måndag 1 juni 2009

En tredjedel är avklarad..

Så.. Nu har jag jobbat ett arbetspass av tre på Sweden Rock Festival.. Kl 00.00-06.00 natten som gick så stod jag i denna gaten som är på bilderna..

(Bilderna lånade från swedenrock.com)
Ja så här kommer det ju inte att se ut när allt är klart men det kommer det bilder på senare i veckan.. Men här stod vi iaf i natt och hade inte mycket att göra.. Vi skulle mest stå med våra securityvästar och se viktiga ut.. Visa att det fanns personal på plats och se lite myndiga ut.. Det var några som kom och skulle tälta och frågade vart de kunde ställa bilen och nån lastbil som skulle in på området, mycket mer hände inte..
Frös som tusan gjorde vi, men eftersom vi jobbat natt innan på festivalen så visste vi att det var rejält kallt på natten och hade kläder med oss.. På morronen så hade jag alla kläder på mig och det bestod av: En tunn långärmad tröja, en stickad tröja, en fleecejacka, en vindjacka, en vinterjacka, långkalsonger, jeans och vantar och jag var som en isbit ändå.. Vi hoppade och gick på stället lite men det kunde man ju inte hålla på med en hel lång natt.. Så när vi blev avbytta i morse så kan ni gissa hur glada vi tre som jobbat var..
Nästa pass på festivalen blir på onsdag 12.00-18.00 och då drar ju hela härligheten igång så efter passet så skall jag vara kvar och lyssna på musik och kolla på folk.. Min son som är 17 år skall tillsammans med sin kusin tillbringa sin tid på festivalen i alla 4 dagarna men de skall dock sova hemma så på onsdag så åker de med mig hem..

Annars har dagen idag varit lugn.. Jag sov i några timmar men sen var det så varmt så jag kunde inte sova mer.. Sen har jag bara slappat i solen och så varit och klippt mig.. Sonen som aldrig velat ha shorts på sig fick för sig att han ville ha ett par så vi var och köpte ett par ganska långa kamouflagefärgade som han vill ha på festivalen.. Och jag misstänker att det är endast där han kommer att använda dem..

Nu sitter jag på mitt ordinarie jobb och skall göra fram till kl 8.19 i morron bitti och här är så jäkla varmt, har änså balkongdörren öppen men håller på att svettas sönder ändå, får gå ut en på en avsvalkningsrunda på altanen sen..

Önskar alla en bra natt och en härlig tisdag..

Kram
Mia

2 kommentarer:

Patricia sa...

Förstår att det blev kallt, blir ju lätt det när man står stilla dessutom och sommar-natts-värme har vi ju inte än.. =)

Här hemma är det med varmt som attan...har öppet åt alla håll o kanter och först nu som det börjar kännas mänskligt, men det är mycket svalare på nedervåningen där vi sover så det blir nog bra när jag går o lägger mig...snart går mina ögon i kors så jag kan sova.. att lägga sig före det är ingen idé.. =D

Ha det så bra i natt!
Kram kram

MO sa...

Oj är det så kallt på nätterna, det har man ingen aning om när man ligger o sussar ;)... Ja det är väl årets happening för många, jag har aldrig varit där ens. Men svågern brukar ner en sväng så vi har skjutsat dit honom någon gång...det var rätt kul att se alla som gick omkring där. Pappa hade turen ;) en gång att se en naken kvinna på SRF, han hade motorbåt o körde i kanalen..hihi

Javisst har det varit varma dagar, poolen är uppsatt o har redan använts flitigt av de två yngsta, de är riktiga baddjur...Min äldste son har med varit shortsmotståndare, fast förra året köpte han två par (rutiga) som han sedan använde hela sommaren...o även nu i år X i taket...

Ha de fint, kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade