måndag 2 augusti 2010

Vart tog härliga semestern vägen???

HEJ ALLA UNDERBARA BLOGGLÄSARE!!!!! Här är jag och jag mår prima.. Har idag börjat jobba igen och det känns som jag inte varit ifrån jobbet.. 3 veckor är för kort tid att ha semester så nästa år får det bli minst 4 veckor.. Idag är det exakt 365 dagar till jag har sommarsemester igen.. Då börjar min måndag vecka 31 men som sagt är det ett tag till så nu funderar vi på nuet och ja, lite bakåt med.. Får ju berätta lite vad som hänt sedan sist..

Förra söndagen åkte jag, Patrick och våra vänner Katta och Per upp till Stockholm med bil.. Vi blev avsläppta i Bromma hos Patricks bror Fredrik och hans sambo Cissi.. Per och Katta fortsatte in till Sthlm där Kattas mamma bor, de sov en natt där och vi en natt i Bromma..Vi hade en trevlig kväll med god mat och dryck i Bromma.. På morgonen hämtade Per och Katta oss så fortsatte vår färd mot Grisslehamn där vi skulle ta båten över till Eckerö på Åland.. En bit ifrån färjelägret hade vi hyrt rum och skulle tillbringa två nätter där.. Inne i Mariehamn pågick Rock-Off-festival med diverse artister och på måndagen spelade Eric Saade och Mustasch.. Vi snållyssnade och tittade på dem över staketet.. Kanonbra var det :-)

På tisdagen var vi på en vingård där vi fick prova viner och efter det drog vi till ett ölbryggeri.. På kvällen spelade Lars Winnerbäck på festivalen och då var vi inte lika snåla utan köpte biljett och gick in för att lyssna och titta.. Åhhh vad bra han var..

Vi åkte mot Olofström igen på onsdagen och var hemma sent på kvällen, vi hade ju ca 60 mil att köra och vi tog det lugnt..

Torsdagen blev en slappardag och det behövdes.. Både jag och Patrick var lite förkylda så lite lugn och slapp behövdes.. Patrick bror från Bromma var nere så han var hemma hos oss på middag med, kul att träffa honon och dessutom två gånger på en vecka :-) I fredags så var vi på begravning av min mormors man.. En fin men ledsam stund blev det.. Men det var trevligt att träffa alla kusiner, moster och morbror, sker ju inte så ofta.. På kvällen var jag på fest, låter kanske inte så bra med att gå på fest efter en begravning men så var det iaf.. Vi är ju några före detta arbetskamrater som träffas med jämna mellanrum och nu var det dags igen.. Mycket god mat, dryck och otroligt kul och trevligt sällskap.. M, P, E och R... Ni är underbara!! Synd bara att M.K inte kunde vara med..

Igår så åkte vi till Halmstad med Emelie, Johanna och Amanda för att kolla på Rix-FM festivalen.. Emelie avgudar ju E.M.D och de skulle ju spela på den så vi tog en tripp dit mest för hennes skull.. Det var ju fler som spelade, vilket var tur ;-).. De jag gillade allra bäst var Broken Door, de var kanonbra.. Och Martin Stenmarck är ju alltid bra och snygg att titta på ;-) Vi hade otroligt tur med vädret med, de hade ju utlovat regnskurar men det kom inte en droppe, solen sken och det var kanonvarmt.. Halmstad är en stad jag gillar, man kanske skulle ta en tripp dit nästa år på semester..

Här kommer några bilder på de som uppträdde igår.. Mer bilder kan ni hitta på min Facebook sida som heter Photo by Maria.. Klicka gärna er in där och klicka gärna på Gillaknappen så kan ni följa mig och mina bilder...

Velvet och Linda Bengtzing

Anna Bergendahl

Martin Stenmarck

E.M.D
.
Nu sitter jag alltså på jobbet och det känns som jag aldrig varit härifrån.. Jobbar två nätter nu, ledig två och så jobbar jag tre nätter över helgen.. Funkar säkert bra, som det brukar, men jag hade ju gärna varit ledig ett par veckor till..
Patrick har semester två veckor till, men han har ju bara haft två än så länge..
.
Nu skall jag kolla lite bloggar här, jag har missat massor.. Jag kommer inte att gå igenom alla dagar jag missat utan tar från idag eller igår..
Ha nu en bra natt..



8 kommentarer:

Pierre sa...

Fna bilder du fångat. Japp nu är semestern slut och full fart råder, men sommaren fortsätter ett litet tag till med fina kvällar. Och jag ska försöka fånga dem :)

Nina sa...

Oj.. Ja, jag tycker oxå det känns som din semester gick väldigt fort! Tre veckor är inte mycket med tanke på att du inte är ledig nåt vidare sen under resten av året. Men du har väl lite semester sparat nu?

Det verkar iaf som dina tre veckor har varit kanonbra :)

Ha det så fint!
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt ni har hat det.ina bilder bjuder du påsom alltid.Jag åker till Falkenberg på söndag .Ja det ska bli kanon skoj.Bara mina blåsor har försvunnit lite ont och jobbigrt att gå annars.Ha en fin dag rara du Kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så mycket du hunnit med, många bra artister har du sett också. Winnerbäck är ju en klar favorit. Fina foton du fått på alla, du är jätteduktig. Vinprovning lät spännande också.
Ha det bra
Kramar
AnnaMaria

Källeboda lantliv sa...

Å! nu är du tillbaka igen ...jag började nästan bli lite orolig ..det har ju varit tomt flera dagar nu ..vad mycket som du hunit med ...har du haft tid till att vila då ? det måste man ju göra på semestern ..ladda batterierna är viktigt ! men jag kan hålla med om att semeterdagarna går för fort ..suck ! men men ...se det positivt ..du har ju hunnit med massor av kul saker ...fina bilder som vanligt ...har tänkt på det där med fota hos mig ..kanske hade du varit sugen på det ..du har ju en bra kamera ? vi är ju som sagt strax klara inne här ..du kanske kunde få några fina bilder på hästarna med på gården ...vi kan väl se ..ha det bra nu ...kram jeanette.kallebodalantliv

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härligheter ni varit ute på!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Rose Garden Malevik sa...

mmmm.........absolut......
du kan väl mejla mig adressen så ska jag skicka den :)
Schyssta bilder :)
Håkan

fröken Sätterlund ✯ sa...

Ååh vad mycket skoj ni har gjort :) Winnerbäck är grymt bra!!

Håller med om att lite mer semester inte skulle skada... Jag har inte ens haft någon riktig semester :(

Jag har fått bokvilan!! Den var verkligen superfin :) Tackar så jättemycket! Ska sätta upp den i vårt sovrum när jag fått klart där inne :)

Ha det gott,
kramar Therese

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade