onsdag 26 maj 2010

En vanlig dag...

I morse hade jag behövt sova till långt ut på förmiddagen, jobbar ju nu i natt, men kunde banne mig inte.. Vaknade vid 7,30 och steg upp vid 8 hur pigg som helst.. Plockade lite hemma och tog sedan en promenad på en halvtimme..

Hämtade Johannes hos hans pappa, körde till banken och gjorde några ärenden med honom och sedan skjutsade jag honom till körskolan där han skulle sitta och plugga.. I morgon skall han köra stadskörning som de gör i Malmö.. Fy tusan vad det kostar med körkort, det är helt sanslöst.. Så ni som har små barn, spara för jisse namn till det, lär ju inte bli billigare..
.
Bilden här över och den här under är tagna i söndags utanför barnens pappas hus..

Idag har vi haft möte på jobbet.. Vi har det var åttonde vecka i 2 timmar.. Idag gick den tiden rätt fort, ibland segar den sig som attan..
.
Väl hemma så bar det iväg igen.. Denna gången till fots tillsammans med Amanda till kompisar till mig och Patrick.. Linda i familjen hade vunnit en cykel som hon ville sälja, jag köpte den till Amanda.. En jättesnygg pärlemovit "tant"cykel, nästan så jag ville ha den istället..
.
När vi kom hem ville Amanda bli fotograferad, händer ju inte så ofta så bäst att passa på.. Jag fick t.o.m tillåtelse att lägga ut en bild här på bloggen.. En bra bild tycker jag.. Var flera som blev bra men det var denna jag fick lägga ut..

Nu skall jag se till att jobba lite här, har ju några timmar att ta död på ..
Sov gott alla ni som får sova..

Ps.. Idag är det två veckor tills Sweden Rock sätter fart.. Hoppas vädret vill vara lite snällare då.. Och gissa om kameran skall få jobba.. Massor av bilder kommer det att bli.. ;-) Ds..



10 kommentarer:

Nina sa...

Jättefin bild på Amanda!
Hoppas natten har gått bra, trots lite för lite sömn. Men du brukar ju fixa det :)
Kram Nina!

Pierre sa...

Ett jättefint porträtt. Gillar hur linnet och ögonens blå färg kontrasterar mot den gröna bakgrunden. Ha en bra dag.

Västbacken sa...

Ja Leilas nya ska inhandlas här med :)

Ha det bra

Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättebra foto på Amanda, hon är söt din dotter. Har spanat på bilden från ditt ex:s hus, ser några rostiga kryss-ställningar. Vore ju superläckra i trädgården, till luktärter och klättra på tex... Körkort är dyrt, bara halkbanan kostar en förmögenhet. Sonen här har ju sitt redan, och har haft i några år.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Rummet sa...

Jättefint foto på Amanda.
Ja, visst kostar det med körkort.
Har nu en tjej hemma som fyller 16 år på söndag och skall börja övningsköra nu, (det är min sambos minsta dotter mina är stora och har egna barn). Själv gav man inte mycket för ett körkort.
Grattis till viktnedgången. Har provat med viktväkarkost men funkar inte för mig.
Ha de gott.
Kram Britt

Hem och Lycka sa...

Härliga bilder!

kram Mia

Roses & Angels sa...

Underbara du! Alltid så fina kommentarer. tack för det. Värmer i hjärtat. Ja jag såg också att skorna redan är slut så visst hade vi tur. Är lite frånvarande och det tar tid för mig att svara men jag tar det när jag hinner. Hoppas du haft en fin dag vännen kram

Roses & Angels sa...

Hej igen! hihi Tack Tack! ja Sandra är så fin i sin klänning så jag brast i tårar igår. MEN MAMMA säger hon då. Nog hinner dom ändra sig dina barn, det gjorde Sandra hihi. Kram

Anonym sa...

Fin bild på Amanda !
Typiskt att man inte kan sova när man behöver det, hoppas natten går bra ändå.
Ha det gott !!! Kram Annika

Inspiration i vitt sa...

Så söt din flicka är. ja ibland kan man nästan få panik över att inte kunna sova när man har jobbat natt eller ska jobba när man vet alla vakna timmar framöver.

Tack för att du ville vara med i min tävling, ha en fortsatt go vecka , Kram/Ingela

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade