fredag 19 juni 2009

Kärlek och midsommarafton..

Idag när jag kom ner i köket efter att jag sovit så stod dessa rosor på köksbordet..Och på bordet bredvid buketten så låg denna mysiga lapp...
Kan man bli annat än glad?? Det enda jag och min älskade sambo har träffats idag är 20 minuter på morgonen när jag kom hem från jobbet.. Sen när jag sov så körde han till Hällevik för att fira midsommar med vänner och där skall han vara kvar till i morgon eftermiddag/kväll.. Och då skall vi njuta av ostbricka innan jag skall jobba igen..

Jag skall ju jobba i natt med så därför är inte jag med i Hällevik, men det gör mig inget.. När man är så inställd på att jobba så är det helt okej att inte fira midsommar.. Jag har "firat" med att cykla en motionsrunda på 50 minuter därefter var det hem och duscha medans jag hade potatis kokande på spisen.. Sen avnjöt jag matjesill, nypotatis, gräddfil med gräslök och så en alkoholfri cider till det.. Såååå gott det är..
Lite senare skall jag äta lite jordgubbar som kärleken varit och köpt till mig idag.. Eller så tar jag med dem till jobbet och njuter av dem där i natt.. Brukar ju inte äta ngt på natten men idag kanske jag tar med det så man kan gotta sig lite..

Så min midsommar är alltså otroligt lugn och faktiskt är det himla skönt, jag är ju lite av en ensam varg, gillar att vara ensam hemma.. Men jag är ändå rätt social så att ibland vill man ju umgås med en massa folk så just nu ser jag fram emot kräftskivan vi skall ha här hemma i augusti.. Men först skall jag ha semester (v.31-34) och kräftskivan avslutar min semester så lite hoppas jag ju att det tar lång tid dit så jag hinner njuta av härliga lediga dagar med MYCKET SOL..


Till sist vill jag visa en underbar bild jag fick via mail idag.. En kompis till mig blev mormor nu i veckan.. Då fick denna lilla underbara krabat se dagens ljus.. En gosig liten gosse.. GRATTIS Lina & Eric till er lille prins..
Nu skall jag ta och softa lite i soffan framför tv'n och bara lata mig fram tills det är dags att cykla till jobbet..
Ha nu en underbart härlig fortsatt MIDSOMMARAFTON och njut av kvällen och av era nära..


Kramar
Mia

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad gulligt med rosor och söt lapp.Ja så är det ju.Har man ett jobb att sköta så är det ju så.Men du har ju något mysigt att se fram emot ostbricka.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Uttan sa...

Visst är det skönt att veta att man är älskad!
Så fina rosor....
Å vad jag blir sugen på jordgubbar.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram!

Anna sa...

Vad söt din kära sambo är och lämnar så fina rosor och ett gulligt medelande..

Hoppas att du får en lugn och skön natt på jobbet...

Jobbar själv också natten denna helgen.

Vitt o Vältummat sa...

Så härligt att komma upp och se rosor och ett litet kärleksbrev:-)
Ha en skön midsommar trots att du ska jobba
Kram/Åsa

Pia sa...

Vilken härlig kärleksförklaring! Honom ska Du vara rädd om!

Ha en skön helg!

Kram,
Pia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade