onsdag 30 juni 2010

Näthandling och TÄVLING!!!

Idag kunde jag hämta ut paketet som väntade på mig på Maxi.. En ny reflexskärm.. Eller fem nya egentligen för det är 5 i 1.. Guld, silver, vit, svart och transparent.. Jag har ju en silver/vit som är 85 cm och den är kanon, men jag kände när Anna och jag plåtade varandra att jag ville ha en i guld med.. Och denna 5 i 1 var inte dyrare än om jag köpt en guld/vit.. Den är 110 cm.. Nu vill jag ju ha lite frivilliga modeller och gärna en assistent med, för det är svårt att hålla skärmen själv, helt omöjligt i vissa bilder.. Så gissa om jag är sugen på att plåta nu.. Ja som vanligt, är ju allt som oftast sugen på det..

Idag har jag, Amanda och Patrick varit hos mina föräldrar där Amanda tvättat allt det vita på deras altan, Patrick har klippt två häckar och jag har räfsat upp allt avfall från häcken.. Med sammarbete gick det ju snabbt och lite motion fick man ju och det är ju aldrig fel.. Nu sitter jag hemma med kvällsmat framför mig.. Vad jag äter?? Jordgubbar så klart ;-)

Och så kommer TÄVLINGEN jag har pratat om.. Jag har ju i maj bloggat på blogspot i ett år.. Jag satte igång min besöksräknare i juni förra året och den har rullat på och är nu uppe i dryga 25000 unika besökare.. Jag har fått en fråga om vad som menas med unika besökare och det skall jag förklara för er.. På den sida där jag laddat ner besöksräknaren kan man välja om man vill visa hur många gånger sidan visats totalt eller hur många unika besökare som tittat på min sida, jag har valt unika besökare vilket betyder att den räknar bara samma ip-adress en gång per dag.. Så om du kollar min sida 5 gånger på en dag så räknar det bara en gång per dag.. Skulle jag visa totalen så hade ju alla 5 visats.. Tycker detta visar mer hur många olika som besöker min sida, kul.. Tack alla för alla besök..

Och vad skall ni tävla om?? Jo en BOKVILA!!! Originalet ser ni här under.. Den såg jag på en sida (minns inte vilken) och tyckte den var kul...



Och kom då på ideén att "designa" en egen.. Vi har en vän som kan göra sånt här efter önskemål så han kontaktades och vips hade jag en egen variant, på svenska.. Målade dem svarta.. Så vad jag vet så finns det bara två stycken.. Den jag har hängande bredvid min säng och så den jag lottar ut till någon av er...

Vill du vara med på min utlottning av en bokvila?? Då gör du som brukligt när det är tävling.. Du kommenterar här under för en lott och du länkar med denna bilden här över på din blogg om du vill ha större chans med två lotter.. Berätta i kommentaren om du länkar.. Har du ingen blogg så kan du maila mig på maria.johansson@oktv.se, skriv Bokvila i rubriken till mailet.. Och du.. Har du en ren tävlingsblog så sök vidare efter andra bloggar ;-) Lycka till nu!!
.
Önskar er alla en bra kväll så ses vi säkert i morgon här på bloggen :-)




47 kommentarer:

Patricia sa...

Va kul med ny skärm, förstår du är extra sugen att fota nu... =)

Har ingen erfarenhet av att fota med sånt så jag har ingen aning hur det funkar men förstår det gör stor skillnad... =)

Klart jag vill vara med i din roliga tävling, fiffigt att designa om och göra egna... =)

Må så gott...jordgubbsgott... ;)
Kram Patricia

Anonym sa...

Vad ni varit flitiga i trädgården. Skönt med lite hjälp när man själv inte orkar fixa och dona.
Här har med ätits jordgubbar :-)
Finfin hylla !

Ha det så gott !!! Kram Annika

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad roligt med en ny reflexskärm :)

Klart jag vill vara med och tävla! Gillar idén att göra en egen variant! Ska försöka hinna med en länk imorgon :)

Ha det gott,
många kramar Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Häftigt med nya skärmen, jag är ju jättedålig på sånt. Har fortfarande knappen inställd på auto på kameran! Har tänk sätta mig in i alla funktioner, men det har blivit en sån där gör-sen-grej. Vilken fin och fiffig hängare till boken, det var en fin sak du lottar ut. Nu har nog jag haft min tur hos dig, har aldrig använt en mössa så mycket som din. Grattis också till alla besök.
Ha en fin sommardag
Kram till dig
AnnaMaria

Hanna sa...

Jag är gärna med och har länkat.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Camilla J K • by sedica • sa...

Klart jag vill vara med...
Kul o gunna få gjort grejor efter önskemål.. :-D

Jag länkar oxå...
Ha det så bra.
Kram
Camilla

nettan sa...

det är lika kul varje gång att läsa din blogg.... kram

petra sa...

Kul med nya skärmen ; )

Jag vill gärna vara med och tävla om den superfina Bokvilan. Jag har även gjort inlägg på min blogg om det.
kramkram

Rose Garden Malevik sa...

Extra fotosugen nu då :)
Håkan

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken lattjo liten pryl. Kan det vara samme man som tillverkade min elva :O)
Jag är med och jag länkar hos mig
Kram Agneta

japp sa...

Heij mia..

Ja, ni verkar ha fullan rulle ni me..å veden..huuga, så mycket jobb, tur ni är duktiga.
Tack för dina goa ord..jag e såå gla över en sol vi kan få, å min semester börjar efter nästa torsdag, 5-6v.. jag jobbar helgen mellan v 5 å 6, sen en ledigvecka..skönt.

Jag är såklart gärna me å tävlar..å länkar GIVETVIS.. de var längesen jag var me å tävlade nånstans, så man får ju hoppas, hoppas, HOPPAAAAS!

Hoppas du me får en underbar semester å att de går fort tills du äntligen får den.
Ha e så gott..många kramar till dej. Helén.

Lilla Rummet sa...

Är självklart med och tävlar. Länkar till min blogg.
Ha en härlig helg.
Kram

Uttan sa...

Men vilken fiffig grej Du lottar ut och vad kul att kunna designa nått.
klart Jag åååå gärna skulle vilja vinna den :)

Är så klart med och tävlar och Jag har länkat på min Blogg!

Kramar!

Anonym sa...

Så himla kul med egen design! Skulle bli en toppenpresent till min svägerska, bibliotekarie och bokslukare!
Ha det gott!

/Memman
valo@live.se

Mia sa...

Vilken fiffig grej, sån vill jag gärna vinna.

För jämt när man ska sova och lägga ifrån sig boken hittar man aldrig något att ha som bokmärke, men en sådan på väggen behöver man ju aldrig fundera =)

Länkat från min blogg så klart!

Kram Mia

Bea sa...

*Åhh vilken underbar idé!* Den vill man ju absolut vinna :) Länkat här: http://beabofink.blogg.se/2010/july/bokvila-tavling.html#comment

Tina sa...

Åh!! Jag vill jätte gärna vara med!! Vilken underbar ide du fixat ihop!!!
Jag länkar stolt med bilden =))
Nu hoppas jag på tur =))
Underbar tävling!!
Kram Tina

Kaffe och Mazarin sa...

Klart jag vill vara med och tävla!!! Jättebra grej...:)Givetvis länkar jag! Ha en skön kväll!!!Kramiz:)

Carita sa...

Vilken fiffig sak :) Jag är gärna med och tävlar.

Länk: http://turkost.blogspot.com/2010/07/bokvila.html.

Ha det bra! /Carita
turkost@gmail.com.

ANNIKA sa...

Så fiffigt !
Jag är med och tävlar och mejlar dig...
kram ANNIKA

Anonym sa...

Jag vill så gärna tävla om en "bokvila". Verkligen fiffigt!!

Maria Ö
hatti_fnatti@hotmail.com

Carina sa...

Hej! Vilken kul vinst, den vill jag gärna vara med om. Har ingen egen blogg så jag kan inte länka.
Ha det gott!
Kram Carina
kattarsel@live.se

Vardagens guldkorn sa...

Å vilken kul ide! Jag vill jättegärna vara med och tävla =0) Länkar såklart!

Lycka till med nya skärmen!
Kram Linda

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Hei! Så stilig gevninst du har her. Den har jeg veldig lyst til å vinne:)
Tar to lodd jeg da:)

En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma sa...

Jag är gärna med och tävlar, har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/july/bokvila-157-1.html

info@annakarlsson.se

jenny sa...

Läcker!!

Elin J sa...

Jag vill helt klart vara med! =)

bakformen sa...

Vilken kul och praktisk grej. Vill gärna vara med och tävla.

Önskar en trevlig helg.
Hälsn. Pia
bakformen@gmail.com

Anonym sa...

Hejsan!
Jag är med och tävlar, har länkat i min blogg!
Vänliga hälsningar
Ulrika
emkas@live.se

dark barbie mum sa...

gud vad cool och praktisk. denna skulle jag vilja sätta på min ny tapetserade vägg bredvid min säng..

http://darkbarbie.blogg.se/2010/july/vinn-bokvila-15-juli.html

chanette_s@hotmail.com

Anna sa...

Åhh, vilken rolig pryl! En sån hade jag velat ha i mitt lilla bibliotek!

Må gott i sommarvärmen!

Anonym sa...

Jag är självklart med och tävlar & hoppas på vinst!

Har tyvärr ingen blogg att länka ifrån.

caroline_ande78@hotmail.com

kristinh sa...

Är gärna med och tävlar! Har ingen blogg tyvärr, men hoppas på tur ändå. Kristin /hakr0003@student.umu.se

Linda sa...

Jag är gärna med

AnnapåGrönkulla sa...

Vilken fiffig grej! Jag som jobbar på bibliotek är ju lite rädd om böckerna och vill inte göra hundöron och bokmärken lyckas jag aldrig hålla reda på. Den där skulle passa perfekt vid sängen =)
Har länkat här:
http://annapagronkulla.blogspot.com/2010/07/tavla-om-en-bokvila-hos-nattmia.html

maria sa...

är gärna med och tävlar....

Pernilla sa...

Kul idé att göra en egen variant! Jag är gärna med och tävlar och har länkat här: http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2010/07/bokvila-157.html

Håller tummarna!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken bra grej! Jag vill gärna vara med och tävla!

Ha det bra i värmen!
Agneta

evamar sa...

Jag är gärna med och tar en lott på den fina bokvilan som skulle få en hedersplats vid min läsfåtölj.

Har bara en tävlingsblogg eftersom jag föredrar att vara anonym på nätet men länkar där (utan lott alltså):

http://evamar.blogg.se/2010/july/bokvila-15-juli.html

Säg till om du vill att jag ska plocka bort länken.

leopardia sa...

supersmart liten grej, den är jag gärna med och tävlar om.

Ha en fortsatt fin sommar!

care69 sa...

Jag är gärna med!

Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/07/15-juli-vinn-en-bokvila.html

Annica sa...

Jag vill vara med. :D

bloodsband@live.se

Anonym sa...

Vill självklart vara med även jag! Håller tummarna hårt!

Mvh

Mattias (mr22ga@hotmail.com)

Anonym sa...

Vilken fiffig grej, jag deltar jättegärna i tävlingen! Jag håller mina tummar hårt!
Jag har ingen blogg.

Hälsningar Sandra
(santtu_nyberg@hotmail.com)

Anonym sa...

Vilken trevlig liten sak, den är jag gärna med och tävla om. Jag läser ofta din blogg och beundrar alla dina fina bilder du tar, du är verkligen duktig! / Immi
Någon blogg har jag inte men väl en Zoomin där jag skriver lite grann ibland.
http://syimmi.zoomin.se/

Linda sa...

vill absolut vara med och tävla om denna smarta sak. Då kanske man kan få ha sin bok kladdfri om inte en massa små händer kommer år den :)

Länkar det gör jag här
http://familjengranberg.blogg.se/2010/july/vinn-en-bokvila.html

Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Ylva sa...

Jag är gärna med och tävlar om den fina vinsten! :) (har tyvärr ingen blogg)

Kram
choklad@gmail.co

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade