måndag 31 maj 2010

En lugn dag...

Ja dagen idag har varit en lugn sådan.. Vaknade vid 10 tiden, sov ju länge eftersom jag jobbar nu i natt.. Tog det bara lugnt fram till jag bestämde mig för att ta en promenad med min lilla svarta vän, kameran.. 50 minuter effektiv prommis blev det och det var urskönt trots att det blåste full storm, och dagens bilder ser ni här.. Tre olika färger på syren..


Annars har det inte hänt mycket under dagen.. Ikväll var jag ju däremot på Vikt Väktarna igen, går snabbt mellan måndagarna.. Nöjd blev jag även denna gången när jag ställde mig på vågen, trodde ju att det skulle stå +-0 eller ett + idag, varit lite väl slarvig de sista dagarna.. Men jag blev glatt överraskad, vågen visade en nedgång på 0,6 kg, så nu har jag minskat sammanlagt 4,1 kg och det känns så bra.. Nu har jag 13,4 kg kvar att harva bort.. Det skall gå!!!
Det börjar märkas nu på en del kläder vilket känns bra.. Jag har tex en jacka som suttit lite väl tight men nu börjar den se vettig ut på mig, nåt kilo till så sitter den riktigt bra..
Nästa vecka kommer att bli den tuffaste veckan, då är det Sweden Rock, som jag längtat efter, jag skall vara där nere i fyra dagar och det är ju inte det lättaste att hitta bra mat på ett sådant ställe.. Men jag har tänkt att ta med en sallad var dag och frukter och sedan äta en gång något där och försöka hitta det mest nyttiga av allt onyttigt.. Så går jag upp så skall det iaf inte vara kilovis..
.
Ha nu en bra natt och en underbar tisdag..




9 kommentarer:

petra sa...

Syrener är såååå fina och doftar härligt. När vi kommer bättre i ordning i vår trädgård ska vi sätta någon syrenbuske.

ha det bra
kram

Nina sa...

Grattis till minus! Du är så himla duktig!

Bra inställning till festivalveckan oxå. Går du upp lite så vet du varför och det kommer du att gå ner veckan efter sen. Heja, heja, och lycka till med det!

Syrener, det är allt mina favvo-blommor det! Mmmm! :)

Ha det gott!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad vackert med syrener i olika färger.Vad du kämpar.Grattis till att det går neråt.Önskar dej en fin dag vännen.Kramar Rita ♥

Pierre sa...

Vackra bilder! Haha din lille svarta vän, låter som Guran och fantomen :) Ha en bra dag/natt

Tina sa...

Hej vännen.

Å, va du är duktig!! Starkt jobbat vännen!! Det låter som en mycket sund nedgång i vikt!! Härligt!!
Man blir så glad när man märker att det gör skillnad =)

Va roligt att du ska till Sweden Rock!! Tror en av mina bloggvänner oxå ska dit & min man har varit där några ggr =)
Hoppas ni får en underbar tid där. När är det?? Det är ganska snart va?

Hoppas att du mår bra & att du får en underbar Tisdag!!!
Varm kram till dig från din vän Tina

Moonrose/ Vonneli sa...

Syrener är ju så underbart vackra och luktar så gott, tyvärr inte så bra för mig att vara dem för nära...

Så kul Mia, Grattis till dina minus, du kämpar på så bra...

Swedenfestival, hade varit så skoj att åka dit, men det blir inte så denna gång iaf..

Tror nog du fixar det där med maten galant, det blir väl mycket rörelser till musiken...massor med gymping :0)

Ha en fin och go tisdag!

Kram

Anna-Karin sa...

Heja Mia!
Du inspirerar mig så med din VV att jag också börjat räkna! - 1,6 kg redan på 1½ vecka...
Och på Sweden Rock behöver du väl inte vara så orolig: Stå längst fram i smeten och HOPPA!! i några timmar så kan du säkert äta från alla matstånden ;-)

Kram

Anonym sa...

Grattis till minuset :-)
Bra jobbat !!! Härligt när det märks på kläderna att man gått ner. Du fixar nog det med maten på SRF.
Ha en härlig tisdag !!! Kram Annika

Lilla Rummet sa...

Grattis till din viktnedgång, bra kämpat. Själv är jag gått ner 3kg.

Härliga bilder på syrenerna och de doftar ju så underbart gott.
Ha de gott
Kramis Britt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade