måndag 10 maj 2010

En härlig weekend

Så var jag tillbaka.. Igår kväll landade vi i fem gradiga Malmö efter att ha haft ca 25 grader på dagen i vackra Prag..

Vi har haft det underbart härligt i Prag.. Vi kom till Prag ganska sent i onsdags kväll, åkte till hotellet och lade oss med detsamma.. Torsdagen tillbringades med att gå massor av steg i regn och åska men vi hade det himla bra iaf.. Åt gott och såg mycket fint..

I fredags var det mycket finare väder.. Jag och Patrick gick en runda själva, vi skulle köpa present till min bror som fyllde år just i fredags.. Härligt att strosa runt i den vackra staden..

Lördagen fortsatte strosandet, uteserveringar, vin och Irish coffee.. Mums!! God och billig mat åts hela tiden så vikten har ju inte blivit mindre direkt, trots ett snitt på 25 000 steg..


Detta var en snabb blick till er från vår härliga resa :-D
.
Ikväll har jag varit på Vikt Väktarna.. Nu skall jag verkligen göra ett nytt seriöst försök att gå ner de där tråkiga kilona.. Men jag skall erkänna att jag inte fattade så mycket av det nya programmet men det löser sig säkert.. Får läsa igenom allt jag fått hem och så kan jag gå in på min egen sida på nätet och läsa..
Vågen var väl inte på min sida men det är ju därför jag var där så det skall fixas till nu..
.
I morgon skall jag läsa igenom lite missade bloggar och skriva lite mer på min.. Så.. Vi ses i morgon..



19 kommentarer:

nettan sa...

låter mysigt.. ocg så nära mig ni vatit om ni landa på sturup...10 min bort bor jag ... kram

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad härligt med en liten minisemster :) Det är verkligen mysigt i Prag, var dit för några år sedan :)

Lycka till med viktväktarna!
Kramar Therese

Anonym sa...

Låter som ni haft det mysigt i Prag, klart man ska unna sig att äta lite gott när man är på semester. Lycka till med viktväktarna.
Ha det så gott !!! Kram Annika

Måddan - Himla lantligt sa...

Vilken fin resa ni verkar ha haft och vilka vackra bilder du visar.

25 grader är väl inte fy skam och snart har vi ju det i Sverige också om man ska tro vad SMHI spår inför den kommande helgen :o)...

Nu ska Måddan ta hostmedicin och sen sussa....

Ha en fin vecka Mia!

Kram
Måd

Lilla Rummet sa...

Vilken härlig resa ni varit på och hela 25 grader så skönt. Så Prag är billigare än Riga? Är det något speciellt man skall se när man är i Prag? Riga vart jag inte så imponerad av.
Det där med vikten tror jag alla mer eller mindre kämpar med, längtar till man kan göra långpromenader så det ger någonting. Funderar oxå på att köpa Masai-skor eftersom de oxå ökar förbränning i kroppen, skall kolla med läk om jag kan ha sådana.
Ha de gott
Kram britt

Nina sa...

Det låter härligt med 25 grader varmt... :) Toppen att resan blev så bra!

Lycka till nu, med vv!
Kram Nina!

Patricia sa...

Det låter som ni haft det härligt, och nog ska man njuta av god mat o dryck när man har semester, annars är det ju inte semester... =)

Lycka till med ditt "nya leverne" och hoppas det går bra. Jag går och väntar på att inspirationen ska infinna sig men den ligger djupt begraven verkar det som, men jag har anmält mig till en Ayurvedisk kurs i välmående där man ska få lära sig att få bättre rutiern o äta rätt o röra sig och sova på rätt tider o.s.v....ska bli spännande... =)

Ha en bra dag!
Kram patricia

Tina sa...

Hej Mia!!
Å, va underbart! Romantiskt!! Å, vad jag längtar bort nu!! Upptäcka & resa en runda. Va kul det hade varit.
Vilka fina bilder du bjöd på!!
Välkommen hem vännen!!
Mitt tips till dig ang vikten är att köra en detox kur innan du kör viktväktarna eller annat, ta en titt på LCHF-livsstilen & släng ut vågen & fram med måttbandet istället.
Finns massor av bra detoxar att köra. bara där kan du tappa ett par kg & kroppen är ren & kan arbeta på högtryck igen.
Finns massor av bra detox i hälsobutiken. Gå dit & rådfråga.
Jag tycker du ska ta en som är tuff & som rensar även tarmen. Kör en sån kur sen ett uooehåll i en månad & sen kanske köra en kur till, beroende på effekten på den första!!
Jag rekomenderar alltid mina kunder som ska gå ner i vikt att börja med en detox för då är kroppen ren & förbränningen & alla orkan är rena & går för fullt!!
Vill du ha mer info är det bara att du hör av dig!!
Lycka till!
Kram Tina

Penseldraget sa...

hej vännen
tusen tack för din goa kommentar.vilken härlig resa ni har gjort så skönt att få komma iväg så där prag verkar va en vacker stad. lycka till med viktväktarna =)
kram pia

Källeboda lantliv sa...

Så nu är du tillbaka igen ..det var ju bra att ni haft en härlig resa ..det behöver man emellanåt .Har aldrig varit där men hört att det ska vara mysigt..fina bilder ..ja , inte roligt att kämpa med kilon , men du som går så mycket ...det borde ju hjälpa ..ha det gott ! jeanette.kallebodalntliv

Vintage sa...

Vilken underbar resa ni verkar haft! kramar susanne

hemma hos lilla mej sa...

Vilken underbar resa du varit på.vad gott 25 grader varmt skönt.Lycka till med viktväktarna och ha en skön kväll vännen Kramar Rita ♥

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej Vännen
Välkommen hem.. Vi hoppade vår resa
Men ångar ej detta. Har startat bygge av min nya butik. Håller åxå på med viktväktarna.Är inte så svårt de nya. Men just nu har jag trillat dit...Har ju lite semester trots att vi ej åkte iväg. Äter & dricker gott.Ska börja ordentligt på Måndag igen Jag började i Januari Så någon fall lucka måste man ju ha...
Lycka till
Kramisar
Sus

Uttan sa...

Låter att ha varit en mycket trevlig resa ni gjort.Fina bilder.

Du kommer snart att vara inne i viktväktar programmet det är lättare än man tror.Lycka Till!!!

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin resa ni haft. Jag ska till Prag i höst. Verkar vara ett bra val...
Ha en fin långhelg
Kram Agneta

japp sa...

Heeij.. guu, så härligt ni verkat ha det. Har aldrig varit där men man vet ju aldrig.

Du e såå duktig me din träning å vikt.. inte samma hos mej, tyvärr, jag kommer aldrig igång, menmen, jag försöker å inte misströsta iaf, jag måste ju snart få bort mina 30-35kg.. helst..usch, men jag har ju fixat -36kg förut, så nog ska de gå.

Hoppas du får en superfin Onsdag, här är de såå härligt nu, skiner å är varmt, å varmare skulle de visst bli hos oss inför helgen åså..perfekt.

Ha de bra..kram på dej. Helén.

Tjohalia sa...

Du ser ha haft det mysigt därnere i Prag.
Viktminskning, det ska nog gå bra för dig.

:-)
Kram

kungen o majkis sa...

Låter som om ni har haft det kanon :)! Gott för dig :)! Kram!!

agnetha sa...

Jasså du har varit i denna sagoliga vackra stad. Där är väl våren långt kommen, kanske det rent av är sommar?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade