onsdag 2 juni 2010

Ljuvligt!!!

Ja idag har det verkligen varit ljuvligt ute.. Idag har det varit SOMMAR!!! Kanonvarmt redan i morse när jag gick från jobbet.. Hade ju gärna lagt mig i solen när jag kom hem men eftersom jag jobbar i natt med så fick det bli sängen.. Men det blev en liten kort sömn för sonen och två av hans kompisar kom hem och jag vaknade så det var bara att pallra sig upp..

Satte mig i solen en stund innan jag fixade middag till mig och Patrick, sonen stack till sin pappa igen.. Tog sedan cykeln och cyklade en härlig tur på en timme.. Jisses vilka härliga dofter det är ute och så mysigt med all fågelkvitter.. Hade ju som vanligt min svarta vän med mig och den fick jobba lite under färden..

När jag kom hem så var det en kille hemma från det företag som vi har beställt fönsterbytet av.. Han mätte upp alla fönster så nu har vi snart nya fönster.. Eller det dröjer ett par månader men det är iaf på G och det känns bra, förutom i plånboken, den kommer att bli mer än tom..
.
Måste tacka för hjälpen jag bad er om i förra inlägget..
Jag har nu beställt en madonna hos Lena med bloggen Ett vitare hem, hon har en pysselblogg med, Lenas pyssel, och det är där jag beställt min Madonna.. Så snart har mitt fönster fått det utseende jag vill.. Fast rosorna skall jag ta och sätta ut istället och ha något annat i krukorna.. Inser att de kommer inte att bli långvariga inne i de små krukorna nu när jag läst era tips.. Tackar för det..
.
Jag jobbar ju nu i natt och i morgon när jag kommer hem skall jag på med bikinin och lägga mig i solen på balkongen och små slumra.. Skall kl 12.30 hämta min mamma i Kyrkhult, hon vill ner till Olofström för att handla lite.. Kl 15 sen så skall jag på fotouppdrag, mer om det får ni veta i morron ;-)
.
Ha nu en bra natt alla goa läsare..





10 kommentarer:

Nina sa...

Härligt somriga bilder! :)

Hoppas natten gått bra, trots lite för lite sömn.

Kul att du hittade Madonnan! Då får vi snart se hur slutresultatet blev i fönstret! :)

Ha en härlig dag!
Kram Nina!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det tog någon sekund innan jag fattade att det var kameran, jag trodde du skaffat hund..fniss. Jag ska också ut med min svarta vän nu på fm, ska till en bloggerska. Nya fönster blir bra, men jag vet att det är ruskigt dyrt. Madonnan från Lena kommer du och gilla, jag har köpt av henne. Hon gör superfina. Fina foton du tog också under turen, så gossiga lamm.
Kramar
AnnaMaria

livet på utanäs sa...

Fönsterbyten är verkligen en dyr historia , men när det väl är gjort är det sååååååå fint.

Till och med fönsterputsning blir roligare =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

Lilla Rummet sa...

Vilka gossiga lamm du fotat med din lilla svarta vän.
Nu för tiden går man alltid med kameran i fickan eller väskan så man inte missar något motiv.
Tack för tipset om hotell i Gbg. Skall googla på detta hotell i em.
Ha de gott
Kram Britt

Moonrose/ Vonneli sa...

Inte så varmt i solen idag men det får bli solstolen ändå en stund...härliga bilder!! :0)
Visst doftar det gott ute nu när alla blomster och buskar blommar och fåglarnas sång är verkligen helt underbart att lyssna till.

Vill också byta fönster men det lär väl dröja...som sagt det är en dyr historia.

Kul du hittade en madonna...

Ha det gott men ta det lugnt i solen.

Kram Yvonne

Anonym sa...

Härliga bilder med mycket sommar känsla:-) Ja vädret var verkligen kanon igår. Ganska hyfsat i dag med men lite mer moln.Kul att du hittat vad du sökte.
Sköt om dej !!! Kram Annika

Roses & Angels sa...

Varmt och härligt har det varit här idag också och dina bilder är verkligen sommar!! När djuren får vandra fritt i det gröna. Så fint. tack gulliga du för orden om bordet. Pia kan hon hihi. Ha en bra kväll kram

fröken Sätterlund ✯ sa...

Visst är det bra med bloggen, man får tips och råd av alla vänliga människor :)

Det är underbart väder ute, njuter av den härliga värmen :)

Vet hur det är med fönsterbyte, det blir väldigt tomt i plånboken men det är behövligt ibland.

Ha det gott,
kram Therese

kallebodalantliv sa...

Vilken härlig tur du varit ute på ..fina bilder ...du verkar att ha energi ! jag satt i solen i flera timmar i kväll ..måste passa på att njuta ..vem vet när den tar slut ? ja fönsterbyte är inte billigt ..renovering tar på både plånbok och krafter...jag vet ! ha det gott ! kram jeantte.kallebodalantliv

Lilla Rummet sa...

Tusen tack för tipset om Ibis båthotell. Nu har vi bokat det och hade tur att få de sista rummen den perioden för specialpris.De har ju bara en viss kvot till specialpris varje dag tydligen. Förra året gick vi förbi detta hotell men hade inte en tanke på det när jag skulle boka. Hoppas barna tycker det är bra...återstår att se. Nu skall jag bara boka hotell i Rättvik till Classic car week i juli/aug, som vi skall åka på.
Ha en härlig helg.¨
Kram Britt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade