torsdag 17 juni 2010

En ny landning...

Vilken dag!! Härliga solen har visat sig idag med och nu så kände jag för att visa mig i den så ut bar det på promenad med svarta vännen Pentax med mig.. Och han fick jobba lite, inte för mycket för det var ju varmt ute ;-) Vi träffade på denna lilla Humla som var svår att fånga på bild men skam den som ger sig.. Så en bild i luften och en när den landar i lupinen.. Oj vad den jobbade och lön för mödan fick den, man ser ju på benen att den kom hem med en del godsaker..

Hittade oxå lite blommor att föreviga på vägen.. Mycket fint som blommar nu och det är så vackert ute och det doftar ljuvligt...

Dagen har annars inte bestått av så mycket mer än en lååång promenad och grillning framåt kvällen och nu sitter jag på min arbetsplats och skall göra till kl 8.19 i morgon bitti..
.
När jag var på promenad så slank jag in i en klädbutik, Lizzos.. Ägarinnan som heter just Lizzo hade en superfin klänning på sig vilket jag påpekade.. Hon hade precis fått in dem så jag provade och blev förälskad.. Nu tycker jag ju inte att jag passar så bra i klänning men vad tusan, jag trivdes i den.. Så jag lade undan den och i morgon kommer den bli min :-) Skall se om jag vågar posera i den i morgon så ni får se den..


Grillat har vi som sagt gjort ikväll.. Karréskivor och flintastek blev det.. Jag åt det med en sallad till och de andra med pommes.. Vilket påminner mig om att jag nog glömt att berätta hur det gick hos viktväktarna i måndags.. Jo då, jag hade skött mig, så nu har jag lättat 0,9 kilo till vilket sammanlagt blir ett minus på 5,3 kg.. "Bara" 12 kg kvar nu ;-) Men än så länge tycker jag det är lätt att följa så jag hoppas på att det skall förbli så och att kilona sakta men säkert rinner av mig..
.
Nu skall jag läsa igen lite bloggar här så nu önskar jag er en bra natt och en härlig fredag..

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är så duktig med vikten, och så roligt och köpa en ny klänning nu. Den är du värd som belöning för viktnedgången, hoppas vi får se den. Fina foton har du tagit också.
Du är nog kvar på jobbet nu
önskar dig en trevlig helg
Kram till dig
AnnaMaria

nettan sa...

så fina bilder och så duktigt på vv ... funderade just på hur mycket du gått ner.. jag har varit lite dålig på att läsa bloggar .... hinner aldrig sitta vid datorn på jobb längre;-( kram

petra sa...

Superfina bilder som vanligt. jag önskar jag hade en bra kamera och att jag kunde mer gällande fotografering. Det är så kul att få se fina bilder.
Bra jobbat med vikten. Själv har jag gått upp 2,5 kg :( men förhoppningsvis tränar jag bort dem nu när jag har börjat med hårdträningen på innebandyn.

Hoppas sommaren ville komma för att stanna. Idag blåser det som bara den och är mulet.

ha en trevlig helg
kram

Anonym sa...

Fina bilder :-)
Vad duktig du är med din vikt..Härligt att gått ner så
mycket. Superbra jobbat !!!
Kram Annika

Nina sa...

Men guuuvicka bilder! Den översta var ju fantastisk! Ja, dom andra var med fina, förstås :)

Heja dig du segrar över vågen! Jahapp!

Hoppas natten går bra :)
Kram Nina!

Vit som snö sa...

Otroligt vackra bilder på humlan o blommorna!
O stort grattis till viktminskningen! Jag tror det är helt rätt väg att gå, sakta men säkert! Lycka till!
O hoppas jobbnatten blir lugn!
Kram Cilla

årstidens bästa sa...

Hoppas du får en fin helg.
Grattis till kilona.
:)

Kram från Dalarna

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade