onsdag 4 augusti 2010

Close-up!!

Knack, knack!! inget sådant uppvaknande idag utan jag fick sova de få timmar jag skulle.. Eftersom jag inte skall sova i natt så sov jag bara i tre timmar, men det var tre sköna timmar..

Idag testade jag lite snabbt det close-up filter jag har köpt.. Det är alltså en form av ett förstoringsglas man sätter på sitt objektiv för att kunna ta bilder på närmre håll.. Ett typ av budgetvariant av ett macroobjektiv fast man kan ju så klart inte komma riktigt så nära som med ett macroobjektiv.. Men bra mycket närmre i alla fall.. Här under ser ni exempel som jag var ute och tog i trädgården idag..

Så här nära kommer jag med mitt objektiv..

Och så här nära kommer jag när jag sätter mitt close-up filter..

.
Utan filter..
.
Med filter..

.
Utan filter..


.
Med filter..


.
Inget mer upphetsande har hänt idag.. Lite matinhandling och en långpromenad tillsammans med Patrick.. Nu sitter jag vid datorn och skall läsa lite bloggar efter jag skrivit min..
.
I morron skall vi ta oss till Älmhult för att besöka ett känt varuhus där, tror ni vet vilket ;-)
Ha nu en fortsatt bra kväll..







7 kommentarer:

Tina sa...

Hej Mia!!
Men Gud!! det är ju enorm skillnad!! Sånt skulle jag oxå vilja ha!!
Är det dyrt?

Hoppas du får en fin natt & att du får en härlig dag på IKEA =D

Varm kram Tina

nettan sa...

häftigt ... kram

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Mia,
Låter som du har haft en härligt avkopplande dag, såna längtar jag efter.....Ha det så trevligt i mor4gon , jag har varit på ikea i Malmö idag, det är så stort att man inte hittar där....

Ha det gott
Kram Anna

♥ Pia... sa...

Hej där.. vilka snygga bilder..eller kanske man ska säga häftiga...är ganska ny på min kamera..har mycket att lära mej så det där du skrev om att du tagit med??..vette katten vad det är..får läsa mej till det..men vilka bilder det bli..suveränt..
kram..Pia

Anonym sa...

Alltid kul att testa något nytt och det syns verkligen skillnad.Hoppas du hittade några fynd på Ikea.

Ha det gott !!! Kram Annika

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilken skillnad med close-upfiltret!! Ser ju riktigt bra ut :)

Hoppas du hittar nåt på Ikea idag!

Kramar Therese

Katarina sa...

Dina foton är riktiga ögongodisar! Kan man hyra in dig som fotograf ; ) Eller du är säkert proffsfotograf vid sidan om ?!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade