tisdag 18 maj 2010

Sommarvärme..

Idag har det varit riktigt varmt och solen har lyst till fram på eftermiddagen, sen har det varit lite molnigt men fortsatt varmt.. Och vem tror ni missar detta fina väder eftersom hon var tvungen att sova fram till eftermiddagen??? Jo JAG!!! Är det inte typiskt.. Hoppas solen visar sig på en ledig dag snart..

Bilden här nere tog jag igår, det är kanalen som gränsar till vår tomt som finns på högersidan av bilden.. Tagen med nya mobilen och den kameran är sämre än i min gamla mobil..

Idag gjorde jag fisk till middag, från ett recept jag fann i det häfte jag fick igår på Vikt Väktarna.. Det var verkligen gott.. Jag har tyvärr ingen bild på det men receptet skall ni få.. Receptet är på en portion och ger 11 pro-points..
.
Fisk med paprika
150 g vit fisk
1 tsk flytande margarin
1 dl matlagningsgrädde, max 4%
2 msk ajvar relish
2 msk riven ost, max 17%
1 msk hackad persilja
1½ dl kokt ris
½ röd paprika
sockerärtor
.
Smörj en ugnssäker form med margarinet.. Krydda fisken med salt och peppar, lägg den i formen. Vispa samman grädde och ajvar relish, häll det över fisken. Strö över ost och gratinera i ugn 225 grader i ca 20 minuter. Strö över persilja, servera med ris blandat med finhackad paprika och socker ärtor..
.
Jag tyckte det var jättegott..
.
Efter middagen så promenerade jag till Olofströms gymnasieskola, Nordenbergsskolan, där jag mötte upp Johannes och hans pappa för att gå på utvecklingssamtal.. Det gick bra som vanligt..


Ringde Patrick när det var klart så möttes vi upp på Maxi där vi handlade, stannade till vid Willys med för shopping även där.. Sen hemma blev det slapp i soffan till tv´n innan det var dax att knyta på sig skorna för promenaden till jobbet..
.
Ha nu en bra natt var ni än befinner er i landet eller kanske i ngt annat land..


10 kommentarer:

Ulla sa...

Hallå Mia!

Tack för din kommentar i bloggen och jag måste säga att jag är stolt över att vara gammelmormor och jag har sett lilla William på kort och han är så söt och go så jag hoppas att vi kan ses snart!

Hoppas det blir fint väder nere hos dig också men vi har haft lite regn här på kvällen men det har gått över nu!

Kramen till dig!
Ulla

Patricia sa...

Tänk att vatten är så rogivande och vackert... =)

Det receptet lät gott, jag älskar Ajvar, och använder det ofta men har nog inte provat till fisk förut... =)

Må så gott!
Kram Patricia

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det underbart att vi har fått så himla gott väder.Inte en dag för tidigt.Vad skoj att det går bra för din son i skolan.Ja då blir man stolt och glad som mamma.Önskar dej en bra natt och en skön onsdag vännen :Kramar Rita ♥

Nina sa...

Fin var den ändå, bilden :)
Ja, vad härligt med värmen! Håller mina tummar att du ska få lite sol på näsan med!

Kram Nina!

Tina sa...

Hej vännen.
Jag tycker din blogg är jätte fin!!! Ljus & ren!!
Men Du.. det är ju en kanonfin bild..undrar då hur den skulle sett ut med din gamla mobil ..fniss...
Va fint med en liten bäck runt husknuten =)

Hoppas du får sol idag & att du är ledig så du kan njuta av den. Här va det kvaft & varmt igår..svetten rann även om jag bara satt el om jag klippgte gräs.. men fraåt kvällen kom regnet & det mullrade en bit bort.

Önskar dig en fin Onsdag & tack för din hälsning. Blir så glad =D
Varm kram Tina

Fruädel sa...

Vilka vackra bilder du visar!!! Vi är nästa ikapp här i uppsala nu, gården krusar sig av förgetmigej, blåsippor, vitsippor och gullvivor! Härligt! PÅ återseende/Tess

Anonym sa...

Det var väl en fin bild i alla fall, otroligt vackert där är det. Skönt att allt var bra som vanligt, kul när de sköter sig. Hoppas du får någon solig dag när du är ledig.

Ha en härlig onsdag !!! Kram Annika

Penseldraget sa...

Så härligt att bo granne med en bäck =) härliga bilder...och värmen som kommit är ju bara så skönt..de där fiskreceptet verkar gott älskar aivar =) ha de gott vännen
kram pia

kallebodalantliv sa...

kikar in till dig ..och tackar för receptet ..verkar ju gott ..du är flitig ! att promenera är du också duktig på ...ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det lär jättegott! Fisk är svårt annars tycker jag.
Ha det gott!
kram
nina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade