måndag 3 maj 2010

Shopping och jobb..

Så var helgen redan över och härlig har den varit.. Nu är det två nätters jobb som gäller och sedan är jag ledig i en hel vecka.. Såååå härligt det skall bli!!!
.
Idag har jag och mamma varit på Hörnsjöns plantskola som ligger strax utanför Kyrkhult (i Blekinge).. De säljer så mycket fina växter så jag hade nog kunnat tömma min lön snabbt.. Där finns också en fin ny liten inredningsbutik som Elin med bloggen Fröken Knopp står för, hon jobbar ju så klart på Plantskolan med som hennes svärföräldrar äger.. I butiken inhandlade jag en zinkbricka, tanken var att jag skulle ha en rund vilket oxå fanns i butiken men gillade denna ovala med så den fick följa med hem.. Hjärtan på tråd och krukan köptes oxå och så två uteblommor..

I Nettobladet som kom idag så fanns det olivträd så jag for dit med och köpte ett träd som jag skall plantera i en balja tillsammans med blommorna jag köpte i Kyrkhult, men gör det i morgon.. Förra året hade Netto olivträd med men de såldes slut snabbt så jag tänkte att nu skulle jag vara framme snabbt, fanns många kvar när jag gick men säkert utplockat nu..
.
Idag är det ju måndag och då tar jag ju min veckobild vid kanalen utanför vårt hus.. Följer ju våren med en veckobild.. Idag ser man att träden börjar skifta i grönt.. Vill man följa det eller titta på andra bilder jag lagt in kan man klicka HÄR, då kommer du till min Pixbox sida..

Nu sitter jag slängd i soffan och väntar på att Halv Åtta hos mig skall börja.. Kommer nog att tillbringa det mesta av tiden som är fram till jag skall cykla till jobbet kl 21.45, i soffan..

Njut av måndagskvällen..



19 kommentarer:

Uttan sa...

Å så härligt att få åka och köpa lite plantor och plantera ut.
Vill göra lite fint ute nu så jag hoppas vara feberfri snart.

Trevliga inköp Du gjort :)

Ja det bli Halv åtta hos Mej också.

Kram!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Plantskolor är något av det bästa jag vet....men man kommer alltid hem med en massa som man knappt vet var man ska plantera...

HA det gott
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att åka till plantskolor.Härligt att få shoppa lite.Köpaplantor och göra fint ute.Sötasaker som fick följa med dej hem.Önskar dej en skön kväll/natt vännen Kramar Rita ♥

Vit som snö sa...

Har också varit o besökt en plantskola idag, det är ju verkligen så mysigt att bara gå runt o känna dofter o titta.
Mitt stackars olivträd är ganska halvdött efter den här vintern, tror det hamnar i komposten tyvärr, det ser förfärligt ut!
Hoppas du lyckas bättre med ditt!
Kram Cilla

Roses & Angels sa...

Å jag skulle också behöva köpa nya plantor till min balkong låda. Mysigt att få åka och handla så där och inredningsbutiker är aldrig fel! Kram

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt för dig att vara ledig en vecka. Fin bricka du köpt. Vilken vacker bild på ån.
Ha det så bra inatt och cykla försiktigt. Eldade du i din korg?
Kramis Agneta

fröken Sätterlund ✯ sa...

Skönt med lite ledigt, så du hinner plantera lite :) Jag är borta på jobb nu sen i söndags morse, kommer hem imorgon kväll. Jobbar iofs dygn på ett annat ställe torsdag till fredag men har iaf ledig helg :)

Olivträd är så fina, hoppas på att mitt klarade sig i vinter. Det stod i mammas hönshus :)

Ha det gott,

kram Therese

Nina sa...

Du pysslar och donar :) Så fin bricka! Skulle passa med stenar i botten oxå..

Tror våren har kommit ungefär lika hos oss nu, här börjar det också skifta i grönt och det är så härligt, men går så fasligt fort bara!

Jag ska kolla på din Pixbox-sida igen, tänkte oxå skaffa en sån sida. Kostar det nåt? Tänkte att det ju kan vara bra att ha sina bilder nånstans ifall den externa hårddisken går sönder..

Ha nu ett par bra dagar innan ledigheten så hoppas vi ni får det kanon i Prag sen!

Kram Nina!

Nina sa...

Åh, tack för svaret! :)
ExtraFilm har jag ju.. Dåså :)
Kramar om!

Anonym sa...

Vilka fina grejor du köpte, och kul att få gå och titta på nya fina blomplantor. Skulle med behöva åka och kolla lite, fick en träkärra av Pappa som man kan ha blommor i, blir nog fint.

Ha en härlig tisdag !!! Kram Annika

Tina sa...

Hej vännen!
Gud va vackert det låter & brickan är jätte fin! Jag har funnit en liknande bricka fast rund & med spegel i botten.. men vet ej riktigt vad jag skulle ha den =)
Va skönt att du får vara ledig så länge. Måste vara skönt efter att jobbat intensiv natt!!
Varm kram Tina

nettan sa...

jag är lite less på min träning så cyklingen är ett bra kompliment.... och skönt nu ....
vv är ju kanon .. om man gillar grönsaker .... mina vänner gick ner jätte mycket på nya programmet som verkar kanon bra.... men nu slipper jag allt sånt .. jag äter när och vad jag vill;-) står still just nu men kläderna blir förstora ändå....hihi.. njuter.... jag hejar på dig ... stor kram N

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig shopping, brickan med tillbehör är jättefin!
Vi köpte också Olivträdet på Netto, var ju bra pris på det. Gillar.
Härligt med långledigt efter vakennätterna.
Mysigt att följa naturens skiftningar som du gör så vackert med foton.
Ha det gott!
kram
nina

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad kul att köpa lite växter och hitta en ny spännande butik.
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Roses & Angels sa...

Tack Mia! ja det var kul att vinna! har en egen tävling om du skulle vara intresserad att prova lyckan! ha en fin dag kram

årstidens bästa sa...

Olivträd är bland det vackraste!

HA en fin dag.

Kram
Linda

Lilla Rummet sa...

Det finns inget mer rogivande och härligt att få gå omkring och botanisera på en plantskola. Fina saker du köpt, det är bara synd att man inte har en stor hästhandlarplånbok:)
Härligt att få vara ledig en hel vecka efter alla pass.
Har fått erbjudande att börja jobba natt igen när jag kommer tillbaka från sjukskrivningen, så nu sitter jag och funderar, man gör 16 nätter på 6 veckor. Har jobbat natt för några år sedan i flera år och gått på dagtid nu i flera år, så vem vet vad jag bestämmer hmmm:)
Ha de gott
Kram Britt

kallebodalntliv sa...

Olivträd på netto , det har jag missat ..har också önskat mig ett länge ..blir nog en tur dit . Fin bricka du inhandlat dig ..javisst ! finns det mycket fint där ..men man behöver en stor börs bara , det är ju mycket man vill ha ..ha det gott i soffan och jobba lugnt ..ha det bra . jeanette.kallebodalntliv

Signe 1 sa...

Hoppas det går bra att jobba idag och snart får du ju belöningen, ledig en hel vecka är inte helt fel:-) Ta hand om dig!

Stora kramen Sofia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade