tisdag 29 juni 2010

JordgubbeMia!!

Åh vilka härliga dagar vi har haft.. Svensk sommar när den är som bäst.. Jag sov ju iof fram till kl 15 idag men jag har ju hunnit njuta av vädret ändå.. Efter matlagning och ätning så for jag iväg på min cykel.. Skulle hämta ett paket på Maxi, tog en omväg dit.. Men när jag skulle hämta ut det så hade deras postkassa kraschat så det gick inte att hämta ut paket :-( Det skulle komma en kille vid 9 i morgon och fixa det så jag hoppas det är klart så jag får ut mitt paket på förmiddagen.. I morgon skall ni få reda på vad det är ;-) Cyklingen slutade på en sträcka av 1,4 mil.. Så lite motion där fick jag plus att jag vandrat de 25 minutrarna till jobbet med nu ikväll.. Natt två av två nu men bara natt två av sex på hela veckan.. Är enbart ledig i morgon natt denna vecka..

Och så detta med jordgubbeMia.. Jag ser nog snart ut som en jordgubbe.. Vi har smaskat på dessa underbara bär varenda dag.. Såååå gott!! Och sååååå nyttigt!!! Idag kostade de 25 kronor.. De har här sänkts med 20 kronor sedan midsommarafton..

Nu skall jag sätta mig och kolla era bloggar, har inte hunnit eller rättare sagt velat sitta inne idag och göra det..Men nu hinner jag ju gå igenom en del :-) Vi ses i morron..

9 kommentarer:

japp sa...

Hallååå.. guu, vad usel jag varit å kika in överallt.. usch..fy på mej=)

Så härliga guubar du har där.. mmm, hos oss har de ätits en hel del gubbar nu ett tag.. såå gott.

På tal om slottet å bröllopet. Nog gillar ja iof slottet å kungligheterna me, men de får kanske gå till en viss gräns då de ska spenderas..eller? Iaf me tanke på skattemedlen.

Hoppas allt är bra me dej annars.. du tränar på å så, här är de inte såå mycket av den varan.
Måste ju lägga om kost å så ordentligt..då krille fått diabetes.. t yvärr. Ha de så bra ..kram på dej. Helén.

Anonym sa...

Vad du är flitig med både promenader och cykling, toppenbra ! och när det är så fint ute vill man bara vara ute så mycket som möjligt. Jordgubbar är supergott och det har ätits en del, men vi väntar på våra egna snart ska bli klara.

Ha en härlig onsdag !!! Kram Annika

Ingrid sa...

Jordgubbar är ju så gott, jag älskar dessa bär. Helst med ovispad grädde och socker, så himla onyttigt - men GOTT!!

~Livet i byn

Tjohalia sa...

Så länge jordgubbar är färska och goda, mumsar jag i dom, jag gör även smooties av det till frukost.
Mums!
Det blir spännande se vad du ska hämta. :-)
Kram på dig, jordgubbemia!

oumberligating sa...

Tro det eller ej! Precis som din kommentar landade hos mig så hade jag klickat upp din sida i ena hörnet, du vet ju att du finns på min lista numera så jag har koll på dina alltid fina bilder och inlägg! (ler)
Nej, jag ska inte hitta på något dumt, men jag har god lust! (ler)
Ha en fin fortsatt dag!
Kram ifrån Peter!

Uttan sa...

Skönt med rejäl cykeltur nu när det är så fint väder.
Spännande med paket men så snopet att inte kunna få ta ut det, tänk så det är i data världen när det inte fungerar.Vi har ju inte pengar på oss längre heller utan betalar med kort.Ja det gäller att allt fungerar.
Jordgubbar så gott men jag är lite försiktig med dem eftersom min galla inte gillar att jag äter dem.

Ha en toppen dag och kul att Du vill vara med på min lilla utlottning.

Kram!

petra sa...

Då kom du iväg på en riktig långcykling + promenad. duktig du är. Jag själv har lite problem för jag hade behövt någon som sparkade ut mig på cykletur eller promenad ; )

Jordgubbar är aldrig fel, får dock sååååå ont i magen av dem. men äter dem ibland ändå.

ha en trevlig dag och ser fram emot att få se vad det var du had ei paketet.

kramkram

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej hjärtat!
Vilken underbar profilbild du har, man blir glader av att se dig!!!!
Jordgubbar, jordgubbar i stora lass slinker ner var varannan dag och det bästa av allt är.., dom är NYTTIGA!!!!

Härlig bild på dina "gubbar"....
Kram till dig Mia
Marianne

Patricia sa...

Du är ju så hurtig, avundas din hurtighet... =)

Åh va gott med jordgubbar, jag har bara ätit på midsommarhelgen men ska nog köpa mig en ask när vi handlar i morron.. =)

Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade