lördag 22 maj 2010

En härlig dag..

Idag har jag, min dotter Amanda och min fina vän Anna varit i Bankeryd på fotokurs.. Och vilken dag vi har haft, strålande solsken och varmt hela dagen.. Perfekt när vi skulle testa porträttfotograferingskonsten ute och testa reflexskärmar.. Vilken skillnad det blir med dessa skärmar, skuggor man inte vill ha försvinner, och bilden blir klarare och ljusare.. Men attan så ljust det blev så man ville gärna kisa..

Vi gick alltså en enkel porträttfotograferingskurs, en liten photoshopkurs och så gick jag och Amanda en enkel grundkurs i systemkamera.. Anna Gick en studiofotograferingskurs, den hade jag gärna gått med men den var samtidigt som grundkursen så jag valde det med Amanda istället..

Men jag och Anna tog studiobilder på oss, de skall vi få skickade till oss.. Jag blir ju aldrig nöjd med bilder på mig själv så de skall bli kul att se..

Bilden här under tog Amanda på oss, här har vi använt reflexskärm.. Jag köpte förövrigt en reflexskärm med, så nu vill jag ha frivilliga som vill posa för mig.. :-) Eller får jag väl tvinga nån familjemedlem ;-)

Nu är jag tillbaka på jobbet och känner redan nu att det blir en hård natt.. Jag steg upp kl 8,45 efter en natt med usel sömn så jag är redan trött, men det får ju gå, får hålla mig vaken på något sätt och sedan se fram emot sömn i morron bitti..
.
Njut ni andra nu av en god natts sömn..

4 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Tack vännen
Vilka snyggingar du visar. Hoppas du håller dig vaken nu
Kramis

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Jag drömmer om en fotokurs till hösten.Får se vad tiden ger.Ha en fortsatt mysig helg.
kram Theres

Pierre sa...

Synd att du inte bor lite närmare, för jag börjar antagligen jobba extra som foto/systemkamera lärare till hösten :) Hoppas du får sova ut lite nu. Ha det bra!

Anonym sa...

Vad kul det måste ha varit att få gå och lära sig mer om fotografering.
Härligt att ni fick toppenväder.
Ha det gott !!! Kram Annika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade