lördag 21 augusti 2010

Trötter!!

Oj vad jag är trött nu.. Hade kunnat ge vad som helst för att få sova.. Men , inte i natt.. Jobbet går ju först och idag har jag ju lovat att ställa upp för Hanna som egentligen skulle jobbat, så det är bara att ta tag i ett par tändstickor och sätta i ögonen så man kan hålla dem uppe hela natten..

Idag steg jag upp tidigt med, brukar ju sova längre när jag skall jobba.. en idag så hade vi lovat min mormor att komma för att rensa ut i två förråd, där det var en drös med saker som skulle slängas.. Lite tog vi hand om men det mesta var rena skräpet så det kördes till tippen.. Jag gjorde inte så mycket i själva utrensningen utan det skötte Patrick, min bror, min ena kusin, kusinens son och en av mina kusiners män.. Amanda var ute med hunden, jag putsade fönster och två av mina kusiner möblerade om min mormors sovrum.. Så alla drog sitt strå till stacken..

Lite fick jag med mig hem med, bl.a ett litet bord som Amanda håller på att måla svart, hon skall ha det på sitt rum och ha datorn på.. Hon fick oxå en stol hon kan ha till bordet.. Ett jättegammalt såg kom med hem och det huserar nu på övervåningen tillsammans med en gammal kista och en gammal symaskin..

.
Nu har mina bilder börjat komma in på Åsas hemsida.. Ja alltså hon som tillverkar smycken.. Gå gärna in och kika.. Sidan är under uppbyggnad så det lär komma in fler smycken där.. Alla bilderna har inte jag plåtat men en del av dem :-) Klicka HÄR så kommer ni till hennes fina sida..
.
Vad har hänt annars igår och idag.. Hmm.. Ja inte är det mycket.. Vi har promenerat men annars har det varit lugnt.. I morgon har jag tänkt köra en runda till mina föräldrar, var ett tag sedan nu jag var där så nu är det dags.. och nu är det dags att avsluta här för att göra lite nytta..
Ha nu en njutningsfull natt..



7 kommentarer:

Pierre sa...

En god natt på dig också!

Anonym sa...

Kan jag tro att du är trött efter lite pyssel hos mormor. Men jättebra att det var många som hjälpte till så går det ju fortare, kul för mormor med lite sällskap. Fina bilder på de fina smyckena och på den fina rosen.

Ha en skön söndag & Go Natt :-) Kram Annika

Nina sa...

Hoppas du är vaken än... Men snart får du iaf sova :)

Har kikat in på sidan, jättefina bilder och jättefina smycken!

Ha en fin dag när du har sovit ut sen!
Kram Nina!

Snäckskalsdalen. sa...

Jättefina bilder på Åsa-sidan! Du tar fina kort.
Och rosen i inlägget är helt ljuvlig.
En härlig söndag,
Agneta kram

Patricia sa...

Va skönt för din mormor att få så mycket hjälp, och kul när något kommer till användning hos nästa generation... =)

Härliga Ros-bilder, snart är den "knoppande" tiden förbi men här blommar rosorna med länge som tur är.. =)

Hoppas du höll ögonen öppna hela natten och att du sover gott nu.. =)

Kram kram

Hanna sa...

vacker ros.
kram
Hanna

EM sa...

Fin bild på rosen. Oj vad jobbigt att vara vaken hela natten om man gjort en massa på dagen och inte fått sin vanliga vila innan.
Men det är skönt att kunna hjälpa släktingar.
kram elsamarianne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade