lördag 26 juni 2010

Ljuvligt..

Ja ljuvligt kan man väl sammanfatta dessa två midsommardagar med, eller en afton och en dag förstås ;-) Vädret har varit kanon både igår och idag, och minsann om jag inte fått lite färg idag när bikinin åkte på..

Igår körde jag ner till Hällevik framåt kvällen för att umgås med vänner.. Patrick och hans döttrar hade ju åkt dit innan på dagen.. Så klart var ju inte Patrick där när jag kom ;-) Han satt på Hanöhus där han hade träffat två gamla polare varav den ena hade han inte träffat på 20 år, han bor I HongKong numera.. Så jag traskade med dit och fick träffa dem..

Gick sedan tillbaka till stugan där midsommarfirandet var, där vi åt jordgubbar.. Och vilka jordgubbar sen, såååååå stora och söta.. Mums!! Men sötast på festen var inte jordgubbarna och ej heller jag ;-) utan denna lille söte kille som är min kompis We's barnbarn.. Devin heter han och var så otroligt snäll.. Han är drygt ett år..

Vid 22 snåret grillade vi och åt då med gott.. Jag hade med mig en potatissallad jag hade hittat på Vikt Väktarnas receptbank.. Mycket god var den och receptet skall jag absolut delge er men inte idag.. tar det i morron :-) Sen runt 1 så körde vi hem för att få lite välbehövlig sömn..

Idag har vi roat oss med att gå en promenad på 75 minuter.. Sååå skönt.. Tror jag skall ta en kort till nu ikväll, det är ju så härligt väder och så behöver jag motionen om vågen skall visa minus på måndag.. Igår och idag har jag haft lite svårt att hålla fingrarna från godis så nu måste jag ju motionera bort så mycket som möjligt av de kalorierna..

Tog ett par bilder på mina rosor jag satte ut för ett tag sedan.. Hade ju dem inne innan men vet ju att jag är kass på att hålla dem levande så jag satte dem i mitt loppisfynd, och här trivs de ypperligt..


Njut nu av midsommardagskvällen.. Nu skall vi käka grillat här..


10 kommentarer:

Uttan sa...

Så Trevligt Ni har haft och Har!
Så söt liten kille Du fångat på bild.

Så jättefina bilder av Dej som Du visade i går.Du är verkligen jätte fin i dina nya kläder.Sommarvacker!

Ha en fortsatt Trevlig Helg!

Kramar!

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vilken söt kille.Vad fina bilder du bjuder på som Alltid.Vad mysigt ni har haft och har .Ha en skön kväll vännen.Kramar Rita ♥

kallebodalantliv sa...

hej hej ..du har verkligen tur med dina rosor , såå fina ...visst är det underbart ute nu ..du verkar också haft en bra midsommar . Jag är allt lite avundsjuk på din träning du är så flitig ...det var jag också innan ...suck ! måste börja igen ...snart så ..när vardagsrummet är klart då ska vi leva igen ..hi,hi..så säager vi hela tiden ...ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

Anonym sa...

Härlig midsommar du haft och visst är lillkillen söt. Fina bilder :-)
Ha det gott !!! Kram Annika

Nina sa...

Det låter som en jättehärlig midsommar! Hoppas du slapp frysa med din fina klänning.

Ha det fortsatt fint!
Kram Nina!

Ett Vitare Hem sa...

Åh Hällevik, det måste vara en av världens mysigaste platser, har en vän vars föräldrar har stuga där så vi har varit där några gånger.
Ha en finfin dag!
Kramen/LenaS

LOPPISLIV sa...

en sån härlig midsommar du haft Mia, vackra rosor du visar. kul ny profilbild också :-) Och vädret ja, det har verkligen varit ljuvligt. Idag är det havsväder men jag har fått aj i örat efter alla bad i cypern, typiskt....så jag tror minsann vi får stanna hemma idag, men men det kommer väl fler soliga varma sommardagar får vi hoppas, semestern har ju inte börjat än. Ha en fin söndag. Kraaam P

Roses & Angels sa...

Super mysigt ni haft det under midsommar. Smaskigt med jordgubbar. Vi köpte också super fina på torget här, det är väl det godaste som finns på sommaren. Tack för dina fina hälsningar. kram

Maritha sa...

Åh vad fin du var i dina fina kläder!

Låter som du haft en fin midsommar och grabben var ju bara för söt!

Kramen och lycka till när du träffar sekten! Maritha

Anonym sa...

Ja det var kul att ses med :D Vilken fin bild du har tagit på Devin =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade