tisdag 30 juni 2009

Andnöd!!

Idag var det svårt att sova när jag kom hem från jobbet.. Jag sover ju alltid i dotterns rum när de inte är här och det ligger på övervåningen och det är så VARMT där.. Kan tänka att de som har snedtak har ännu varmare.. PUH!! Vi har ju ett funkishus med vind så det är ju ännu en våning över övervåningen så att säga.. Så dagen har bestått av för lite sömn men det brukar ju funka ändå så jag hoppas det gör det även i natt när jag skall jobba igen..

Idag skulle jag ha haft bebisbesök här, en jobbarkompis som fick bebis i mars, men tyvärr så kom de inte.. Mamma Linda var så trött så hon skulle vila en stund på eftermiddagen istället.. Men vi ändrade dag så på fredag förmiddag kommer de.. Skall bli mysigt att få sniffa på bebis.. Synd bara att min kamera inte har kommit men det får bli bilder med min lilla kompakta istället.. De får komma tillbaka när kameran har kommit så jag får testa ta bilder på liten bebis..
Idag har det varit en grymt varm och kvav dag och då fick knasiga jag för mig att jag skulle ta och springa slingan igen.. Fy attan vad JOBBIGT det var.. Svårt att hålla andningen bra från ca halva sträckan, men det gick och jag slog tiden från första gången jag sprang så jag är rätt NÖJD måste jag säga..
Efter varvet på slingan så tog jag ett dopp i sjön HALEN.. I tidningen stod det att det var 22 grader och det kan nog stämma... Sååååå SKÖNT det var..

Nu ikväll så plockade jag lite blåbär som vi har växande på vår vildvuxna del av tomten.. Plockade bara en deciliter som jag nu har avnjutit i en smoothie.. MUMMA!!



Nu sitter jag med laptopen i knät och har Allsången på i bakgrunden.. Johan Palm sjunger just nu Emma-Li, faktiskt en låt som jag gillar, glad och trallvänlig.. Har precis ätit upp min kvällsmat som bestod av 3 havreknäckemackor med skinka och gurka på, smoothien och en mugg te.. Har skött mig kanon vad det gäller det jag stoppar i munnen i två dagar nu, alltid en början..

Ni som undrar om hur det går med mitt skåp jag skulle slipa och måla så får jag väl erkänna att det är stiljte just nu.. Måste ta tag i det snart för jag vill ju hemskt gärna ha upp skåpet i sovrummet..
På tal om skåpet så skall jag ju ha de två kronorna jag beställt från Alvas hus ( http://alvashus.se/ ) och det var ett tag sedan jag beställde dem och betalade dem, får nog efterlysa dem snart..

Nu skall jag ta och fixa till mig och packa ner det jag skall ha med på jobbet och sedan ge mig dit på cykeln..
I morron skall det regna här nere har de sagt och faktiskt kan det vara skönt och om inget annat så är det behövligt i vår natur..

Ha en bra fortsatt kväll och natt och en härlig ONSDAG.. Den första onsdagen i JULI och den första dagen i samma månad.. Tiden går fort så ta väl hand om den..

Kram
Mia

9 kommentarer:

Pia sa...

Duktig Du är med både kost och motion just nu.... och dessutom att springa i denna värme! Önskar att jag hade samma karaktär.

Underbart med blåbär! Nu blev jag riktigt sugen på blåbärspaj med vaniljglass! Mmmm....

Ha en bra jobbarnatt och en härlig onsdag!

Kram,
Pia

Nina sa...

Blåbär lät inte dumt! Vi kunde skörda dom första jordgubbarna nu ikväll :) Mmmm!!!
Ja, värst så fort det går. Tiden kunde gärna bromsa lite nu så man hinner njuta sommar ordentligt!
Ha en trevlig natt på ditt jobb, hoppas du inte blir alltför trött.
Kram Nina!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att få bebisbesök och få lukta lite.Vad duktig du är med kost och motion.Smooties med blåbär är ju hur gott som helst.Ha en trevlig natt på jobbet hoppas att du inte blir för trött ha en trevlig onsdag kramiz ~~~~RITA~~~~.

nettan sa...

BLÅBÄR SOM ÄR SÅ GOTT...
JAG HAR INTAGIT JORDGUBBAR MED GRÄDDE EFTER ETT HÅRT FINTNESSBOXNNG..OCH I DAG VAR DET TUFFT KVAVT OCH FUKTIGT..
ÖNSKAR ATT JAG KUNDE HITTA TILLBAKA TILL MIN SUNDA KOST OCH TRÄNING 3 DAGAR I VECKAN.. KANSKE NÄSTA VECKA NÄR MAN BÖRJAT JOBBA.. HA EN BRA NATT.. KRAM n

Vitt o Vältummat sa...

Blåbär som är så gott! Tänk att ha det på tomten, vildväxande!
Kram/Åsa

eennaaa sa...

Duktigt Mia.
Du får gärna prova o fota en vild 1 1/2 åring nån gång om du vill och när du har tid?

Ingrid sa...

Det är inte lätt att sova här hellre på grund av värmen. Men jag hörde en som jobbar natt sa att det var gräsligt att försöka sova under dagen. Då är det ju ännu värre med värmen.

~Livet i byn

japp sa...

Heeij Mia.. hoppas du inte har det lika svettigt idag.. här har de me varit väldigt olidligt i några dagar nu.. men man får ju inte klaga.. de e ju skönt medan vi har finväder me.

Ville bara meddela dej att du vunnit 2.a pris i min utlottning.. Grattis tjejen.
Kika in hos mej så kan du läsa där.. priset är hemligt, men det är alltid nåt.. kram på dej å tack för att du medverkat. Helén.

Patricia sa...

Usch o fy stackars dig att försöka sova när det är så varmt om dagarna... hoppas du orkar med natten.

Åh är blåbären mogna...måste ut i skogen så fort jag får möjlighet..älskar blåbär och har bästa blåbärstället bara ett par hundra meter från huset.. =)

Ha det så bra!
Kram Patricia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade