tisdag 3 augusti 2010

En trötterdag!!

Usch ja vad trött och slö jag har varit idag.. Har inte fått sova de timmar jag behöver.. Natten gick bra att jobba och jag var dundertrött när jag kom hem.. Men efter några timmar vaknade jag av att det knackade på dörren, jag öppnade inte men nyfiken som jag var så kollade jag ut och såg barnens pappas bil försvinna iväg så jag förstod att det var Amanda som varit hemma.. Sms:ade henne att de kunde vända så gick jag upp och öpnnade.. När hon gått somnade jag om i ca 20 minuter, då knackade det på dörren igen, och så hårt så jag trodde dörren skulle ramla in typ.. Kollade ut och såg att en av Patricks kompisars bil stod utanför, jag öppnade inte.. De vet att jag jobbar natten och är rullgardinen nere i vårt sovrum mitt på dagen så tycker man att de borde fatta att jag sover.. Irriterande!! Efter det somnade jag inte om.. Så jag har sovit i ca 3,5 timmar och nu skall jag vara vaken till i morron bitti..

De två bilderna här som ni ser här över och under är från vår Ålands resa.. Den på hjulet togs vid en vingård på Åland och den undre togs på hemvägen.. Vi stannade för att sträcka på benen och gå på toa, då såg vi en jättefin regnbåge som jag var tvungen att plåta och när jag gjort det vände jag mig om och såg denna otroligt vackra himmel.. Och jag lovar, bilden är INTE photoshoppad, himlen var verkligen så här vacker..


Annars idag så har jag promenerat en runda.. Måste komma igång ordentligt nu igen efter semesterslarvet med maten.. Hade till igår gått upp 1,1 kg när jag ställde mig på vågen hos Vikt Väktarna så nu är det att gå på igen med mat och motion så jag minskar det och sen kan fortsätta gå ner ännu mer.. Nu har jag lite drygt 10 kg kvar..
.
Efter promenaden så tömde jag brevlådan där det fanns ett paket till mig.. Me like trots att jag måste betala det.. Det var tre filter till kameran som jag beställt.. Två uv-filter till mina två objektiv och ett close-up filter.. UV-filtret tar bort uv-ljus och skyddar mot repor på linsen, billigare att köpa ett sånt om det skulle bli en repa än att köpa nytt objektiv.. Close-up filtret är ett sorts förstoringsglas man sätter på sitt objektiv så man kan ta bilder på lite närmre håll än normalt.. En lågbudget variant på macroobjektiv..Men givetvis så kommer man inte så nära som med ett macroobjektiv.. Jag testade det filtret lite snabbt på en ros, bilden här nere, men jag var ju så korkad så jag tog ju inte en bild utan filtret med så man kan jämföra hur nära man kan gå med filtret på och hur nära man kan gå utan filter.. Det får jag göra i morron så skall jag visa er..

Ikväll har jag varit och hämtat Johannes vid bussen i Karlshamn, han kom hem från sin flickvän där han har varit i två veckor, skönt att ha honom hemma igen.. Körde inom Mc Donalds och hämtade mat till honom och fick då ett glas, har en del coca-cola glas nu.. När vi var hemma kom han med en present till mig.. 4 nya glas från Mc.. Ha ha.. De hade varit på McDonalds där uppe och Malins mamma hade frågat om han samlade på glasen, då sa han att jag gjorde det så då fick jag dem.. Snällt.. Så nu har jag rätt många glas och från tre olika år och då alltså tre olika modeller.. Gillar de som varit nu bäst faktiskt..

Nu skall jag läsa lite bloggar och sen jobba lite... Ha en bra natt alla..

8 kommentarer:

Peters bildmagi sa...

Att inte få sova ordentligt är verkligen ingen höjdare. Man blir inte människa på flera dagar... :-)
Fina bilder du har här på din blogg.
Gillar rosen och himlen som är så härligt orange.
Tack för kommentaren på min blogg....

SoCal Helene sa...

Måste vara svårt att ställa om sig och börja jobba nätter när du har varit ledig och sen inte att få sova dagen efter, urk!! Mycket fina bilder både här och på fejjan, blir sugen att börja fotografera igen.....kanske en dag. Hoppas att du får sova lite idag och att du har en bra dag efter det!
Helene
ps. Kul att du tittade in på min blogg.....Visst är hon söt min lilla brorsdotter syn bara att vi bor så långt borta!

Uttan sa...

Ja det är nackdelen med nattjobben...alla de människor som är vakna och inte tänker på eller inte vet att man kan jobba andra tider.
I dag har Vi sov väder hos Oss.Mulet och regn.Barnbarnet kom 6 o morse men har somnat igen så Jag fick sova en stund till Hon sover fortfarande men snart får Hon vakna för Vi börjar bli frukostsugna.
Ha en bra Dag och Natt.
Kram!

Katarina sa...

Såååå vackra bilder! Det är ett nöje att kolla din blogg bara för att få se de vackra fotona. Mor min jobbar också natt, så jag vet hur störande det kan va med alla som inte vet och förstår....... Försök sova en stund vid tretiden. Min vän gör så, sover från tre till åtta och några få timmar direkt efter avslutat pass. Begriper inte hur hon klarar det, men det gör hon.
Hoppas du får sova ut ordentligt imorgon!

Penseldraget sa...

Jag vet alltför väl hur viktigt de är med sömn när man jobbar natt, har en dotter som endast jobbar nätter,hoppas du får ta igen sömnen du missa...fin fina bilder vännen
kram pia

Anonym sa...

Störigt när man inte får sova i fred. Hoppas det gick bättre i dag att sova.Ja semester brukar ju innebära att man går upp några kilon..tyvärr :-( men lite får man unna sig annars blir livet för trist. Det gäller bara att ta tag i vikten igen och här är en till som behöver det.

Ha en go kväll !!! Kram Annika

Hem och Lycka sa...

Irriterande när folk inte accepterar. Hoppas du får sova bättre nästa natt.

kram Mia

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Vad häftigt med filtret. Du blir duktigare och duktigare. Vad kul att lära sig fotografera "på riktigt"
Sköt om dig
Kram Agneta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade