söndag 14 juni 2009

SOOOOL!!!!

Ja idag har den äntligen visat sig, SOLEN!! Vi har haft jättefint väder hela dagen med sol från nästan klarblå himmel.. Enda smolket i bägaren har varit blåsten, rena stormen har det varit, fast tvätten torkade ju snabbt..
Idag när det är söndag så har vi ju dagen då barnen antingen kommer eller skall åka till sin andra förälder.. Idag var det dags för alla barnen att åka till sin pappa respektive mamma.. Min son brukar ju stanna och bara åka till sin pappa varannan helg men nu hade han inte varit där på två veckor så han åkte med till sin pappa.. Det är lite kluvet om vad man känner när de åker, på ett sätt kan det vara skönt för denna vecka de inte är här jobbar jag som mest och så kan det vara skönt att jag och sambon får rå om varandra lite utan barnen, fast denna vecka som kommer ser vi knappt varandra..
Vi har ju nu bott under samma tak sedan augusti och faktiskt trodde jag inte att det skulle vara så jobbigt att bo med någon annans barn, men det är det.. Jag vill inte gå in på varför jag tycker det men ibland känner jag mig som en främling i mitt eget hus, en som bara hälsar på.. Jag försöker att få det bra och det skall jag fortsätta med för jag vill ju det skall funka för alla parter.. Jag vill kunna trivas helt och fullt i vårt hus alla dagar på året, och jag vill att sambon, mina barn och sambons barn skall trivas och då måste alla göra sitt bästa.. Det är absolut inget "fel" på sambons barn utan söta fina tjejer men det är en del saker som gör att det blir lite jobbigt ibland och kanske känner sambon samma med att bo med mina barn, han har inte sagt något om det..
Till ngt annat :-)
Jag har försökt piffa upp min öppna spis lite.. Jag satte kollageramen jag köpte på Netto i veckan på spisen och genast såg det lite trevligare ut.. Det skall ju in nio bilder i den, 4 har jag satt med blommor jag fotograferat.. De andra 5 skall fyllas med barnen i 4 av dem och så ett på mig och sambon i mitten.. Bilderna på oss och barnen hade jag tänkt att ha i svart/vitt och blommorna i färg, får se hur det kan bli.. Skall se om jag kan plåta barnen näst de är här..
Sen hade jag tänkt köpa tre höga smala krukor i vitt och i olika höjder där jag tänkte sätta typ hjärtan på tråd och så en taklök en den lägsta.. Och till sist skall jag försöka hitta en gammal silverbricka sär jag skall placera blockljus i olika höjder.. Jag tror på detta och tackar alla för tipsen som lett till detta :-D Det kommer foto så fort jag är klar..
I morron tänkte jag köra till Kyrkhult som är min hemby där jag är uppvuxen och även bott som vuxen, där har de en liten affär med gamla prylar som jag tänkte besöka.. Skall se om de kanske har en gammal silverbricka bl.a och har jag tur så kanske jag hittar lite mer fynd..
Jag är ju ute efter två gamla stolar i brunt och en gammal fotogenlampa på fot.. Och sen kan man ju hitta lite annat som man inte visste att man behövde ;-)
Idag får ni en bild på min katt Sassi, vill ju gärna att bloggen innehåller bilder, blir lite roligare då tycker jag.. Detta är en katt som INTE är som en katt skall vara, eller som jag tycker en katt skall vara.. Hon gillar inte att sitta i knät vilket jag vill att katter skall gilla.. Hon kan komma ibland och vilja bli klappad men bara på sina villkor och korta stunder.. Känner hon inte den som klappar tröttnar hon snabbt och säger ifrån genom att slå efter personen med klorna ute.. Men samtidigt gillar jag henne, hon är egen och det är ju ofta katter..

Nu får det bli lite tv här innan sängen skall få besök.. Måste vila innan nästa veckas tuffa jobbvecka, skall jobba 6 nätter á 10.31 timmar så jag vet vad jag skall göra nästa vecka iaf.. Jobba, sova, äta.. Ja så ser min vecka ut.. Och så blogga och läsa bloggar så klart :-D

Ha nu en bra fortsatt söndag..

Kram
Mia

Ps.. Har ni samma problem som jag med mellanrum mellan olika stycken i texten?? Jag skriver alltid mellanslag när det är nytt stycke men ofta när jag kollar så blir det inte det i bloggen :-( Jobbigt att läsa när allt är i ett stycke... Ds

5 kommentarer:

Patricia sa...

Jag känner igen det där med "mina och dina" barn. I mitt förra förhållanden kunde det ibland bli jobbigt att få det att fungera smärtfritt när alla ska anpassa sig till situationen man hamnat i..man får ju komma ihåg att barnen inte valt att föräldrar skiljer sig och träffar nya och får nya familjekonstulationer...det är inte lätt. Hoppas ni får det att fungera...ni får ha ett "Familjeråd" och prata öppet om det.

Jag är glad att min nya kärlek inte har barn, det är fasen så mycket enklare... =)

Är nyfiken på hur det blir med din nya Öppna spis ... låter som det blir bra i alla fall.

Jag har med problem med mellanrum och andra konstigheter när man lägger upp ett nytt inlägg och jag får gå in både 2 och 3 gånger och rätta till det så det ser bra ut på skärmen...irriterande. Och ju fler bilder man lägger in, desto jobbigare blir det verkar det som.

Ha en skön söndagkväll!!!
Kram Patricia

Pia sa...

Jag tycker att det är skönt att Du kan sätta ord på hur Du känner beträffande Din lilla styvfamlilj. Av erfarenhet så vet jag att det verkligen inte är lätt att få allting att gå ihop... man vill så väldigt gärna att alla ska vara glada och lyckliga och trivas... men verkligheten ser inte alltid ut så.

Tror dock att Ni har goda förutsättningar... så klok som Du är!

Kramar!

Uttan sa...

Är spänd på att få se hur det blir på din spis.
Mellanrum osv,nu mera lägger jag in bilder först och skriver sedan förut kunde jag bli tokig på hur det kunde bli rader och mellanrum osv.Nu fungerar det bättre sen jag börjat göra så.
Söt "kissekatt".....
Att Du haft sol är svårt att tro här har det vräkt ner precis hela dagen.
Tror att alla i familjen behöver tid till att lära känna varandra,med tiden blir nog allt lättare.
Det tar 3 år att lära känna varandra var det någon tant som sa en gång.Kanske det stämmer?

Sköt om dej!
Kram!

Made in Persbo...Carina sa...

Hej!
Jag förstår det där med att det inte är lätt att bo med någon annans barn. Har ingen större erfarenhet av det själv men en nära vän till mig bor med sin sambos barn och jag är väl insatt i hur jobbigt de har det. Inte lätt det där.
Vilket underbart foto på kissemissen!
Kram, Carina

Moonrose/ Vonneli sa...

Tittar in för att säga hej, beundrar dig verkligen som orkar jobba så pass många nätter i taget, och sedan pussla för att få alla att må och trivas så gott som möjligt. Kan tänka mig att det kan vara tufft emellanåt.
Ja du katten lever sitt eget liv och inte alls på våra villkor. Visst är de egna, men så söta så söta.

Verkar till att bli riktig mysigt där vid din öppna spis.

Ha det gott!
KRAM Yvonne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggintresserade