altan passade.. Ja så man vet var man är ;-) Så sagt och gjort så tog jag tag i det nu i eftermiddags när jag hade sovit klart.. Sonen min hjälpte mig att få fram de bokstäver jag ville ha och i rätt storlek, sen fick jag sitta och klippa ut dem noggrant.. Hämtade vattenpasset och gjorde en rak linje på väggen med blyerts och tejpade sedan upp bokstäverna.. Ritade konturerna och började måla.. Man skulle ju helt klart vara en av dem som är med i inredningsprogrammen som är bra mycket stadigare på hand än vad jag är.. Men det gick hyfsat bra iaf.. Jag skall måla svart en gång till och sedan jämna till där det inte är så bra med vitt.. Ganska nöjd är jag iaf.. Ett ställe inne i huset skall oxå få text men det återkommer jag med när det är gjort.. Så här blev det iaf..



Efter målandet så beställde vi mat här hemma, det är bara jag och sonen hemma.. Dottern är med kompisar i Ryd och sambon och hans barn har varit i Danmark på Bakken hela dagen i ihållande regn tydligen, inte så kul.. Jag skall hämta hem dem snart, de åker buss som facket Metall har ordnat.. Sen skall jag bara lämna av dem för att köra till Ryd för att hämta min dotter Amanda.. Sen är det i stort sett bara att lämna henne hemma och sedan köra till jobbet igen.. Känns som man bor där :-S I morron kan jag inte sova så länge heller då hon som skall visa smyckena kommer med dem redan kl 13.30, men det gör inget jag har själv valt detta.. Får sova på måndag istället..

Nu önskar jag er en bra fortsatt lördag.. Ta hand om er och era nära o kära..

Kramar

Mia

1 kommentar:

Patricia sa...

Ja det blev ju jättefint med ditt ord på väggen, och lite fyndigt.. =)

Hos mig har det gått i ett hela dagen och inte förrän nu som jag är klar med uppdatering av gudsonens hemsida och min blogg...och nu är jag skiiiit trött!!!

Ha en bra natt på jobbet och hoppas ni får en trevlig smyckes-visning.

Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade