måndag 6 juli 2009

Så var det måndag igen..

Ja så var det måndag igen och ikväll skall jag jobba.. Jag har tre veckor kvar att jobba sen är det äntligen min tur att ha semester och det skall bli så otroligt skönt..
Vi har ju i helgen varit på en mini semestertrip till Tyskland tillsammans med två vänner till oss.. Vi åkte sent i fredagskväll.. Båten skulle gå kl 3 på natten från Trelleborg.. När vi kom fram så var den försenad i 1 timme.. Kl 4.15 fick vi då äntligen köra på.. Vi hade ju som tur var hytt så det var direkt ner i den och sova ett par timmar..

Här väntar Per, Katta och min sambo Patrick på att båten skall komma..

Vid 8 tiden var vi framme i Sassnitz.. Vi körde direkt till en affär som var en bit bort där vi åt frukost och sedan handlade diverse dryckesvaror..

Min käre sambo Patrick är nöjd med godishyllorna..

Runt middagstid var vi framme vid vårt hotell i Binz.. Jättefint var det.. Vi tog lite att dricka och sedan gick vi en runda nere på Strandpromenaden... Vilken härlig strand det var där, rena medelhavskänslan.. Vi satte oss och åt lunch längs med Strandpromenaden och sedan bar det hem för att hämta badkläder och sedan ner till stranden för att sola och bada.. Jag tyckte det var för kallt så jag fegade ur och bara gick lite i vattnet och sedan solade jag istället.. Underbart väder hade vi med strålande sol från en klarblå himmel.. Underbart!!

Framåt kvällen gick vi tillbaka till hotellet för att duscha, byta kläder och dricka lite gott innan vi gick ut för att äta lite gott och promenera lite i Binz.. En vacker stad, men nog bara en sommarstad, det är ju mest hotell där och fina sådana var det.. Vi åt mycket god mat på en Grekisk restaurang.. Jag beställde vin till maten, de frågade efter stor eller liten och jag drog till med stor, trodde det var glasen de frågade efter.. Jag fick in ett glas och en liten kanna med vin.. Kannan såg ju inte så stor ut men jisses jag tycker jag fyllde på glaset många gånger.. Per undrade om de fyllde kannan underifrån eller nåt... Ha ha.. Sambon blev lite orolig och påpekade att han inte skulle bära mig hem.. Det slapp han ;-)
Vi fortsatte efter den goda maten mot Binz centrum där vi stannade och tog kaffe, ja jag tog en Irish Coffee, på en uteservering.. Massor av folk var det ute denna härliga kväll..
Sen gick vi en runda i Binz innan vi traskade mot hotellet och sängarna för att sova gott..

Igår körde vi sedan hemåt.. När vi väntade på båten mot Trelleborg så var vi inne i Border Shop och handlade lite till.. Mycket pengar gick det i helgen.. Huuuga!!

Idag har det varit en lugn dag.. Lite småtrötte efter helgen är jag allt och skall ta och lägga mig en stund nu snart och vila så jag orkar med nattens jobb.. Sambon och hans flickor är på Kristianstadsdagarna där bl.a EMD skall spela ikväll.. Sambons döttrar avgudar dessa killar och helst den äldsta tjejen, börjar bli jobbigt att höra om dessa killar nu så rätt skönt att få en paus nu när de är iväg.. Hans döttrar skall nu vara hos oss i tre veckor, så faktiskt tycker jag det är rätt skönt att jag skall jobba.. Denna veckan skall ju mina barn vara här med men min dotter kommer kanske inte förrän sent ikväll när jag jobbar eller i morron.. Sonen kom redan i torsdags.. Men så skall de till sin pappa igen på fredag då jag åker på läger med tjejen jag jobbar med.. Skall vara där från fredag eftermiddag till måndageftermiddag så det är ett långt arbetspass men superkul.. 10:nde året jag är med på detta läger för gravt utvecklingsstörda ungdomar och deras assistenter.. Lägret är i Furuboda utanför Åhus, det är så himla vackert där.. Lägret heter "Öppna sinnen", där får dessa ungdomar varamed om olika sinnesuttryck såsom bad, musik, lerinpackning, massage o.s.v.. Väldigt uppskattat av alla..

Idag ringde jag till affären som jag beställt kameran i.. Tänkte jag skulle höra om de vet när min kamera dyker upp.. Fick inte ngt svar på det men en försäljare ringer upp mig och frågar om inte deeras chef hört av sig till mig, och det har han inte, jag har inte hört ett ljud från dem.. Då säger försäljaren att de kan inte få fram den kameran som jag beställt men att deras chef sagt att jag tackat ja till en annan kamera som är likvärdig.. Hmmmm... Det har jag ju inte och ber att få återkomma för jag vill kolla upp vad det är för kamera först.. Jag blev istället erbjuden en Pentax k-m.. Jag har kollat på nätet och jag ringde min bror och det verkar som att den skall vara i stort sett detsamma som den jag ville ha så jag skall tacka ja till den.. Så i morron skall jag till Växjö för att hämta kameran.. Skall bli så kul att leka med den nu och lära mig den.. Perfekt att få den nu till jag skall på läger och absolut till nästa onsdag då vi skall till Karlshamn och Östersjöfestivalen och lyssna på Ulf Lundell.. Och sen när vi skall till Sthlm, gissa om här skall plåtas..
Och Helena!!! När jag lärt mig kameran så Kommer jag och plåtar Oscar ;-)
Och mer bilder på charmkillen Neo skall det absolut med bli.. Nu kommer inte nån att gå säker :-P

Nu skall jag kolla igenom lite bloggar som jag inte hunnit med och sedan är det soffan som skall få besök.. Eller vänta, nu ljög jag, jag skall ju ta en joggingtut först innan vila för sen orkar jag inte om jag slängt mig i soffan, så först på med joggingskorna..

Ha en underbart bra fortsatt måndag och en härlig vecka..

Kramar
Mia

Ps.. Vill man se mer bilder från Tyskland och även andra bilder jag har tagit så kan man gå in på