onsdag 12 maj 2010

Tiden rinner iväg..

Hade ju tänkt lägga ett inlägg här igår men tiden bara försvann så jag hann inte.. Så nu får det bli istället..
.
Så har man börjat jobba igen efter en veckas ledighet, och vart tog de dagarna vägen?? Jag minns dem men bara som korta dagar, men ack så härliga.. Prag var verkligen en underbar stad med alla sina gamla byggnader, härliga restauranger och barer.. Jag kan varmt rekommendera denna stad..
Britt frågade om man skulle titta på något speciellt när man är i Prag och om det var billigare än i Riga.. I Riga har jag aldrig varit så det vet jag ju inte men maten var hyfsat billig och drickat med, om man inte tog en restaurang som låg mitt i smeten då vill säga, för då var det genast dyrare.. En öl låg på runt tian, vinet lite dyrare men inte som i Sverige..
Ville man handla kläder så var det något lite billigare än här hemma men inte mycket..

Och vad skall man då titta på.. Vi var ju inte jätte pålästa när vi åkte så vi har säkert missat en hel del, men det man inte skall missa är Karlsbron.. Den byggdes på 1300-talet.. Det är en gångbro där det finns försäljare och musiker av olika slag.. Den är prydd med statyer och är riktigt fin.. Man får heller inte missa att gå dit på kvällen, det är så himla vackert..

På andra sidan bron (om man nu kommer från stadskärnan) så ligger slottet, en mycket vacker byggnad, där ligger oxå stadens nunnekloster.. Det finns oxå ett torn man kan åka bergbana upp till och sedan åka upp för att titta ut över staden, det gjorde inte vi, det måste jag göra nästa gång..
Men däremot så var jag och Patrick uppe i Astrologiska klocktornet som ligger mitt i stan vid det stora torget.. Där hade man bra utsikt över staden med.. Mysigt var det.. Hela Prag är mysigt och det finns säkert massor mer som är sevärt.. Finns ju tex en hel del kyrkor..
Vill man kika på mer bilder jag tagit så vandra in på min pixbox sida som ni hittar HÄR..
.
Nu när vi var iväg så fick jag en utmaning som jag får vänta med till i morgon då jag sitter vid min dator.. Jag fick oxå en award av Sus med bloggen Min vindsvåning på landet.. Tack söta du..
Med denna award följer :att man bör tacka för awarden med en länk till givaren,berätta 7 saker om sig själv,ge den till 7 andra bloggare och berätta för dem att de fått awarden.

Så, då kommer det svåra.. Att komma på 7 saker som mig själv, men här kommer det..

1. Jag fullkomligt älskar lösgodis, tyvärr..

2. Jag tycker kaffe är döäckligt.. Om det inte innehåller whiskey, farinsocker och grädde..

3. Jag älskar att gå på loppis.. Fast det har blivit allt för få sådana nu på ett tag..
4. Jag ser fram emot att få gå på Sweden Rock Festival för fjärde året på raken.. Älskar stämingen och människorna.. Och musiken givetvis..
5. Älskar att fotografera.. Vilken jag tror att ni inte har missat..
6. Överst på önskelistan står en ny (dyr) kamera med ett kanonobjektiv och en massa lull lull till det..
7. Är en promenerare, love att promenera ensam med en bok i öronen och i min egna tankar.. Det perfekta sättet att koppla av..
.
Så ja.. Det var inte lätt men det gick :-) Nu skall jag ju lämna över denna till 7 andra bloggare men jag hoppar det.. Har ju sett att det är så många som fått den så ni som inte fått den, ta den, den är ni värda.. Alla ni som har blogg som läser min gillar ju jag :-D Och ni som ingen blogg har men läser här ändå, självklart gillar jag er med..
.
Började ju på Vikt Väktarna i måndags, och nu har det gått två dagar och det har gått kanon.. Nu hoppas jag det håller i sig så.. Skall bli spännande att hoppa upp på vågen på måndag och kolla hur det ligger till..
.
Nu önskar jag er en god natts sömn.. Jag får sova i morgon bitti.. G'natt!!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att få komma i väg så där över en helg. Det ser jättemysigt ut i Prag.Lycka till med VV !!!

Ha en skön torsdag !!! Kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Nu är nog inte du vaken, jag är uppe tidigt som vanligt. Grattis till awarder, bra lista du gjorde, det var kul med kaffet. Jättefina foton från Prag, låter som ett bra ställe och åka till.
Önskar dig en fin långhelg
Varm kram
AnnaMaria

Nina sa...

Vad fint det verkar vara i Prag. Skön ledighet, synd det gick så fort.

Lycka till med vv! Har jag väl redan sagt, men gör det igen :)

Kram Nina!

Patricia sa...

Prag ser mysigt ut, jag gillar gammal arkitektur... =)

Och lediga dagar går ju alltid för fort, varför är det så?... =D

Hoppas vågen är snäll mot dig på måndag och att du får en riktigt skön helg!!!

kram Patricia

LOPPISLIV sa...

Ohhh vad mysigt att komma iväg och få lite miljöombyte. Praag verkar vara ett underbart resmål. Vackra bilder du visar därifrån, blir riktigt sugen på en tripp dit nu :-) Ha en fin dag. Kram Paula

fröken Sätterlund ✯ sa...

Lycka till med viktväktandet :)

Håller med om att Prag är en underbart vacker stad!

Kram Therese

Källeboda lantliv sa...

Man blir allt lite sugen på att åka dit ..det blir kanske nu när du visat så fina bilder ..mysigt med gamla städer ..lite rromantiskt med sin kära det är ju aldrig fel ..man måste vattna kärleken också om den inte ska vissna .det får man inte gömma ..att kramas varje dag är ett måste ..tänk på det ! önskar dig en trevlig helg ..jeanette.kallebodalntliv

Vit som snö sa...

Det var vackra bilder! Jag har aldrig varit där men hört att det är så fint, dina bilder säger detsamma.
Jaa en ledig vecka flyger fort iväg.
Grattis till awarden!
Lycka till med vv!
Kram Cilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade