fredag 14 maj 2010

Kristi himmelsfärd..

Hemma hos oss märks det knappt att det varit helg idag.. Jag jobbar ju som vanligt, röd dag eller inte och Patrick har jobbat över och skall göra det i morgon med.. Det enda som kan indikera på att det är helg är att mina barn varit hemma från skolan..

Jag sov till kl 14.45 idag, i ett svep dessutom vilket är ovanligt, men himla skönt.. For då upp för att laga mat och efter det så var det att slänga sig i bilen för att köra till Karlshamn och hämta Johannes flickvän som kom med bussen.. Körde sedan hem dem till Johannes pappa där de skall vara i helgen.. Amanda skall vara hos oss liksom Patricks flickor som kommer i morgon..

Vilken väder vi har här nere i söder, kallt som attan.. Igår öste regnet ner i stort sett hela dagen.. Idag har det varit uppehåll men rätt kallt, solen visade sig lite ikväll.. Amanda och jag gick en runda och jag har promenerat till jobbet så lite motion har jag fått även idag och det är ett måste för mig att få var dag..
.
Härom dagen fick jag en utmaning av Helena med bloggen Mysigt hemma, den går ut på att man skall visa den 10:de bilden i sitt bildarkiv.. Mitt startar 2006 fast den 10:de bilden får ni inte se eftersom den är från när jag är på läger med min brukare, och det får jag inte visa.. Så jag gick in i nästa mapp och hittade då denna bild här nere.. Här åker Johannes vattenrutchkana på Äventyrslandet i Halmstad..

Sänder nu vidare denna utmaning till er som har dessa bloggar:

Själaro

Ett rött monogram

Fru Sätterlund

Hemma hos oss

Så klart behöver ni inte ta denna utmaning om ni inte vill, men lite kul är det att se vad som finns i gömmorna..

Sov nu gott och ha en riktigt bra fredag..


12 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att du fick sova gott! Det behöver man ibland.

Det känns inte som helg här heller, det är knappt man vet vad det är för dag ;)

Nä, vi har inget vidare vårväder i år och man längtar lixom lite extra efer den långa vintern. Men det brukar bli en fin sommar när våren varit kall. Vi får hoppas att det stämmer!

Må så gott!
Kram Nina!

Linruz sa...

Hej vännen.
Länge sen jag kikade in nu.
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram Lina

Anonym sa...

Här har det heller inte firats något speciellt. Yngsta dottern jobbade,och Peter var och sågade ved så inget kul hände. Men mysigt ändå att nästan alla är hemma.

Ha det gott i helgen !!! Kram Annika

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej kära Mia!!!!
Det var allt längesedan vi "sågs" och jag skyller mina bristande besök hos er alla på att jag är hemma hela dagarna men har ändå inte tid att sitta vid datorn.., hur är det möjligt?!?!?:)))
Jo, jag har prioriterat min trädgård detta året och ger järnet där ute, morgon till kväll.
Nu är jag ledig HELA sommaren och har en del att ta igen i min älskade trädgård och jag njuter i fulla drag kan du tro:)

Idag skiner solen här i Dalsland och tur är det för snart bär det iväg på fotbollscup och vi skall vistas ute hela dagen.
Hoppas allt är bra med dig Mia och så önskar jag dig en fortsatt skön helg.
Kramar till dig...
Marianne

Ett Vitare Hem sa...

Även här i Närke faller regnet tungt och det är kallt men i morgon ska vi tydligen få bättre väder, hoppas det....
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

Rummet för välbefinnande sa...

Här är det också kallt och regnigt! Det känns lite som hösten.....
Men, snart tror jag att det kommer sol och en massa underbart väder *ler*
Älskar ju våren så jag får inte ge upp längtan så lätt!
Ha en fin helg nu också hoppas jag på solsken hos oss båda!
Kram Mia

Uttan sa...

Klart Jag vill vara med på utmaningen.En kul sådan tycker Jag det kommer på Min Blogg i kväll för nu ska Vi städa garaget och det behövs verkligen.Det är regnigt och grått ute så det passar att vara inne i dag.
Hi hi nu måste Jag kika i min bild mapp vilken bild det blir...oj vad spännande även för mej ;O)
Härlig bild du visar....bad och sommar.

Ha en bra dag!

Kram!

Signe 1 sa...

Vilken härlig bild du hittade!!:-) Nu vill vi ha sol och värme, that´s for sure!!:-) Ha en fin fredag! Kramkram Sofia

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst är detta väder tråkigt, man har snart städat varenda vrå här hemma och rensat i alla lådor. Hörde att det ska regna hela dagen i morgon blääää. Sen ska högtrycket me dfint väder komma i veckan när man jobbar.

HA en skön kväll
Kram Anna

Mitt skabbiga chica hus sa...

Gud vad tiden rinner iväg och vad trädgården lockar så här års, man hinner ju knappt kika in hos er alla.

Vill i alla fall bara kika in och önska dig en fin helg, jobb eller inte. Hoppas solen skiner på dej.

kramar Mia

My Lovely Things sa...

Åh vad glad jag bLEV för att du kom ihåg vad barnprogrammet hette. hittade en länk på Youtube.. Länkar till dig från min blogg..
h DET SÅ GOTT..
KRAM ANNA

Pia sa...

Så klart att jag antar utmaningen Mia, vet bara inte hur jag ska räkna den tionde bilden... jag har ju mina bilder sorterade års- och månadsvis både på datorn och på min externa hårddisk. Hmmm... den får jag fundera på, men det kommer på min blogg snart!

Kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade