fredag 13 augusti 2010

En snabb dag..

Ja oj vad snabbt denna dagen gick.. Vaknade 14.30 och sedan sa det bara svisch.. Fast jag har hunnit med en 50 minuters cykeltur med Patrick, en middag bestående av fiskgryta a'la viktväktarna och en stund vid tv'n, sen var det dags att bege sig till jobbet igen..

Jobbar nu i natt sedan är jag ledig en natt som jag bytt och sen får jag tillbaka till jobbet igen på söndag.. I morgon skall jag ju till MC-träffen med min pappa tillsammans med min bror.. Skall så klart ha kameran med mig så det kan hända att det blir bilder på motorcyklar.. Och blir det bilder på motorcyklar så kommer det bli på engelska sådana.. Britannia Rallyt som MC-träffen heter är ju för de som har engelska motorcyklar i första hand.. Och de flesta har Triumph eller Norton.. Själv gillar jag Triumph men det kan ju bero på att det var det barnens pappa hade (har än) när vi bodde ihop.. Tyckte om den hojen.. Hoppas nu det blir uppehåll i morgon, annars kanske vi inte tar oss dit, inget kul att springa runt i regn med min pappa..

.
Nu skall jag avsluta denna dagens blogg med en låt som är så himla fin.. Det är Pernilla Andersson som sjunger tillsammans med sin make Dregen.. Jag skall ju få äran att fotografera när de är på Helgeåfestivalen om ett par veckor och då får jag höra denna ljuvliga låt live..





7 kommentarer:

[ c o y o t e ] sa...

Hello mia..
Skön låt! Aldrig hört innan...
Vackra bilder...
Jag hoppas med på uppehåll i morgon.. Hoppas ni får en kul dag på träffen..

Kram på dig!

Mia

Kaffe och Mazarin sa...

Gomorron!
Denna låten har jag aldrig hört.
Bra låt!:)
Ha en skön dag!Kramiz..

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Hoppas att natten har varit bra!!!!Härlig låt.Ha nu en härlig lördag rara du Kram Rita

EM sa...

Oj vilken bra låt. Riktig rysare...
Visst är det som om dagarna är kortare när man jobbar natt... väntan på att börja jobba är annorlunda än vanligt dagjobb. Jobbade natt i 10 år. Minns känslan så väl.
kram
elsamarianne

Uttan sa...

Hoppas dagen varit bra.
Mannens golftävling gick så där...men vädret är ruttet och fuktigt tvätten har jag tagit in och lagt i torktumlaren för det har inte torkat ute.

I morgon far Vi till Trosa och kollar hur det ser ut där alla pratar om att det är så fint där.

Ha det gott!
Kramar!

Tina sa...

Varm kram till dig Mia!!!!

Källeboda lantliv sa...

En låt som jag aldrig hört ...den var allt lite sorglig ...hoppas nu du får det bra på er mc träff ...är rätt härligt att åka mc ..men min sambo sålde sin för ett tag sedan ..kanske kommer det en ny ..efter all renovering när vi har tiden ..ha det så bra .kram jeanette.kallebodalantliv

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade