lördag 15 maj 2010

12-års kalas..

En regnig start på dagen men relativt varmt, om man nu kan kalla 13 grader för varmt.. Grattis alla i norr som har sommarvärme.. Känns som att Sverige är upp och ner, hade varit bättre Sverige legat på sidan så alla fått sommarvärme :-)

En relativt lugn förmiddag har det varit.. Vi åkte ner till Maxi och sedan gick jag hem för att få min dagliga motion.. Väl hemma så kom jag på att jag glömt ett par saker så det var på med promenadskorna och gå till butiken som ligger här i närheten..

Hemma var det till att baka kladdkaka och göra en potatisgratäng för idag var det dags för 12 års kalas här hemma.. Det är Patricks yngsta dotter som fyllde just det i tisdags och hade valt mat och fika..

Jag gjorde en egen potatisgratäng till mig och vägde upp köttet så att jag hade kollpro-pointsen.. Till efterrätt så gjorde jag en chokladpannacotta vars recept jag hittade på Vikt Väktarnas sida.. Och givetvis skall ni få receptet av mig.. Den ger 5 pro-points.. Den var god men inte så god som "vanliga" pannacotta, men helt klart godkänd..

Chokladpannacotta 2 port
2 st gelatiblad
1 dl matlagningsgrädde 7%
1 dl lättmjölk
msk socker
30 g mörk choklad (jag använde 70%:ig choklad)
1 dl hallon
½ mango
Lägg gelatibladen i kallt vatten. Koka upp grädde, mjölk, socker och choklad, rör tills sockret smällt..
Krama ur gelatibladen, rör ner.. Häll upp i två glas.. Ställ kallt..
Garnera med hallon och mango i tärningar..
.
Ikväll har jag ätit 100 g godis med vilket ger 9 pro-points.. Jag har ju 42 bonus-points jag kan använda mig av var vecka men än så länge så är det bara 1 jag använt.. Frukt och grönsaker är ju "gratis" så mycket bonuspoints behövs inte.. Himla bra.. Men med den oturen jag har så dubblar väl kalorierna sig och jag har ändå gått upp eller stått stilla på måndag.. Vi får väl se..
I morron skall vi på lunchkalas hos min bror och jag var så fräck och frågade vad de skall bjuda på så jag har koll på mina points.. Lax skall det bli och det tycker jag var perfekt för mig :-)
.
Nu lite tv-tittande här och massor av vatten och ett päron..
Njut av kvällen..



9 kommentarer:

nettan sa...

LÅTER SPÄNNANDE MED NÅT NYTT PÅ VV
DU ÄR SÅ DUKTIG .....
KRAM

Uttan sa...

Ja Vi har haft såååå varmt i dag.
Konstigt var det Vi är ju inte vana.

Härligt att räkna points.....lite kul faktiskt ;o)

Kramar!

Pierre sa...

Här hade vi 29 grader i solen och frugan ser ut som en kräfta efter en dag i solen :p Vad kul med kallas och hoppas att 12 åringen blev nöjd. Points eller inte så låter den där penacottan go ;) Ha en fortsatt trevlig kväll

Anonym sa...

Har du hunnit iväg på första vägningen ännu?
Jag håller tummarna- hitills har jag tagit väck drygt 6 kil o förhoppningsvis hinner det bli några till innan semetern
//Kram: Linda

SoCal Helene sa...

Vad duktigt du är!! VV är det bästa sättet om man ska gå ner...lycka till på måndag!
;o) Helene

Nina sa...

Haha, ja! Sverige på sidan hade varit toppen! Helst nere vid ekvatorn, eller nåt...

Du är himlans duktig och jag tror säkert det blir ett positivt resultat när du väger dig!
Heja, heja!

Kram Nina!

Anonym sa...

Så duktig du är tjejen...Kul !!!
Ja visst är det väl trist att vi inte fått någon sol, men det har iaf inte regnat så mycket i helgen och det är ju alltid nått.
Ha en toppen söndag !!! Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vad duktig du är.Skoj med kalas.Här var det fint hela dagen men på förmiddagen blåste det sedan blev det kanonväder.Önskar dej en fin dag vännen.Kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag vet flera som provat detta med points, och det har funkat bra. Tror det kan vara lite svårt och komma igång, när det väl börjar minska på vågen då går det undan. Du är jätteduktig som klarar så bra när det är kalas också.
Bra idé och vrida på Sverige, börjar bli trött på regn.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade