torsdag 1 juli 2010

Den lediga dagen..

Ja den lediga dagen eller rättare sagt natten var över snabbt.. Och nu är jag åter tillbaka på jobbet.. Nu jobbar jag 4 nätter på raken så efter det har jag gjort sex nätter av sju.. Är sedan ledig två, jobbar två och sedan är det SEMESTER!!!! Fast jag ångrar en sak med min semester.... att jag inte tog fyra veckor.. Jag var ju så dum så jag bara tog tre veckor för jag tyckte det blev så tidig semester annars.. Korkat!! Känner att det hade jag ju behövt, men jag får ju stå mitt kast, går ju inte att göra något åt nu..

Idag har varit en lugn dag.. Steg inte upp från sängen förrän kl 12 idag eftersom jag skulle jobba nu i natt.. Måste ju kunna hålla mig vaken hela långa natten.. När jag åt frukost kom Johannes tjej ner, hon kom i måndags och på dagarna jobbar ju Johannes så det kan nog vara lite tråkigt, vi satt i köket och pratade och jag berättade lite om inställningar på hennes kamera.. Hon har med ett fotointresse.. Hon har en Nikon och jag är ju inte så haj på vart allt sitter på den men lite lyckades jag visa henne.. Kul!!

Idag fick vi 22 kubik med ved med som nu ligger i en stor hög på vår uppfart.. Skönt att ha den hemma nu inför vintern, nu skall den bara staplas med.. Och det överlåter jag till Patrick för jag är helt kass på att stapla ved, den skall ju helst ligga kvar och inte välta ;-) Efter att veden kommit så åkte vi till Näsum där Szabos Hemchark ligger.. De säljer grymt fint kött som kommer från traktens bönder och de är inte speciellt dyra heller.. Vi köpte kött som skall grillas på lördag och så följde några ölkorvar med hem med.. Såååå gott men tyvärr no no för mig, ja alltså ölkorvarna är no no, grillköttet får jag ju äta :-)

Efter den turen tog Patrick sig an veden och kom en liten bit men myyyyycket ved kvar att stapla.. Men det är inte så bråttom, an får ta det i sin egen takt..
.
Jag körde Johannes och Malin till bion, de skulle se Robin Hood och jag körde hem och kollade på Sommar med Ernst.. Jag är ju inte superförtjust i honom, eller jag gillar det han gör men jag tycker det är jobbigt att lyssna på honom..Men nu när han skall göra vid en gammal hytta så var jag ju bara tvungen att kolla.. Tror detta kan bli hur fint som helst.. En mycket häftig byggnad..
Och nu sitter jag på jobbet.. Så dags att jobba lite kanske ;-)
.
Ha en bra natt och sov så himla gott ni som kan.. Och ni... glöm inte tävlingen jag har som finns i förra inlägget..


8 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Mia
Du får kanske ta en vecka lite senare. Kan behövas med tanke på all ved :O)skojar bara...
Ha en fin natt. Själv ska jag bara packa lite smycken och sen gå och sova men först ska jag in och anmäla mig till din tävling
Kram Agneta

Nina sa...

Åååhh, vilket fint bokstöd!!! Vill jag absolut vara med och ha en chans att vinna!!! Fixar länk i min blogg strax :)

Jag kollade oxå på Ernst och gillar med det han gör mer än honom... ;) Blir nog spännande det där projektet.

Jag hoppas att dina semesterveckor blir kanon och att du hinner känna dig utvilad innan du börjar jobba igen!

Kram Nina!

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Mia!

Förstår att du längtar efter din semester. Tycker du gör det bra som jobbar natt.

När jag jobbade - jobbade jag skift, men bytte alltid bort mina nätter eftersom jag inte klarade det.

Sömnen på dan infann sig inte och när den gjorde det, vaknade jag i en burk....kändes som jag befann mig i en annan värld. Men du är yngre och då funkar det väl. Beundrar i a f alla som klarar det.

Sen är jag den första som är såååå imponerad av att du är så duktig med VV. HEJA Mia och fortsätt med det.... du verkar ha tågan att klara det med glans....

Snart är det min tur....

Ha en underbar weekend och många kramar från mig!

Måddan

Lilla Rummet sa...

Hej! Förstår att du längtar efter semester efter allt nattslit. Ja, ibland är man ju efterklok, men du kanske kan lägga in en vecka till senare.
Önskar dig en härlig sommarhelg och hoppas du kan njuta lite fast du jobbar.
Kram Britt

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen fina bilder som vanligt i din blogg...
Du kämpar på med vv. Hm....Just nu tror jag att satt i mig allt som går & äta..Hade knappt ett kg kvar till jämnvikt. Sen blev de flytt till husvagn & jätte tråkig & laga mat. Så jag tar nya tag när vi fått vår lägenhet 1a Sep. Men ska ändå försöka tänka på vad jag stoppar i mig.Fniss..E ju såååå lätt & gå upp & tar sååå lång tid & gå ner.
Önskar dig en riktigt härlig semester
Kramisar
Sus

Anonym sa...

Jag gillar Ernst han är en riktig mysfabror ;-) blir rätt fint det han gör också men jag missade halva programet för jag hade glömt att det kom. Ved värmer mer en än en gång, både när man ska hålla på med det och lava och sen i pannan :-)

Ha en härlig fredag !!! Kram Annika

Rose Garden Malevik sa...

HIHI........JO FAKTISKT KAN DU FÅ KÖPA DEN OM DU VILL.....HAR TVÅ :)
SKA TILL KARLSKRONA I SLUTET AV JULI...
Håkan

Hem och Lycka sa...

Mmm, så gott! Ta dig en vecka i höstrusket sedan, det gjorde jag förr, jättelyxigt medan alla andra går till jobbet och strävar ;-)

kram Mia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade