tisdag 1 juni 2010

Need some help...

Goddagens på er.. Hoppas ni alla mår bra och att ni har haft en bra dag.. Själv mår jag toppen dock lite småtrött.. Har sovit halva dagen eftersom jag jobbat natten som var och har två nätter till att jobba innan jag får långhelg.. Skall bli skönt med ledighet och jag hoppas att det väder de lovat kommer då.. Detta väder vi har nu är ju inte så kul, nästan höstväder med blåst, kallt och regn.. På onsdag nästa vecka startar Sweden Rock, sorry att jag tjatar om det men det är det roligaste som händer på hela året, och då hade det varit trevligt med värme.. Förra året var det svinkallt.. När jag kollade på In Flames var det 2 plusgrader och jag trodde jag skulle frysa ihjäl trots att jag rörde på kroppen till musiken..

Nu till det jag behöver hjälp med.. Idag har jag hängt upp lampan jag köpte på en av loppisarna jag var på i helgen.. Den hamnade i sovrumsfönstret.. Jag köpte idag två rosblommiga krukor med rosor i till fönstret men jag är inte helt nöjd.. Jag vill sätta de båda krukorna i samma fönsterhalva och så vill jag ha en vit Madonna i den fönsterhalva där lampan hänger.. Men vart hittar jag en Madonna till ett hyfsat pris?? Har ni tips på det?? Jag vet att det är en bloggare som gjuter egna Madonnor, skäms att säga det men jag har glömt vad bloggen heter och ändå vet jag att jag läser bloggen ofta.. Skäms på dig Mia!! Jag har hittat en fin men den kostar 995:- och det vill jag faktiskt inte ge..

Annars är jag nöjd med lampan, krukorna och gardinen i vårt sovrum.. Bara en Madonna och flytt av krukorna som fattas..

Fast en sak till behöver jag hjälp med.. Hur sköter jag rosorna i mina krukor?? Hade varit kul om de överlevde mer än veckan ut och jag är helt kass på hur man sköter rosor.. Så om nån vill tipsa så vore jag glad..

Ha nu en riktigt fin fortsatt kväll...



18 kommentarer:

Måddan - Himla lantligt sa...

Gokväll i stugan!

Ja, inte är det lätt att hitta det man "en gång sett" och jag håller med om att madonnorna i butikerna är i dyraste laget, så jag hoppas att du får hjälp med detta.

Köpte betong och gips förra året för att gjuta själv, men har inte kommit till skott ännu och NU är det inte att "tala om" p g a min onda ryggsida. Men i sommar ska jag gjuta, längtar...
Höll på mycket med det i början av 90 talet då det var populärt och det var en liten konst att få till med - med alla luftbubblor som kan bli o s v, men fiiiint är det.

Söta krukor och ljuvliga gardiner, det kommer säkert att bli kanonfint med madonnan.

Nattjobb ja...du är duktig som klarar det. Har själv jobbat skift och nätterna var "inge" kul. När man vaknade kändes det som man befann sig i en "burk" resten av dagen...men jag var väl för gammal gissar jag.

Ha nu en fin vecka och ta hand om dig och "lycka till med pro pointsen" denna vecka också - DUKTIGA du...

Stor kram

Måddan

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Mia
Bloggen du söker som gjuter egna Madonnor heter 'Mitt måleri'.

Själv köpte jag nyss en Madonna på 'Louise Interiör'. Där var det helt ok priser tycker jag.

Kram till dig!
(DUKTIG du är med VV! Bra jobbat!)

Signe 1 sa...

Jag är inte rätta personen att komma med blomhjälp, är usel på att sköta växter;-)

Må gott!

Kramkram Sofia

hemma hos lilla mej sa...

Madonnor kan du köpa av Pia Mitt Måleri eller av Lena Ett vitare hem.Jag brukar ta en mindre hink och låta mina krukrosor dricka så mycket dom behöver när det slutar bubbla har dom druckit klart.Ej för varmt för då skrumpnar bladen.Hoppas att du får tag i madonna och att rosorna överlever.Fint det blev i ditt sovrumsfönster.Ha det gott och lycka till vännen.Kramar Rita ♥

Nina sa...

Tyvärr har jag inte svar på några av dina frågor, men såg att du fårr fin hjälp redan :) Inte så lätt att hålla reda på vad man läser vart, helt förstårligt!

Fint redan och finare blir det säkert när du är färdig med Madonnan!

Ha det fint!
Kram Nina!

Källeboda lantliv sa...

Vad fint du fixat det i ditt fönster ..Madonna ? ja var kan man köpa billiga sådana ..finns en shabby affär i kristianstad ..Prästbostället heter den kanske ett kik där ...ha en bar start på veckan ..kram jeanette.kallebodalantliv

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia!
rosor är jag helt värdelös på, fast en gång fick jag en krukros som jag satte ut i trädgården sen och det gick faktiskt jättebra! Men det var nog ingen hjälp till dig i just det här fallet...
Vilken mysig sovrumshörna, ser så fint ut!

Kram på dig!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad snyggt det blev i fönstret! Jag har tyvärr inga tips ang. rosorna... Hoppas att de klarar sig i allafall :)

Ser att du fått några tips om Madonnor, hoppas du hittar en till ett bra pris :)

Kramar Therese

Anonym sa...

Ja du jag är varken bra på blommor eller hitta Madonnor men fint blev det iaf i ditt fönster.
Ha det så gott !!! Kram Annika

jeannette sa...

Hej vännen
Ja blommor brukar jag klara av Inte för små krukor jämn vattning och inte i direkt sol för då torkar dom. kramar och lycka till

Roses & Angels sa...

Tack för kommentaren. Tack också för att du ville delta i tävlingen! Hoppas allt är bra med dig! Nattjobb är säkert tufft, har inte jobbat med det men allt går väl om man blir van. Så fina saker du visar, gardinen är ljuvlig och krukorna helt i min stil! ha en fin dag kram

japp sa...

heeij mia..

De bidde superfint i ditt fönster, men nån stor hjälp till dina rosor är jag nog inte, för dom har jag svårt å klara själv.
Man kan ju kanske tycka att man ska klara blommor såå bra då man jobbat me sånt, men hmmmm, icke de..tror aldrig mina fingrar blev gröna, nånsin..hehehe.

Joo, visst är de fina dessa bal-par.. blir spännande på Tisdag då mina tjejer ska gå på balen.. blir å fota massor.

Japp, snart får vi hämta hem Mario.. nästa onsdag, spännande.
4 hundar, åsså har ju Sara en tjej, lille Freya, som är syster åt Mario..nu får hon sin bror å busa me på dagarna..jättekul.
De stora hundarna vill ju busa så rejält.. nog för att Freya busar ofta med Lily, men då är hon ganska så knäckt sen..hehehe.
Hoppas du får en finfin Onsdag.. stor kram till dej. Helén.

Patricia sa...

Fasen Mia va fint det blev, och en madonna på det blir ju pricken över i...skitfint!!

Har dock inget tips att ge vart du hittar prisvärda donnor..jag tycker med de brukar vara för dyra... =(

Tveksamt att vi åker så långt på hojen, vi har ju Rozzi o kan bara göra kortare dagsturer om vi inte fixar hundvakt, men vem vet, kaaaanske en vacker dag.. =)

Ååhhh jag vill med på Sw-rock...har alltid velat men aldrig kommit iväg. Hoppas det blir fint väder i år.

Enligt vädret blir det fint väder hela veckan men kanske lite mulet på lördag... =)

Hoppas du sover gott nu!
Kram Patricia

Ett Vitare Hem sa...

Tack för beställningen finaste du! Tror det kommer bli bra med en madonna där ;o)Rosorna brukar aldrig leva mer än en vecka här så jag har fått ge upp dem, håller tummarna för att du lyckas hålla dina vid liv länge!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Penseldraget sa...

hej mia
nej tyvärr är våra madonnor inte så höga...vi får väl börja tillverka såna =) lycka till med letandet
kram pia

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej vännen!!
Vad säger du???
Har ni inte fått sommar hos er ännu?
Här i Dalsland har sommaren visat sig i fem dagar nu och det skall förtsätta i allafall veckan ut:)
Nu bor jag tydligen i rätt del av vårt avlånga land!!!
Den kommer, den kommer Mia!!!

Jag gillade din nya lampa, snyggt i fönstret.
Rosorna gillar INTE för små krukor och jag brukar skämma bort krukrosorna jag köper med en omplantering direkt.
Dom har blivit så snabbt och hårt uppdrivna i denna lilla lilla kruka så näringen är SLUT, större kruka och ny jord gör susen!
Jämnt fuktig jord trivs den med.

Hoppas du nu kan ha dom längre än en vecka Mia.., lycka till!
Kram till dig
Marianne

Vit som snö sa...

Du har redan fått hjälp ser jag. Rosor inne är svåra för dom vill ha jämn vattning och får inte torka ut, alltid glömmer man nån gång:(
Det blir fint med en madonna där i fönstret! Ska kolla in till Lena jag också:)
Hoppas jobbarnätterna svischar förbi o att solen kommer till er också. Själv har jag hunnit en stund i bikini idag:)))
Kram Cilla

Hanna sa...

Jätte fint i fönstret, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade