tisdag 4 maj 2010

Tisdag!!

Ja nu är det tisdag och min sista jobbar natt på en vecka är i natt.. Skall bli skönt att få lite ledigt.. Känns som jag behöver det..

Sov hyfsat bra idag men vaknade med rejäl huvudvärk som inte vill släppa trots piller, men hoppas det försvinner tills jag skall till jobbet.. Tog en promenad för att få lite frisk luft, brukar ju hjälpa men icke.. Skall ju promenera till jobbet med så då skall jag försöka kasta huvudvärken till någon annan under vägen..

Igår köpte jag ju ett olivträd och idag har jag planterat det.. Det får stå på altanen så länge, sen har jag tänkt att ställa ut det när jag är säker på att frostnätterna inte kommer mer..

Skall ta och lägga mig lite i soffan här nu och sedan bege mig till mitt lilla jobb.. Hinner jag så blir det en snabb blogg i morgon annars så "ses" vi på måndag igen.. Ha det så himla bra, det skall jag ha tillsammans med sambo, bror och svägerska :-)



23 kommentarer:

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Önskar dig en riktigt härlig vecka vännen...
Kramisar
Sus

Nina sa...

Ha nu en riktigt härlig resa!
Kram Nina!
P.S. Krya på dig!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ha en trevig resa och hoppas din huvudvärk försvinner innan du ska till jobbet.

Ha det gott
Kram Anna

A Cup Of Emilia sa...

Vad härligt med lite ledighet :) Jag tycker absolut att du ska fråga sonen om du får fota honom när han åker skateboard. Det är verkligen kul. Sedan har de något att visa kompisarna sedan :)
Många kramar från Emilia

Pierre sa...

Ha en bra resa och ledighet nu och hoppas att huvudvärken släpper! Ett olivträd vill jag också ha :)

Penseldraget sa...

hej mia
ha en underbar ledighet nu och hoppas huvudvärken har släppt...
kramar pia

Rummet för välbefinnande sa...

Ett olivträd skulle jag också vilja ha, men jag tror att de är lite svåra väl? I vilket fall som helst så är de riktigt fina. Lycka till med skötseln nu :) och ha en go ledighet.
Kram Mia

Måddan - Himla lantligt sa...

Olivträd *suck*.....lyckliga du som kan plantera ut ett sånt vackert träd och få det att växa, skulle knappast gå här uppe....

Trädgård ja, ja här är allt ogjort, okrattat och otagithandom...ligger sjuk i feber och flunsa igen, (2 veckor sen jag slutade med penicillin), så nu är jag less och vill ut i friska luften och hämta nya krafter.

Må så gott och ha en fiiiiin vecka!

Stora kramen

Måd

Uttan sa...

Ett olivträd ja de är så fina men jag har inte vågat köpa nått för jag har fått för Mej att de är svåra att sköta.Ska bli spännande att få höra hur Ditt klarar sommaren så kanske jag vågar prova på att testa ett till nästa år.

Nu önskar Jag Dej och ditt resesällskap en riktigt Trevlig Semester och Du....var rädd om Dej!

Kram!

kallebodalntliv sa...

Jättefint olivträd ! söt kruka ...hoppas det är lättskött ..du får hålla mig informerad ..du ska ut och resa .wow ! vad kul ..önskar dig en trevlig tur ..hoppas huvudvärken försvinner ..när man slappnar va sååå..HA DET GOTT ! Jeannette.kallebodalntliv

Tidsmästarinnan sa...

Hej vännen,
så fint, jag är så förtjust i olivträd. Kom just på att jag måste plantera om mina två också!
Ha det så gott, vi hörs!
Susanne

Åsa sa...

Vill ha ....ett oliv träd jag med. Dom är så fina.

Kram Åsa

Anonym sa...

Hoppas du får en riktigt härlig resa, och ha det så gott !!! Kram Annika

Maritha sa...

Vad spännade att följa hur det går med olivträdet hos dig.

Hoppas huvudvärken försvann och att din resa blir toppen!

Kram Maritha

fröken Sätterlund ✯ sa...

Ååh vad fint :) Olivträd är så fina, hoppas mitt har klarat sig. Det står fortfarande hos mamma...

Hoppas att huvudvärken släppte till slut...

Kramar Therese

Lilla Rummet sa...

Ha en härlig helg och hoppas huvudvärken släppt när du läser detta.
Olivträd skulle jag också vilja ha:)
Kram Britt

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia,
Vill bara titta in och önska dig en trevlig helg
Kram Agneta

Hem och Lycka sa...

Vad fint! Olivträd är en favorit trots att jag inte får dem att överleva..

kram

Amanda sa...

Snubblade in här via en annan blogg. Måste säga att det är en riktigt fin blogg du har!

Önskar dig en fin helg!

Helena sa...

Jag har en utmaning till dig inne hos mig! Ha en härlig söndag! Kram Helena

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Du har en sak inne hos mig
Kramisar
Sus

Tea Lady sa...

Oj, vilken trevlig blogg jag ramlade på här då! Olivträdet var ju underbart! Hur skall du få det att övervintra?

Kram
Lena

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen, mitt olivträd nästan dog i vintras men jag har kapat ner det rejält och det har börjat komma skott igen. Tyvärr är det inte lätt att få det att växa så det blir runt. Kan bli ett nytt i åt vi får väl se.
Kram Theres

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade