onsdag 18 augusti 2010

Smycken..

Så var det dags för jobb igen.. Att de lediga dagarna skall gå så förbenat fort.. Och inget speciellt har jag gjort, skulle målat vår andra ytterdörr men så fort jag tänkt tanken så har det börjat regna.. Hoppas på bättre tur med vädret typ på fredag då jag har tid igen att måla..

Jag har fått mitt armband jag visade sist jag skrev, det jag visar igen här under.. Det är alltså en tjej som gör dessa smycken, Åsa.. Hennes hemsida hittar du HÄR! Hon frågade om jag kanske ville plåta till hennes hemsida och så klart tackade jag inte nej till det.. Så igår var hennes man inom med det hon ville ha plåtat och jag satte igång meddetsamma.. Skitkul!!

Bland de smycken hon skickat med fann jag ett till armband jag hemskt gärna ville ha så detta här under införskaffades oxå.. Såååå snyggt om ni frågar mig.. Amanda hittade med ett fast det var lite litet så jag har beställt ett nytt till henne.. Men en kompis gick förbi när jag höll på att plåta och hon ville med ha ett av de som var med.. Så hon fick lite sålt med att skicka dem till mig :-D Nu hoppas jag att hon gillar några av bilderna så hon kan använda dem på sin sida.. Hon får bilderna i morron, så lite spänd är ju jag med..

.
Annars har det inte hänt mycket.. Jag skjutsade Johannes flickvän till bussen igår och så klippte jag mig.. Det var väl gårdagen, och så en promenad med förstås.. Idag så låg jag länge eftersom jag jobbar i natt.. Lite städning har jag med hunnit med.. Så kom min fine kompis Anna och hennes son Kasper på besök en liten stund.. Jag dukade fram fika, syltrutor med blåbärssylt.. Kasper gillar inte blåbär sa han men ändå lyckades han få ner 1½ kaka ;-) , så lite goda var de nog ändå..
.
Ikväll fick Amanda för sig att hon ville baka och började på vaniljbullar.. Tur jag jobbar så jag slipper bli frestad.. De blev jättefina och jag smakade ett bett av en..Hur goda som helst.. Kul när ungdomarna vill baka eller laga mat..
.
Nu önskar jag er alla en bra natt och en fin torsdag som jag skall sova bort :-)



12 kommentarer:

EM sa...

Vad du är duktig. Att bara ta ett bett på en vaniljbulle är beundransvärt. Jättesnygga smycken.
Bilderna är jättefina, så självklart blir hon nöjd med dom.
Visst är det konstigt att dagarna verkar kortare än nätterna, som kan bli jättelååååånga. Tur att du kan sova på dagen, annars är det inte roligt.
Ha en bra torsdag eftermiddag får man väl säga då.
kram elsamarianne

SoCal Helene sa...

Armbanden är kanon läckra och bilderna är ju superfina, klart att hon blir nöjd!

Vad gott det låter med vanilj bullar det har jag inte ätit på jätte länge...blir inte mycket bakande här och blir det nåt så blir det mest paj.

Hoppas att du har en bra natt på jobbet, har själv ett par timmar kvar att jobba innan jag kan gå hem.

♥♥♥

Nina sa...

Starkt av dig att bara ta en tugga, vaniljbullar som är så himla gott!

Roligt med lite fotouppdrag, lycka till! Hoppas dom kommer med på hemsidan. Det tror jag ju säkert! :)

Ha nu en bra jobbvecka och tummar hållna för målningsväder när du har tid sen!

Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina armband, jag gillar stilen. Tycker det är så fint och ha ett armband ihop med klockan. Bra foto också, hon blir säkert nöjd.
Vaniljbullar och blåbärsrutor, det låter farligt gott.
Natti natti
Kramar
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Jättevackra armband o vad kul att du fick fotouppdraget! Ett jobb leder ofta till fler:) Du är fantastiskt duktig att fota.
Bra karaktär av dej med vaniljbullen!
Ha det gott! Kram Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina bilder du tagit av armbanden och vilka snygga armband! Skall titta in hos Åsa efter jag skrivit här.

Kan Amanda baka vaniljbullar, jag är djupt imponerad, jag skulle vilja kunna det jag också! Det är ju bara så gott.

Din blogg är så fin, jag har tittat in här med jämna mellanrum det sista men har haft datatrubbel så jag har haft svårt att kommentera (långsam hjälpdator).

Kram Agneta

Sköna o Gröna Ting sa...

Supersnygga armband, vilken lyllos du är som har fått klämma och känna på många utav dom:)
Du är duktig på att fota Mia och hon kommer ju sälja som attans med hjälp av dina snygga bilder!!!

Visst är det väl härligt när ungdomarna känner för att stå i köket och stöka lite, här hemma gjorde tjejerna chokladsnittar häromdagen och dom blev såååå goda!

Ha en skön torsdag Mia...
Kram
Marianne

Uttan sa...

Kul att Du får foto-jobb.
Gillar också armbanen helst det första Du visar.
Ja här har det doppats nu under semester trippen får väl skärpa till Mej när Vi är hemma igen för man vill gärna unna sig lite när man är ute.

Sköt om Dej!
Kram!

Roses & Angels sa...

Fina smycken! En tugga ? av en vaniljbulle? du är otroligt jag hade pulat ner hela. Wow. Tack för din fina kommentar. Gulliga du kram

kallebodalantliv sa...

Fina bilder du tagit ..armbanden snygga !du ska nog bli fotograf ...kanske i ditt nuvarande liv ...inte i ditt nästa som de säger ...kanske snart dags att boka dig hit ...du vet ju var vi bor . ha en bra jobbakväll nu ...du har ju din ledighet snart igen ..du jobbar ju när vi andra sover ...och tvärtom ...kram jeanette.kallebodalantliv

fröken knopp sa...

hej..så fina smycken!! enkla o vackra!!!

Hm..till loppisen, vi ska ha loppis men vi har redan frågat en del nya o känner att vi inte riktigt vet om vi får plats fler.. men känner vi att det funkar med flera så säger jag givetvis tilll...

Kram Elin

Hanna sa...

Jätte fina armband.
kram
Hanna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade